Pitääkö miehen panostaa ulkonäköön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyt kitisen...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nyt kitisen...

Vieras
Mulla hyppelee täällä kotona sellainen villasukat jalassa ja 5 vuotta vanhat pitkät kalsarit päällä oleva peikko... Ihanaa että toinen osaa ja uskaltaa olla mun seurassani luonnollinen oma itsensä, mutta voisikos se joskus (vaikka kerran viikossa..) koittaa esittää edes mun mielikseni..? Eli kampaisi vaikka tukkansa ja pitäisi siistejä lyhyitä kalsareita tai kivoja pitkiä housuja yllään. Samainen (kolkyt vee) mies on todennut avioliitosta mm. näin "tuntuu että naiset kun menee naimisiin ne lopettaa ulkonäöstään huolehtimisen kokonaan", eli tuo yksi hänen peruste miksei avioelämä houkuta. Hänpä ei tunnu näkevän, minkälaisena itse jo nykyään hiihtelee... Vai koskeeko se panostaminen vain naissukupuolta? Miehet saavat olla koska vaan millaisia tahansa?

Mulle itsestä huolta pitäminen on itsestäänselvä asia, enkä voisi hyvin jos en ulkomuodostani välittäisi (meikkailen, käytän paljon hameita, nättejä alusvaatteita, pidän kropan kuosissa..) . Mutta olisipa kiva katsella kotona miestä, joka ulkomuodoltaan vetäisi puoleensa.. Hän on komea noin muuten, enkä todellakaan voinut seurustelun alussa tietää millaiseksi hän kotioloissa heittäytyy, joten turha sanoa että olisit miettinyt jo tutustumisvaiheessa. Kun kommentoin hänelle ystävällisessävyisesti vaikkapa noista roikkuvista kalsareista, pitää hän luennon miten tärkeää miehen on välittää sukukalleuksiensa lämpimänä pidosta. Jepjep, ymmärrän mä sen tuolla ulkona....

Rentoiluja nyt kaipaa jokainen aina silloin tällöin, mutta miten teillä muilla ollaan kotona noin suurimman osan aikaa? Onko rikkinäiset nallepökät ne yleisimmät vai mitkä? Mieheeet..?

Asiaa. Kyllä miehenkin tule ulkonäöstä huolehtia, herra paratkoon.

Oma mieheni on aika sottainen, heiluu kalsarisillaan, parta ajamatta, piereskelee ja raapii peffaansa jne. Salarakkaani on siisti ja tyylikäs ja se kiehtoo, vaikkei hän ole mitenkään komea muuten.

Vaihtaisin, jos voisin, ääh.

Itse olen "kouluttanut" miestäni pukeutumisessa, ja on varsin hyvin hiffannut itsekin mitä hänelle oikeasti sopii. Ystävällisillä neuvoilla olen saanut aikaiseksi muutoksen, ja kultani ei onneksi ole kokenut neuvojani painostuksena. =) Pikemminkin ollut vain iloinen kun joku neuvoo. ;) Mun kullallani on kotona päällä yleensä vain bokserit ja t-paita. =) Se riisuu pitkä housut jalasta miltei heti ensimmäisenä kun tulee kotiin. Eikä mua asia haittaa, kun jalassa siistit ja puhtaat vaatteet. Ja onhan hän ilo silämälle. ;)

Osta miehellesi vaikka joululahjaksi kotihousut. Kannattaa myös kehua silloin kun miehellä on päällä jotain mieleistäsi. Kehut kannattaa kertoa niin, että mieskin tajuaa mistä pidät. Eli esim. "mustat kauluspaidat sopivat hyvin sinulle" tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyt kitisen...:
Mulla hyppelee täällä kotona sellainen villasukat jalassa ja 5 vuotta vanhat pitkät kalsarit päällä oleva peikko...

Ei voi mitään, mut mä tykkään mun omasta murusta kaikkein eniten silloin, kun se kuljeskelee just tollasissa vaatteissa. Ihana mörökölli....

