Pitääkö kaikkien lapsien olla langanlaihoja?

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Alkuperäinen kirjoittaja Nykymuoti on ahterista:
Nykymuoti farkut on reisistä liian kapeat ja pillimalliset.
Pillifarkut ei sa aikuisillekkaan kaikille mahtumaan. Myös olkapäät paidoissa on kapea malliset ja kiristävät lapsille.Väljemmät mallit takas!!

Hassua. Jos mulla paita kiristää harteista, olkapäistä, mahasta, mistä vaan, ostan isomman koon.

Ei se aina auta jos malli on väärä.

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Sama juttu ja viimeisen vuoden aikana tuolle esikoiselle ei ole tullut kuin 2kg

Sen enempää ei kai vuodessa saisi tullakaan.
Meidän tytölle tuli vuodessa painoa tasan 2 kg ja se oli kuulemma paljon. Lapsi oli 6 v neuvolassa 22 kg ja 118 cm.

Alkuperäinen kirjoittaja jepjep:
meillä tyttö 116cm ja 25kg, ravitsemusterapeutille saimme lähetteen kun painoa liikaa. vaatteita kyllä olen löytänyt ihan kiitettävästi.

onko paino tullut sit yhdenäkin? kun meille sanottiin et ei todellakaan mitään hätää.

Jossain "oikean koon" vaatteissa vaan malli on sellainen ettei se mene kaikille päälle. Esim. farkuissa liian kapeat leikkaukset ja mekoissa meillä sitten taas ottaa kiinni hartioista/yläselästä. Mekoissa onneksi pystyy ottamaan isompaa kokoa ilman, että näyttää vielä hassulle :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Sama juttu ja viimeisen vuoden aikana tuolle esikoiselle ei ole tullut kuin 2kg

Sen enempää ei kai vuodessa saisi tullakaan.
Meidän tytölle tuli vuodessa painoa tasan 2 kg ja se oli kuulemma paljon. Lapsi oli 6 v neuvolassa 22 kg ja 118 cm.

Juu, mutta pituutta sitäkin enemmän tuli :D
Että laskusuhdanteessa on tuo hänen käyränsä, toki meidät olisi laitettu ravintoterapeutille, jos olisi ollut aihetta =)

Alkuperäinen kirjoittaja ffff:
Alkuperäinen kirjoittaja jepjep:
meillä tyttö 116cm ja 25kg, ravitsemusterapeutille saimme lähetteen kun painoa liikaa. vaatteita kyllä olen löytänyt ihan kiitettävästi.

onko paino tullut sit yhdenäkin? kun meille sanottiin et ei todellakaan mitään hätää.

ei. tyttö on aina ollut hiukan pullukka, syntymästään asti, mennyt yläkäyrilla tasaisesti.

roteva eli toisin sanoen ylipainoinen. lapset ei saa olla langanlaihoja mutta ei todellakaan ylipainoisiakaan. pitäskö sun tehdä asialle jotain. lapsesi saa kärsiä sinun välinpitämättömyydestäsi.

Alkuperäinen kirjoittaja +:
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Alkuperäinen kirjoittaja Nykymuoti on ahterista:
Nykymuoti farkut on reisistä liian kapeat ja pillimalliset.
Pillifarkut ei sa aikuisillekkaan kaikille mahtumaan. Myös olkapäät paidoissa on kapea malliset ja kiristävät lapsille.Väljemmät mallit takas!!

Hassua. Jos mulla paita kiristää harteista, olkapäistä, mahasta, mistä vaan, ostan isomman koon.

Ei se aina auta jos malli on väärä.

Ei autakaan, mutta jos kylän kaikissa kaupoissa kaikkien vaateiden "malli on väärä", niin....?

Pakko kysyä, että miten normaalikäyrillä meneville ei mahdu kauppojen vaatteet päälle? :ashamed:

samaa mietin. kyllä ne ainakin meidän lapsille mahtuu. kuhan selittelevät. miettikää vähän mitä teette lapsille. kiva sit kun koulussa kiusataan ja lasena jo kakkostyypin diabetes

Alkuperäinen kirjoittaja ffff:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Pakko kysyä, että miten normaalikäyrillä meneville ei mahdu kauppojen vaatteet päälle? :ashamed:

No niin, sama tuli mieleen

meille on sanottu kasvaa "omalla käyrällään normaalisti", kun oon kysyny pitääkö puuttua lapsen 115cm ja 24kg "pyöreyteen"

niin omalla käyrällään. jos sun lapsen oma käyrä on aina ollut se "liian lihava"

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

samaa mietin. kyllä ne ainakin meidän lapsille mahtuu. kuhan selittelevät. miettikää vähän mitä teette lapsille. kiva sit kun koulussa kiusataan ja lasena jo kakkostyypin diabetes

Kyllä ne normikokoiset vaatteet menee munkin lapselle =)

No ylipainoinenhan tuo silti on.

Mä en oo koskaan tajunnut tota hemmetin ärsyttävää "omalla käyrällään" -juttua. Eikö jokainen lapsi mene omalla käyrällään, harvoin kai ne ihan identtisesti kasvaa??

No ylipainoinenhan tuo silti on.

Käyrät on kuitenkin laskusuunnassa, joten en mä ole huolissani tämän hetkisestä tilanteesta.

Alkuperäinen kirjoittaja käyrä:
Mä en oo koskaan tajunnut tota hemmetin ärsyttävää "omalla käyrällään" -juttua. Eikö jokainen lapsi mene omalla käyrällään, harvoin kai ne ihan identtisesti kasvaa??

Ei se ole omalla käyrällä kasvamista, jos paino menee reilusti plussalla, ja pituus nollakäyrällä. Sellainen on oma käyrä, jos kasvaa esim +2, niin siellä menee sekä pituus että paino.

On se noille langanlaihoillekkin ongelma ettei vaatteita meinaa löytyä. Ei meidän laiheliinille ainakaan meinaa löytää sellaisia farkkuja jotka päällä pysyis ellei ole kuminauha vyötäröä =o(

Alkuperäinen kirjoittaja käyrä:

Ei se ole omalla käyrällä kasvamista, jos paino menee reilusti plussalla, ja pituus nollakäyrällä. Sellainen on oma käyrä, jos kasvaa esim +2, niin siellä menee sekä pituus että paino.

No jos ap:n lapsi kasvaa omalla käyrällään, niin sittenhän se on roteva, ei lihava.

White trash -mammat syöttää pentunsa hiilarimössöllä ja -juomilla läskeiksi ja sitten ihmetellään, kun vaatteet ei mahdu päälle!! :laugh:

no tää white trash ainakin pitää lapsensa terveyttä sen verran tärkeänä asiana etten lapsiani aio ylipainoisiksi lihottaa

Yhteistyössä