Pitääkö mun nyt ottaa ero miehestäni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietteliäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietteliäs

Vieras
Koska en tykkää seksistä enkä suostu siihen kuin kerran pari kuukaudessa? Mies ei oo aiheesta valittanut, mitä nyt joskus vihjailee että lisääkin vois haluta. Muuten parisuhteemme on hyvä ja toimiva.

Tuosta yhdestä ketjusta saa sen vaikutelman, että ilman seksiä ei ole parisuhdetta. Pitääkö mun nyt ottaa ero???

Eiköhän se seksi ja sen tarve ole ihan yksilöllistä. Toinen tykkää päivittäin toinen pari kertaa vuodessa. Joillekin sitä läheisyyttä riittä muistakin keinoista kuin vaan seksistä. Jos se vaikuttaa parisuhteeseen esim toinen osapuoli on tyytymätön, voi yhdessä miettiä miten asiaa voisi korjata.

Jokainen elää eri vaihetta elämässä. Erityisesti pienten lasten vanhemmilla ei ole aina energiaa seksiin. Eikä sen täydy olla pakkopullaa. Itse alalle kouluttautuneena voin sanoa, että seksin määrä vaihtelee rajusti. Henkilökohtaisestikin ei vaan joskus tee mieli ja voi olla kuukaudenkin paussii seksipuolella. Hyvä on kuitenkin sanoa toiselle osapuolelle ettei vika ole partnerissa(jos näin on) vaan ei vaan juuri nyt sytytä. Voihan sitä halailla sohvalla ilman sitä seksiäkin;) Ei ainakaan eroa kannata ottaa. Tietty, jos haluat enemmän seksiä itse, voit käydä vaikka terapiassa juttelemassa, kuinka saisit kenties piilevät halusi heräämään. Onnea matkaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Mietteliäs:
Koska en tykkää seksistä enkä suostu siihen kuin kerran pari kuukaudessa? Mies ei oo aiheesta valittanut, mitä nyt joskus vihjailee että lisääkin vois haluta. Muuten parisuhteemme on hyvä ja toimiva.

Tuosta yhdestä ketjusta saa sen vaikutelman, että ilman seksiä ei ole parisuhdetta. Pitääkö mun nyt ottaa ero???

-Kyl me ainakin silti yhdes yhä oltu...

Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Minä en sellaista oikeutta ottaisi vastaan, vaikka saisinkin vaimoltani. Minusta uskollisuus kuuluu parisuhteeseen vieläkin olennaisempana osana kuin seksi.

Uskollisuus voi tarkoittaa muuta kuin yksinoikeus toisen kehoon, varsinkin tilanteessa jossa itsellä ei ole käyttöä sille. Antamalla mahdollisuuden avoimeen suhteeseen ap voi parhaassa tapauksessa pelastaa avioliitonsa.

No, minulla vain on hassu taipumus yhdistää rakastelu rakkauteen. Tiedän, että se on varsin tavatonta nykyään. Niinpä en bylsisi jonkun toisen kanssa pelkästä himosta vaan rakkaudesta ja rakkautensa varaaminen vain yhdelle ihmiselle kuuluu minusta parisuhteeseen. Ihastua voi muihinkin, mutta silloin pitää vain puhua sydämelleen järkeä kun se vielä kuuntelee.

Yhteistyössä