Töihin kyllä pukeutuu siististi.... ; )

Joskus olen miettinyt epäsuhtaa ihan kaupungilla liikkuvien parien välillä. Nainen on huoliteltu, hyvien pukeutunut ja nätti. Mies saattaa olla virttyneessä takissa, rähjäisissä farkuissa ja lenkkareissa, hiukset eivät saksia ole nähneetkään.
Kukin tosin tyylillään, mutta joskus hupaisaakin seurattavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyt kitisen...:
Mulla hyppelee täällä kotona sellainen villasukat jalassa ja 5 vuotta vanhat pitkät kalsarit päällä oleva peikko... Ihanaa että toinen osaa ja uskaltaa olla mun seurassani luonnollinen oma itsensä, mutta voisikos se joskus (vaikka kerran viikossa..) koittaa esittää edes mun mielikseni..? Eli kampaisi vaikka tukkansa ja pitäisi siistejä lyhyitä kalsareita tai kivoja pitkiä housuja yllään. Samainen (kolkyt vee) mies on todennut avioliitosta mm. näin "tuntuu että naiset kun menee naimisiin ne lopettaa ulkonäöstään huolehtimisen kokonaan", eli tuo yksi hänen peruste miksei avioelämä houkuta. Hänpä ei tunnu näkevän, minkälaisena itse jo nykyään hiihtelee... Vai koskeeko se panostaminen vain naissukupuolta? Miehet saavat olla koska vaan millaisia tahansa?

Mulle itsestä huolta pitäminen on itsestäänselvä asia, enkä voisi hyvin jos en ulkomuodostani välittäisi (meikkailen, käytän paljon hameita, nättejä alusvaatteita, pidän kropan kuosissa..) . Mutta olisipa kiva katsella kotona miestä, joka ulkomuodoltaan vetäisi puoleensa.. Hän on komea noin muuten, enkä todellakaan voinut seurustelun alussa tietää millaiseksi hän kotioloissa heittäytyy, joten turha sanoa että olisit miettinyt jo tutustumisvaiheessa. Kun kommentoin hänelle ystävällisessävyisesti vaikkapa noista roikkuvista kalsareista, pitää hän luennon miten tärkeää miehen on välittää sukukalleuksiensa lämpimänä pidosta. Jepjep, ymmärrän mä sen tuolla ulkona....

Rentoiluja nyt kaipaa jokainen aina silloin tällöin, mutta miten teillä muilla ollaan kotona noin suurimman osan aikaa? Onko rikkinäiset nallepökät ne yleisimmät vai mitkä? Mieheeet..?

Tarkalleen ottaen miehesi on turha esittää sukukalleuksien lämpimänä pidosta yhtään mitään, nimittäin:

Pallit tarvitsevat viileyttä, suvunjatkumisen turvaamiseksi. Että voit sanoa ukolles, turhaa on hautoa vehkeitään. Paitsi jos haluaakin eunukiksi.

Kääk, kyllä mäkin olen kotioloissa varmaan aika kamala näky, mutta kyllä mä ryhdistäydyn aina kun menen ulos. Tarkoitan, että ei nyt roskista ulkoilutettaessa tarvitse olla silmissä rajauksia ja parfyymiä, mutta kyllä nyt ainaskin tukkani harjaan jne.

Jos omassa kotona ei saa olla rennosti oma itsensä, niin missäs sitten. Kaipa AP:n mies nyt ulos mennessä pukeutuu tilanteen mukaan jne? ja voihan sitä kotioloissakin pukeutua rennosti mutta siististi esim. vanhojen reikäkalsareiden sijasta collegehousut ja t-paita. Miehen vaatemakuakin voi pikkuhiljaa kouluttaa ja hankkiutua eroon ihan sellaisella hyväntahtoisella otteella niistä resuisemmista vaatteista.

Jotenkin mun mielestä oleellisempaa vaatteiden sijasta on se, että peseytyy kuitenkin päivittäin ja pitää huolta kunnostaan. Vaikka pukeutuis minkälaisiin kotikalsareihin tahansa, niin eihän se automaattisesti tarkoita sitä, että automaattisesti lössähtäisi kaikkien muiden elämäntapojen suhteen.

