Pitääkö kalvopuku kaatosateen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ellinen22
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ellinen22

Vieras
Pitääkö kalvolaminoitu hengittävä kuoripuku täysin vettä kuten sadeasu rankkasateessa ulkoillessa ja pyöräillessä tai loskaisella penkillä istuessa? Siis kastuuko ollenkaan läpi vaikka suihkulla kastelis?

gore tex pitää kyllä. havemmatkin kalvot toimii uutena usein aivan hyvin, mutta muutman pesun jälkeen ei sitten enää niin hyvin. vähintään 5000 pitää olla vedenpitävyys ja teipatut saumat että kannattaa edes toivoa.
mulla on icepeakin housut 'kurahousuina', ja ne on nyt pari vuotta kyllä hyvin menneet lasten kanssa leikkiessä. mukavaa kun pystyy loskasakin olla polvillaan maassa ja rakennella vaikka lumilinnaa tai istua märällä hiekkalaatikon reunalla. joskus n parin tunnin ulkoilun jälkeen voinut povlista tihkua vettä läpi mutta parinkympin housuiksi oikein hyvät. niissä on tuo vedenpitävyys varmaankin 5000 juuri.

[QUOTE="annika";25323476]
mulla on icepeakin housut 'kurahousuina', ja ne on nyt pari vuotta kyllä hyvin menneet lasten kanssa leikkiessä. mukavaa kun pystyy loskasakin olla polvillaan maassa ja rakennella vaikka lumilinnaa tai istua märällä hiekkalaatikon reunalla. joskus n parin tunnin ulkoilun jälkeen voinut povlista tihkua vettä läpi mutta parinkympin housuiksi oikein hyvät. niissä on tuo vedenpitävyys varmaankin 5000 juuri.[/QUOTE]

Entä mitä sulla on yläpäässä kaatosateessa? Onko takki samaa sarjaa?

[QUOTE="vieras";25323584]GoreTex ja DryMax ovat pitäneet, kaikki epämääriset tecit ja techit ei.[/QUOTE]

Viitsisitkö täydentää, oliko sulla Haltin vai Raiskin Drymaxx ja onko niissä eroa? Ja mitä ovat nämä epämääräiset tecit että osaa varoa?

Viitsisitkö täydentää, oliko sulla Haltin vai Raiskin Drymaxx ja onko niissä eroa? Ja mitä ovat nämä epämääräiset tecit että osaa varoa?

DryMaxx on goretexin kilpailijan vastaava kalvo. Meidän koululaisilla ja miehellä on niin Raiskin kuin Haltinkin vaatteita ja ovat ihan vettä pitäneet, omat taitavat kaikki olla goretexiä. Epämääräisimmät on noita kaikenmaailman G-tech yms merkintäisiä halpisvaatteita, joiden joku voi kuvitella olevan gore-texiä. Goretexillä esim. on vedenpitävyystakuu, jos vaatteella ei ole ikää ihan hirveitä ja sitä ei ole hajottamalla hajotettu.

Entä mitä sulla on yläpäässä kaatosateessa? Onko takki samaa sarjaa?

takkina on erimerkkinen, en muista merkkiä ja siitä kyllä tulee olkasaumoista hieman vettä kaatosateella, on kyllä kymmenisen vuotta vanha takki jo, joten ihan tyytyväinen olen siihenkin.

ja siis lapsille toki moni halvempi kalvo riittää ihan hyvin kun vaate on sopiva vaan muutaman kuukauden, esim yhden talven ajan. ja jos vedenpitävyys kärsii niin se kärsii yleensä sen takia että vaatteeseen tulee kulumisen seurauksena reikä. itse jos haluaa käyttää vuositolkulla samoja vaatteita ja pestä niitä niin että ovat ees kohtuullisen puhtaita niin kalvon kestolle on vähän eri vaatimukset.

Te siis käytätte ihan sadeasuina kaatosateessa näitä kalvopukuja:) Mitä jos housunlahkeet kuraantuvat tai metsäpolulla puunoksista tarttuu likaa hihoihin tai yläosaan niin voiko ne huuhdella suihkulla puhtaaksi kuten sadevaatteet vai meneekö vesi helposti läpi sisävaatteisiin.i?

