Pitääkö Erätukun ulkoilupuvut KUNNOLLA vettä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sadepäivää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sadepäivää

Vieras
Olen nimittäin nähnyt useamminkin näiden käyttäjillä sadesäällä sateenvarjot mukana. Jos puku pitää vettä niin ei kaisateenvarjoa kannata raahata. Toisaalta joskus melkoisessa kaatosateessa on tullut vastaan näiden käyttäjiä ilman mitään erillistä sadevarustusta. Kerrankin oli niin kova sade että oma kosteussuojaamaton (vain vettähylkivä) ulkoilupuku päästi jo nopeasti veden läpi joten oli siis ihan sadeasukeli ja vastaan tuli punaisen North Ice puvun käyttäjä ilman sadekamppeita. Onks nää teillä pitäneet vettä vai päästäneet vettä läpi? Entä kestävyys, jostain luin että vedenpitävyys häviää muutaman pesun aikana?

itse en tykkää erätukun puvuista-tulee todella hikinen olo.mua iljettää kun on muka hengittävä ja sit iho on märkänä ..pitää vettä kylläkin.mutta en pidä itse siitä että pidän coretex pukua.

Mun North Ice puku pitää vettä, mutta jos on ihan kaatosade, niin kyl se sit päästää vähän läpi.ö Ja ei ole hävinny vedenpitävyys pesuissa.
Mulla on parikin erätukun pukua käytössä, miehellä samaten, ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä niihin. Maksaahan ne paljon, mut on kyllä hintansa väärtejä.

No ei ne nyt mitään rankkasadetta tuntikausia kestä. En oo käsitellyt millään vaikka useita pesuja takana, pitäis ehkä sillä jollain aineella suihkutella.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Mun North Ice puku pitää vettä, mutta jos on ihan kaatosade, niin kyl se sit päästää vähän läpi.ö Ja ei ole hävinny vedenpitävyys pesuissa.
Mulla on parikin erätukun pukua käytössä, miehellä samaten, ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä niihin. Maksaahan ne paljon, mut on kyllä hintansa väärtejä.

Jos vertaa urheilukauppojen asuihin niin mulla on yhtä paljon maksanut ulkoilupuku joka on siis ihan kunnolla vettä imevä perustuulipuku jolle ei edes luvattu kuin tihkun pitävyys niin näihin verrattuna ne ovat kyllä edullisia jos ominaisuudet todella ovat mitä luvataan.

Päästikö se sun puku kaatosadetta läpi jo uutena vai vasta pesujen jälkeen?

Alkuperäinen kirjoittaja sadepäivää:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

Jos vertaa urheilukauppojen asuihin niin mulla on yhtä paljon maksanut ulkoilupuku joka on siis ihan kunnolla vettä imevä perustuulipuku jolle ei edes luvattu kuin tihkun pitävyys niin näihin verrattuna ne ovat kyllä edullisia jos ominaisuudet todella ovat mitä luvataan.

Päästikö se sun puku kaatosadetta läpi jo uutena vai vasta pesujen jälkeen?

Kyllä se ajan kans meni siitä uutenakin läpi, siis että kun kauan kaatosateessa oli, niin meni läpi. Mut en usko, et mikään ei-sadepuku pitää tuntisotalla sadetta, mikä tulee tuulen kans voimalla.

Alkuperäinen kirjoittaja maniokki:
No ei ne nyt mitään rankkasadetta tuntikausia kestä. En oo käsitellyt millään vaikka useita pesuja takana, pitäis ehkä sillä jollain aineella suihkutella.

Suihkeet parantavat vain vedenhylkivyyttä. Tuulipukuni ei useiden pesujen jälkeen pitänyt edes tihkua mutta suihkeella käsittelemällä sain sen jälleen vettähylkiväksi, siis siten että tihkusateessa pisarat jäävät kankaan pinnalle 15-20 min mutta rankkasade menee kyllä heti läpi. Tuskin se North Ice -pukuakaan vedenpitäväksi tekee mutta parantaa pintaominaisuuksia. Tuulipuku ainakin tuli tosi liukkaaksi ja tukevoitui hieman.

Alkuperäinen kirjoittaja sadesäätä:
Alkuperäinen kirjoittaja maniokki:

Suihkeet parantavat vain vedenhylkivyyttä. Tuulipukuni ei useiden pesujen jälkeen pitänyt edes tihkua mutta suihkeella käsittelemällä sain sen jälleen vettähylkiväksi, siis siten että tihkusateessa pisarat jäävät kankaan pinnalle 15-20 min mutta rankkasade menee kyllä heti läpi. Tuskin se North Ice -pukuakaan vedenpitäväksi tekee mutta parantaa pintaominaisuuksia. Tuulipuku ainakin tuli tosi liukkaaksi ja tukevoitui hieman.

Minä en suosittele suihkeitten käyttöä. Ne ovat hirveän epäterveellisiä käyttää. Ne aiheuttavat hedelmättömyyttä. :(

Niitä on erilaisia. Tämä oli ihan vesipohjaista myrkytöntä Nikwax-suihketta. Olen nähnyt sellasenkin pullon (en ostanut) jota sai käyttää vain ulkona. Mutta tämä kallista eikä ole järkevää ainakaan useasti käyttää sitä koska ei se kuitenkaan auta kaatosateessa.

Yhteistyössä