No minustakin täysin jees että on kalsareissa ja t-paidassa, mutta ne saisi olla edes kohtuu ehjät ja siistit... tämä kun kulkee rikkinäisissä, kuluneissa, monta vuotta vanhoissa vaatteissa. Ja samainen mies valittaa, mikseivät naiset jaksa panostaa ulkonäköön. Esimerkiksi arvostelee tuttavanaista, joka oli kotona verkkareissa ja t-paidassa 3 lapsen kanssa (yksi vauva). Arvostelee, miten ei nainen jaksa välittää ulkonäöstä kun lapsia tulee..
Tuntuu ettei näe itseään ollenkaan, mutta naiset objekteja joita saa ruotia miten lystää.

Joo mä en kanssa tajua. Äijät on hyvin kärkkäästi tarttumassa naisten ulkonäköön ja odottaa seksyjä alusvaatteita, ajeltuja karvoja ym, ja sitten ne itsee rytöää parransängessä ja rikkinäisissä kalsareissa.

kyllä muakin haittais tuo. Osta sille vaikka joululahjaksi joku siisti mutta mukava kotiasu. Ja aina kun sillä on jotain fiksumapaa päällä, niin kehut kovasti miten sä tykkäät kun se on pukeutunut hyvin.

Meillä on ollut vähän vastaavanlaista ongelmaa, ja mä olen kylmästi heittänyt pois miehen rikkinäisiä vaatteita. Olen tiedottanut asiasta tyyliin, "rakas, näitä ei voi enää pitää kun nää on rikki, heitän nämä pois". Tämä on aiheuttanut miehessä pienoista paheksuntaa mutta kun ei ole mennyt asia perille pelkästään kehumalla siistejä vaatteita niin on täytynyt ryhtyä toimenpiteisiin.

Olen myös joutunut lievästi painostamaan vaateostoksille vanhojen vaatteiden mentyä rikki ja myös joutunut pyytämään vaihtamaan puhtaan paidan kaupungille lähtiessä. Ei ole musta mitenkään kivaa, ja mies hiukan näistä murjottaa mutta mun mielestä pitää olla puhdas ja siisti, ainakin silloin kun näyttäytyy mun kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
No minustakin täysin jees että on kalsareissa ja t-paidassa, mutta ne saisi olla edes kohtuu ehjät ja siistit... tämä kun kulkee rikkinäisissä, kuluneissa, monta vuotta vanhoissa vaatteissa. Ja samainen mies valittaa, mikseivät naiset jaksa panostaa ulkonäköön. Esimerkiksi arvostelee tuttavanaista, joka oli kotona verkkareissa ja t-paidassa 3 lapsen kanssa (yksi vauva). Arvostelee, miten ei nainen jaksa välittää ulkonäöstä kun lapsia tulee..
Tuntuu ettei näe itseään ollenkaan, mutta naiset objekteja joita saa ruotia miten lystää.

Onko ap. miehesi nähnyt MLL:n tv-mainoksen, jossa kampanjoidaan synnytysmasennukesta.
Vauvan äiti hyssyttää sylissään lasta, menee ikkunan ääreen ja laulaa unilaulun nuotilla "nukkuisit jo, olisit edes vähän aikaa hiljaa..."

Tämä viikko on mielenterveys ja itsemurhan tehneiden muistoviikko.
Ulkonäkö on tosiaan aika toisarvoinen asia suurten asioiden rinnalla.

Miehet päästelevät suustaan sammakoita. Minäkin aikoinaan pahoitin mieleni ex-avioliitossa.
En näe siihen enää mitään tarvetta.

Makuja on monenlaisia. Katselin www.people.com sivulta Mark&Spencer kohumainosta.
Kuvassa kuuluisa naislaulaja on pukeutunut punaiseen silkkipukuun. Minä en suostuisi laittaimaan tuollaista asua päälleni. Olisin kuin ilotalon madame.

Mies näki mainoksen, hörähti ja kysyi että onko tommonen masennus yleistäkin ja mistä se semmonen tulee. Samainen mies on arvostellut äitiään kun tämä ei ole leiponut tarpeeksi, ja puolustelee isäänsä joka ei ole tehnyt koskaan mitään perheen eteen. Kuitenkin arvostelee myös tätä tuttavapariskuntaa, kun "nainen pakoilee töihin menoa ja notkuu vaan kotona lasten kanssa" (perheen vauva alle vuoden). Niin mustavalkoista ajattelua..

