Pitääkö kauppaan lähteä..ylioppilasjuhlat suvussa, millaset vaatteet laittasin?*turhis*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja yo:
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Alkuperäinen kirjoittaja persvakoonasana:
Kotelomekko on oikein hyvä ja musta värikin käy oikein hyvin, kunhan on hiukan jotain muutakin väriä mukana. Jakkua ei tarvita, juhlavampi huivi riittää. Ja kengät tosiaan täytyy olla hiukan juhlavammat.

Mä en oikein ymmärrä näitä yo-juhlien väheksyjiä. Mitä väliä sillä on, vaikka ylioppilaspaperit löytyvät nykyisin vähintään joka toiselta?

Multa ei ainakaan liikenen näilla lakkipäille arvostusta yhtään, enemmän ovat saavuttaneet ammatin itselleen opiskelleet, mutta heitä ei juhlita juuri löainkaan, kun nämä turhat lakkipäät edelleen vetävät kaiken huomion, aivan kuin olisivat tehneet muka jotain ihmeitä.

On hieno saavutus päästä yo.ksi, mutta liian iso numero moisesta järjestetään. Miksi ei juhlita peruskoulun lopettavia yhtä lailla. Kummankin päättäneillä on se oikea elämä ja saavutus vasta edessä. Ammattiin valmistuminen olisi isompi syy juhlaan, mutta heitä ei pidetä minään.

Eihän amistn juhliin edes tarvitse mennä, kun on arvokkaampia ylioppilaitakin juhlittavana, jotka eivät edes oikeasti ole mitään.

Mikä estää ammattiin valmistuvaa järjestämästä juhlia ja kutsumasta vieraita, ihan niinkuin ylioppilaillekin tehdään? Ei me voida teidän kotiinne tupata juhlapukuinemme ja lahjoinemme, kun ei ole juhlakutsua edes esitetty! Ihan turha valittaa ettei ammattiin valmistuvia juhlita. Ei ylioppilastakaan juhlita, ellei yo itse tai yo:n perhe järjestä juhlia.

Alkuperäinen kirjoittaja rew:
Mikä estää ammattiin valmistuvaa järjestämästä juhlia ja kutsumasta vieraita, ihan niinkuin ylioppilaillekin tehdään? Ei me voida teidän kotiinne tupata juhlapukuinemme ja lahjoinemme, kun ei ole juhlakutsua edes esitetty! Ihan turha valittaa ettei ammattiin valmistuvia juhlita. Ei ylioppilastakaan juhlita, ellei yo itse tai yo:n perhe järjestä juhlia.

No eipä tullut ihmiset tän amiksen juhliin, vaikka kutsuttiin. Kovasti kyllä ammattikoulussa hankittuja taitoja kaivattiin sukulaisen yo juhliin :(

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja rew:

No eipä tullut ihmiset tän amiksen juhliin, vaikka kutsuttiin. Kovasti kyllä ammattikoulussa hankittuja taitoja kaivattiin sukulaisen yo juhliin :(

Mä olen ollut vain yksillä amis kekkereillä. Ja oli ihan samaa tasoa kuin yo-juhlat normaalisti. Oli lakki ja kaikki viimeisen päälle. Ja varmaan kaikki kutsutut tuli. Sulla on aika noloja sukulaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä olen ollut vain yksillä amis kekkereillä. Ja oli ihan samaa tasoa kuin yo-juhlat normaalisti. Oli lakki ja kaikki viimeisen päälle. Ja varmaan kaikki kutsutut tuli. Sulla on aika noloja sukulaisia.

Voipi sitten olla näin. Täytyy myöntää, että olin iloinen kun alkoivat kysellä maisteri juhlieni perään ja sain silloin vain kohauttaa olkia ja sanoa heille, että ammattihan se vain on ;) Olisivat kovasti halunneet juhlia suvun ensimmäistä maisteria :laugh:

Sun ehdotelmat oli ihan hyviä :) Jos tunnet olosi hyväksi kotelomekossa niin laita se. Housut ja vaikka kauluspaita käy myös oikein hyvin. Siistit mustat avokkaat ois tietty hyvä olla kaapissa, koska niitä oikeesti tarvitsee silloin tällöin. Jotkut nätit sandaalitkin sopii kesäjuhliin.

Alkuperäinen kirjoittaja Respect:
Mielestäni juhliin pitää aina pukeutua hyvin. Oikein ärsyttää, kun jotkut on ihan liian vaatimattomia eikä juhliinkaan viitsitä yhtään panostaa.. Kotelomekko kuulostaa hyvältä ja mielestäni se saa olla mustakin, jos laitat vaikka "jotain väriä olevan" huivin sen kanssa ja/tai värikkäät kengät/käsilaukku.

Ei ole ihan näin yksinkertaista. Mä olen ollut vain yksissä yo-juhlissa, joissa vähempi olisi ollut alipukeutumista. Niihin juhliin oli kaikki kutsuttu tietyllä kellonlyömällä, jolloin kataus alkoi.

Nyt ollaan menossa sukulaissen yo-juhliin maalle. Pienet juhlat kyseessä ja tiedän, että mieluummin esim. housupuku kuin kotelomekko. Varmaan kuitenkin hameen laitan. Yläosaa täytyy vielä miettiä.

Yhteistyössä