[QUOTE="vieras";25323863]DryMaxx on goretexin kilpailijan vastaava kalvo. Meidän koululaisilla ja miehellä on niin Raiskin kuin Haltinkin vaatteita ja ovat ihan vettä pitäneet, omat taitavat kaikki olla goretexiä. Epämääräisimmät on noita kaikenmaailman G-tech yms merkintäisiä halpisvaatteita, joiden joku voi kuvitella olevan gore-texiä. Goretexillä esim. on vedenpitävyystakuu, jos vaatteella ei ole ikää ihan hirveitä ja sitä ei ole hajottamalla hajotettu.[/QUOTE]

Fjälravenin G-tech on todella hyvä eikä kyllä edes mikään halpa.

[QUOTE="annika";25324334]voi kyllä huuhdella.[/QUOTE]

No ompas ne huippuvedenpitäviä:) Onko joku ihan kokeillut kans? Varsinkin lahkeet polvien alapuolelta likaantuvat helposti kun kävelee kuraisia polkuja. Tavalliselle vettähylkivälle ulkoiluasulle ei paljoa tarvitse vettä ruiskaista kun se menee läpi joten ne on hankalampi puhdistaa.

No mulla on tapana syksyn ja kevään kurailmoilla huuhdella lapset puutarhaletkulla ruutaillen. Ja koskaan eivät ole olleet alla olevat vaatteet olleet märkiä. reimatec, ticket, rasavil käytössä lapsilla. itsellä raiskin drymaxxia (5000), ja se ei kyllä ole kovin vedenpitävää :/

[QUOTE="...";25324497]No mulla on tapana syksyn ja kevään kurailmoilla huuhdella lapset puutarhaletkulla ruutaillen. Ja koskaan eivät ole olleet alla olevat vaatteet olleet märkiä. reimatec, ticket, rasavil käytössä lapsilla. itsellä raiskin drymaxxia (5000), ja se ei kyllä ole kovin vedenpitävää :/[/QUOTE]

Mä luin jostain että Raiskin Drymaxx pitäis olla vedenpitävä. Tarkoitatko että tihkusateen se pitää mutta rankkasateessa kastuit? Ja nähtävästi se ei sitten pidä myöskään suihkusta tulevaa vettä jos esim. lahkeita tai hihoja huuhtelee.

Goretex on paras ja hengittävin. Kannattaa muistaa että aikuiset hikoilevat enemmän kuin lapset, joten vaatteelta vaaditaan enemmän kuin lapsilta. Lasten puvuissa on ok vesipilarit, mutta esim hengittävät noin neljänneksen goretexiin verrattuna. Ja goretex asukin vaatii vielä hengitysaukkoja...

Oman lisänsä sitten vielä tuovat nuo pesunkestot ja asun materiaalit kestävyyden kanssa. Luin jostain (en jaksa etsiä referenssiä), että gore vaatii myös sitä pesua, jotta hengittävyys säilyy. Gorevaatteita on erilaisia kestävyydeltään (merkit, gorekalvojakin on erilaisia), itse haluan että vaate kestää vuosia ja valitsin sen vuoksi performance shell gore texin pacliten sijaan. Pro olisi vissiin ollut vieläkin parempi. Eli ei se pelkkä kalvo, jos puku ei kestä myös käyttöä vuosia ja sitä pesua.

Mulla on halpa Marmotin precip asu, joka on selvästi huonompi hengittämään ja ei kestäisi hankausta yms kulutusta. Käytän sitä lähinnä kesällä varapukuna, koska on kevyt ja menee pieneen tilaan. Keväällä ja kesällä raskaammat goret. Yllättäen tuo precip on kestänyt jokusen vuoden aikaa ja silti on selvinnyt parista rankkasateesta.

Prismasta ostettu ***tec asu oli kyllä halpa ja paska. Saumat vuotivat, kangas ei kestänyt kovaa sadetta ja puku oli vielä vetoketjuiltaan yms ihan surkea verrattuna kallimpiin vaateisiin. Käytännössä siis kannattaa ostaa kunnon puku alesta. Tulee halvemmaksi...

Niimpä. Kun rankkasade yllättää on puvun parempi kans pitää vettä ettei käy niin kuin mulle. Piti lähteä pyöräilemään viime syksynä rankkasateeseen ja marketista ostettu halpa vedenpitäväksi kuvittelemani ulkoilupuku laski vedet läpi ekalla kilometrillä. Vaikka huppu oli päässä niin vettä tulvi pitkin niskaa ja selkää ja rinnuksia ihan kuin päälläni olisi ollut vain verkkatakki tai collegehuppari. Puvussa on jonkinlainen kalvo ja muutenkin kangas oni normaalia tuulipukukangasta paksumpaa mutta silti meni vesi läpi.

Yhteistyössä