Alkuperäinen kirjoittaja siitä mainoksesta:
Mies näki mainoksen, hörähti ja kysyi että onko tommonen masennus yleistäkin ja mistä se semmonen tulee. Samainen mies on arvostellut äitiään kun tämä ei ole leiponut tarpeeksi, ja puolustelee isäänsä joka ei ole tehnyt koskaan mitään perheen eteen. Kuitenkin arvostelee myös tätä tuttavapariskuntaa, kun "nainen pakoilee töihin menoa ja notkuu vaan kotona lasten kanssa" (perheen vauva alle vuoden). Niin mustavalkoista ajattelua..

Vai hörähti mies tv-tietoiskulle. Kertoo paljon miehen empatiakyvystä.
Jos olisin mielenterveysammattilainen, en viitsisi ottaa miestä asiakkaaksi.

Kirjoittelen Elleissä siellä täällä "keittiöpsykologina, kotiterapeuttina" ihan miten kukin asian katsoo ja ymmärtää.

Niin meidänkin ex aikoinaan naureskeli ihmisten mielenterveysasioille. Sitten aikojen päästä hän itse masentui vakavasti ja on sillä tiellään.

Lasten hoito kotona on rankkaa työtä. Kun meidän lapset olivat pieniä, mielenterveysasioista ei puhuttu mediassa.

Nyt on synkkää ja pimeää kaamosaikaa vuodenajan takia. Älkää antako ikävän läheisen madaltaa mielentilaa. Sanokaa vain, että tuo on sinun oma mielipiteesi ja se siitä.

Onko tämä nyt niin, että kun nainen pukeutuu tarinan mukaan "vain itseään varten", niin nyt miehenkin pitäisi alkaa kotioloissakin pukeutua naista varten?

Onhan se paljon reilumpaa, että jo ennen aviota kuljetaan kalsareissa ja piereskellään verrattuna siihen jos nainen tsemppaa papin aameneen ja sitten antaa mennä. Retromies kunniaan!

Voisi naisilla se synnytysmasennuskin olla epätodennäköisempi, jos on tottunut näkemään itsensä vessan peilistä vähän virttyneemmässä kunnossa eikä kuvittele, että naiseus on kiinni meikeistä ja push-upeista.

Kyllä meillä molemmat kulkevat lököttävissä verkkareissa ja villasukissa, mutta ne ovat aina puhtaat ja ehjät. Mies osaa luojan kiitos peseytyä ja pukeutua oma-aloitteisesti, ostaa itse itselleen fiksun näköisiä vaatteita, silittää paitansa itse jne. En enää toista kertaa jaksaisi alkaa nalkuttaa aikuiselle miehelle sellaisesta (kuten exälle). Nykyistä ei ole koskaan tarvinnut hävetä.

Jos on kotona vauvan kanssa niin saa pukeutua ihan miten haluaa. Ja mitä synnytyksen jälkeiseen masennukseen tulee, se on ihan oikea sairaus eikä vaan sitä, että väsyttää ja ****ttaa kun ei ole saanut nukkua kunnolla moneen kuukauteen.

Miksi ette sano niille uunoturhapuroäijillenne, jotka arvostelevat naapurin rouvan verkkareita, että katsoisivat peiliin?

ulkokuori se pitää olla, kotonakin:)

Olen aina ihaillut meidän eläinlääkäriä, hän on nätti ja tulee aina työvaatteissa navettaan. Maajussikin ymmärtää tilanteenmukaisen pukeutumisen.

Jos nyt siis puhutaan kotioloissa olemisesta: minusta kotona saa olla just niin ku tahtoo. Mieheni pukeutuu tummaan pukuun 5 kertaa viikossa, kravatti ja siisti paita ja kalvosimet joka kerta, ja tietenkin hiuksetkin kammattuna. Minusta on hyvä,että hänkin saa olla kotona se kalsari-Simpson ja rentoutua, eikä miettiä kotona ulkonäköään.. Täällä merkitsee ihan muut asiat, työelämässä työn asettamat odotukset myös pukeutumisen suhteen.

