pitääkö luottotiedot olla kunnossa jos ..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vastaus:
ei tarvitse, jos ilman luottoa yrittäjäksi alat.

no entä starttirahaan(?) ja näihin muihin rahoihin mitä näitä nyt onkaan? että saako niitä sitten?

Ei starttirahan saajalla tarvi olla luottotietoja.

okei, eli voin laittaa "putiikin" pystyyn vaikkei mulla ole luottotietoja jos en lainaa ota...?

no entä starttirahaan(?) ja näihin muihin rahoihin mitä näitä nyt onkaan? että saako niitä sitten?

okei, eli voin laittaa "putiikin" pystyyn vaikkei mulla ole luottotietoja jos en lainaa ota...?

Jos et ota lainaa, niin voit perustaa yrityksen. Ota kuitenkin ensin selville starttirahan ehdot, ennen kuin perustat yrityksen.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:

Jos et ota lainaa, niin voit perustaa yrityksen. Ota kuitenkin ensin selville starttirahan ehdot, ennen kuin perustat yrityksen.

toki otan selvää. halusin vaan saada varmistuksen tähän luottotietoasiaan :)

Millaiset tilat yritykselle tulee? Vuokrasopimusta on vaikeampi tehdä, jos luottotiedoissa on hämminkiä. Joissain tapauksesissa voi joutua maksamaan takuurahoja esim puhelinliittymän saadakseen. (voi olla vanhaa tietoa)

Alkuperäinen kirjoittaja No:
vakuutuksia et saa jos on luottotiedoissa häikkää. Se taas voi tuoda omat ongelmansa yrittämiseen. (esim urakoita ei anneta jos ei oo vakuutukset kunnossa)

joo. pitää ottaa selvää että saanko tätä omaa yritystä pystyyn vaan jääkö yritykseksi...

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Millaiset tilat yritykselle tulee? Vuokrasopimusta on vaikeampi tehdä, jos luottotiedoissa on hämminkiä. Joissain tapauksesissa voi joutua maksamaan takuurahoja esim puhelinliittymän saadakseen. (voi olla vanhaa tietoa)

no ajattelin että ihan tässä kotona tekisin nämä työhommat..... siis jos se vaan mahdollista tähän mun ajattelemaan hommaan...

Pankkilainankin voi saada, jos on kunnon takaajat.
Vakuutusyhtiöillä on eri käytäntöjä, eli myös vakuutukset voi saada.
Starttirahasta en tiiä kun ite en saanut. Perusteena se, ettei aikaisempaa kokemusta yrittämisestä, ei myöskään yrittäjäkurssia käytynä.

Alkuperäinen kirjoittaja entinen yrittäjä:
Starttirahasta en tiiä kun ite en saanut. Perusteena se, ettei aikaisempaa kokemusta yrittämisestä, ei myöskään yrittäjäkurssia käytynä.

jeps... oon lähes vuoden jo miettiny tätä ja tänään hoksasin myös sen vaihtoehdon että oisko tämä sitten parempi harrastuksena... en sitten tiedä kumpi ois parempi vaihtoehto... rahahan tässä ois se isoin kysymys...

jeps... oon lähes vuoden jo miettiny tätä ja tänään hoksasin myös sen vaihtoehdon että oisko tämä sitten parempi harrastuksena... en sitten tiedä kumpi ois parempi vaihtoehto... rahahan tässä ois se isoin kysymys...

Mä sain kolmella takaajalla 30 tuhatta markkaa pankista, eli ei ne luottotiedot välttämättä ole ongelma.

Alkuperäinen kirjoittaja Vinkki:
jospa ensin laitat ne asiat kuntoon ja sitten mietit asiaa uudestaan?

1. asiat voi olla jo kunnossa, luottomerkinnät näkyy vielä vuosiakin, vaikka rästit ois maksettu
2. voihan niitä rästejä yrittää hoidella sitten yritystuloilla. Paha niitä ainakaan työttömyysrahoilla on maksella.

Alkuperäinen kirjoittaja Vinkki:
jospa ensin laitat ne asiat kuntoon ja sitten mietit asiaa uudestaan?

1. asiat voi olla jo kunnossa, luottomerkinnät näkyy vielä vuosiakin, vaikka rästit ois maksettu
2. voihan niitä rästejä yrittää hoidella sitten yritystuloilla. Paha niitä ainakaan työttömyysrahoilla on maksella.

niimpä!

Itse hain starttirahaa toiminimelleni. Kävin yritysneuvojalla te-keskuksessa joka puolsi liiketoiminta-ideaani. Toimitin hyvin kattavat laskelmat ja liiketoimintasuunnitelman +muut liitteet työvoimatoimistoon starttirahahakemuksen kanssa. Kävin haastattelussa ja haastattelija oli todella myönteinen asiaan, muutta kielteinen päätös tuli neljässä päivässä.
Perustelut olivat "hakijan edellytykset yritystoiminnan harjoittamiselle ovat siinä määrin vaikeutuneet olemassa olevista maksuhäiriöistä johtuen mitä tulee rahoituksen ja luoton saamiseen ja että tämä vaikuttaa liian haittaavasti edellytykseen aikaansaada kannattavaa liiketoimintaa.." eli luottotiedot olivat syynä, vaikka laskelmistani tulee hyvin ilmi etten tarvitse ulkopuolista rahoitusta tai luottoa.. Tilanikin vuokraan tuttavalta.
Mutta yrittäjäksi aion silti vaikka tesin että vastaan tulee vielä mutkia! Kidun vaikka sata vuotta kunhan saan velkani maksettua!

Yhteistyössä