PITÄÄKÖ ELÄINTÄ TERVEHTIÄ KUN ASTUU KYLÄÄN?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Huh, kivi vierähti sydämeltä :)
Jos meille on tulossa joku koirapelkoinen kylään, junnu ottaa ton piskin huoneeseensa jo ennenkuin vieraat edes tulevat ja on koiran kanssa siellä siihen asti, kun vieraat lähtevät.

Moikkaan elukat heti kun saan kengät jalasta ja takin päältä. Jos tuulikaappiin tunkee koira riekkumaan niin en noteeraa ennen kuin olen valmis. En pysty olemaan juttelematta lemmikeille, koska moikkaan melkin pihan harakatkin :).

Yksi sukulainen inhoaa koiria, mikä hänelle sallittakoon. Koira vaan innostuu liehakoimaan tätä etäistä tyyppiä kahta kauheammin halutessaan suosioon, mihin auttaisi pieni huomiointi sisään tullessa. Ei mua häiritse jos jollekin koira on ilmaa, luokittelen hänet sitten vaan elukoista pitämättömäksi ja se siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Jos meille on tulossa joku koirapelkoinen kylään, junnu ottaa ton piskin huoneeseensa jo ennenkuin vieraat edes tulevat ja on koiran kanssa siellä siihen asti, kun vieraat lähtevät.

Meillä on yksi ystäväperhe, jossa on kaksi pientä kompaktia kuolaamatonta koiraa, niistä tykkään kovasti, niitä tervehdin kyllä mutta koitan olla sanomatta niistä, että he, koska isäntäväki sanoo itse, että ne. Minä koirattomana joskus vahingossa sanon he, kun koitan olla koiraystävällinen ja menen liioittelemaan :D Yksillä tutuilla kauan sitten oli koira, joka aina tunki kuononsa naisten hameen alle, se oli epämiellyttävää ja kartoin sitä koiraa enkä varmasti tervehtinyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Sitruunapippuri:
No toki tervehdin kaikkia tullessani. Kuuluu tapoihin, oli sitten kysymys ihmisistä tai eläimistä.

Meillä vastassa on ensimmäisenä eteisen matolla kani... :whistle:

Meillä kans on luppis vastassa! =) Ei yhtään utelias olekkaan :whistle:

Suomi on sillein hankala maa, että Suomalaisen käyttäytymissäännön mukaan vanhempia ihmisiä ei saa puhutella edes tervehtiäkseen. Täällä on aina odotettu, että vanhempi on alotteellinen ja jos vanhempi ihminen on hiljaa, niin nuoremmatkin on hiljaa.

Nyt tänne on eksynyt sekaan hieman eurooppalaista tapakulttuuria, jonka mukaan pitäisi nuoremman tervehtiä. Monet vanhemmat ihmiset urputtavat, kuinka on kumma, ettei edes päivää osata sanoa. Vaikka suomalaisittain nuorempi ei saisi suutaan avata ilman lupaa.

Ota teistä sitten selvää.

Alkuperäinen kirjoittaja tavat kunniaan!:
Suomi on sillein hankala maa, että Suomalaisen käyttäytymissäännön mukaan vanhempia ihmisiä ei saa puhutella edes tervehtiäkseen. Täällä on aina odotettu, että vanhempi on alotteellinen ja jos vanhempi ihminen on hiljaa, niin nuoremmatkin on hiljaa.

Nyt tänne on eksynyt sekaan hieman eurooppalaista tapakulttuuria, jonka mukaan pitäisi nuoremman tervehtiä. Monet vanhemmat ihmiset urputtavat, kuinka on kumma, ettei edes päivää osata sanoa. Vaikka suomalaisittain nuorempi ei saisi suutaan avata ilman lupaa.

Ota teistä sitten selvää.

Täh? Minulle ei ole ainakaan opetettu, ettei vanhempia saisi puhutella? Eikö nuo ole vähän vanhanaikaisia asioita, onhan joskus esim teititelty omia vanhempiaankin, mutta aika harva käsittääkseni enää näin tekee. Missä näin muka nykyään vielä opetetaan?

Yhteistyössä