Mutta puhtaita ne vaatteet saa olla, vaikka oliskin vaan kalsarit jalassa.

koskaan puuttunut exän karmeeseen pukeutumiseen kotona tai kodin ulkopuolella, eikä se koskaan arvostellut mun ulkonäköä silloinkaan, kun olin valvottavien, sairaiden lasten kanssa kotona valvoneena ja piittaamattomana omasta ulkonäöstäni, sitä ei vaan jaksanut... oli yötä päivää samat vaatteet, hiukset kampaamatta parikin päivää jne. Laihduinkin lähes luurangoksi, mutta ei sanonut mitään siitäkään... auttoi sen minkä töiltään ehti.

Minusta ei olisi ollenkaan paha asia jos oma rakas mieheni käyttäisit muitakin vaatteita kotona kuin tosiin niitä vanhoja puuvillaisia pitkiä alushousuja ja joskus jopa niiden päällä lyhyitä alushousuja??? Sekä vanhaa selästä rikki olevaa t-paitaa joka oli jo menossa lattiarätiksi. Ja voisit kyllä peseytyä vähän useammin ja ajaa partasikin.

Alkuperäinen kirjoittaja savolainen:
Minusta ei olisi ollenkaan paha asia jos oma rakas mieheni käyttäisit muitakin vaatteita kotona kuin tosiin niitä vanhoja puuvillaisia pitkiä alushousuja ja joskus jopa niiden päällä lyhyitä alushousuja??? Sekä vanhaa selästä rikki olevaa t-paitaa joka oli jo menossa lattiarätiksi. Ja voisit kyllä peseytyä vähän useammin ja ajaa partasikin.

Saan nimimerkki savolainen sellaisen käsityksen, että rakas ex-aviomieheni on sinun siipalle sukua. Niin samanlainen look heillä tuntuu olevan.

Kirjoitin äsken viestin Ellien muotifriikit palstalle nimimerkillä maatuska. Sielläkin tuntuu kirjoittelevan selvännäkijöitä. Ihan pokkana väitetetään, että joku ahkeraan kirjoitteleva asuu Sotka-kalusteisessa kodissa.

Ehkä miehillekin pitäisi olla telkkarissa Isä&Poika Muuttujat ohjelma. Katsoin eilen äidin ja tyttären muuttumisleikkiä nelosella. Olivat kuin kaksi marjaa.

Täällä Helsingissä muotia on joka lähtöön. Nyt puhutaan kovasti metroseksualeista ja äijälookista. Uunon pussihousulookiakin näin tässä yhtenä päivänä. Ihan piti silmiä hieroa epäuskoisena.

Älä vähättele nimimerkki savolainen miehesi avant gardistista tyyliä. Boxerit pitkien kalsareiden päällä. Tämä tyyli saattaa olla hottia vuoden päästä.

Kyllä tasan tarkkaan on niin, että kun duuniin joudun useimmiten laittamaan suorat housut (tai siistit farkut), kauluspaidan ja joskus krakan & pikkutakin, niin kotona/vapaalla olen täsmälleen sellaisissa kuteissa kuin haluan. Vaikka sitten kulkusillani nudistelen jos ei nappaa pukeutua.

Eli vapaalla kauhtunut collegepaita & reisitaskuhousut, metsästysfliissi pihalle mennessä ja "mummonraiskaajan musta pipo". Iltaisin kekkuloin kalsareillani ja reikäpaitasillani useimiten, tai kauhtuneet collegehousut päälläni.

Ja siihen ei koputa kukaan nokkaansa, vaimo vähiten. Yritti alkuun mutta kun kysyin "olenko lihava - et, haisenko - et, juonko - et, onko tukka/parta koskaan liian pitkä - ei ole" niin eipä siinä ollut mitään sen jälkeen keskustelemista.

Mulle ei ole väliä mitä äijäni päälleen laittaa, parempi että se itse valitsee vaatteensa ja mä omani. Meillä on niin eri maku muutenkin joten ei puututa toisen pukeutumisiin. se on aina puhdas ja hyväntuoksuinen ja paras se on nakuna joka tapauksessa,vaatteilla ei ole väliä.

Yhteistyössä