PITÄÄKÖ ELÄINTÄ TERVEHTIÄ KUN ASTUU KYLÄÄN?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettii..

Vieras
Kun menet vierailulle jonnekkin missä on eläimiä, niin tervehditkö niitäki? Ei nyt tieten mitää marsuja sun muita, mut sellasia jotka tulee vastaan, kissoja, koiria tms..

Olen huomannut, että meille kun tulee joku, niin näkee heti onko eläinihmisiä vai ei. Jotku noteeraa, jää ihan kattomaan, tervehtii jos ei ´jopa syliin ota, ja toiset on ku ei mitää vaikka kissimirri maukuu ja kiehnää vieressä.

Ja jos vieras ei noteeraa, yritän komentaa kissaa hiukan sivummalle. Tahdon arvostaa myös sen tahtoa joka ei noteeraa eläintä. Mut pitäisikö eläintä tervehtiä silti, vaikka ei niin kiinnostakkaan.

No ei _tarvitse_ mutta siitä tervehdyksestä kyllä tosiaan näkee onko eläinihmisiä vai ei :)

Mä haluaisin kovasti tervehtiä ja kiehnätä muiden eläimissä mutta allergia monesti estää sen :(

kyllä. eläin rauhottuu kun sitä huomioi ja antaa sitten olla.
toki riippuu elukasta,mutta varsinkin jos on koira joka on ihmisrakas niin siitä päsee paremmin eroon kun moikkaa ja antaa sitten olla.

Alkuperäinen kirjoittaja joanna:
kyllä. eläin rauhottuu kun sitä huomioi ja antaa sitten olla.
toki riippuu elukasta,mutta varsinkin jos on koira joka on ihmisrakas niin siitä päsee paremmin eroon kun moikkaa ja antaa sitten olla.

just näin.

pitää-sanalla on huono mielikuva, koska elämässähän ei ole muuta pakkoa ku kuolla.
mutta kyllä, aina tervehditään eläimet ja jos on kaloja tms käyn kattomassa niitäkin.
en tosin oleta, että meijän kissoja moikataan. useat kyllä kyselee missä ne on, jos eivät ole sisällä.

kyllähän nyt koko perhe kuuluu tervehtiä :D
en mä ainakaan voi vain kävellä koirien ja kissojen ohi, kyllä ne on paijattava ensin, ennen kuin voi siirtyä eteen päin :)

Yhdessä huushollissa oli yhdeksän kissaa ja siellä käydessäni moikkasin niitä kaikkia. Niin arkaa kissaa ei ollut, ettei olisi uskaltanut sormia nuuhkaista. Pari rohkeampaa hyppäsi syliin silitettäväksi ja allergikkona opin pian ottamaan mukaani ns. kissaliinan. Allergia ei estä minua paijaamasta eläimiä. Yhdessä paikassa käydessäni kerran ei kauaa kestänyt, kun jo istuin sohvalla silittämässä toisella kädellä kissaa ja rapsuttamassa toisella koiran kaulaa. Pitää vain muistaa olla hieraisematta silmiään kädellään ja jos koira nuolee kättä, se pitää heti pestä tai iholle nousee näppylöitä.

Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:
pitää-sanalla on huono mielikuva, koska elämässähän ei ole muuta pakkoa ku kuolla.
mutta kyllä, aina tervehditään eläimet ja jos on kaloja tms käyn kattomassa niitäkin.
en tosin oleta, että meijän kissoja moikataan. useat kyllä kyselee missä ne on, jos eivät ole sisällä.
Peesi tähän.

Tervehdin kyllä, mutta pidän kyllä huolen siitä, etten vahingossakaan tervehdi koiraa ensin vaan aina isäntäväki ensin, sitten koira(t). Vaikka kuinka tunkisi ovelle vastaan ensimmäisenä.

Muutama päivä sitten täällä joku koiraihminen vaahtosi kiukuspäissään, kun vieraat eivät ymmärrä antaa koirien olla rauhassa ja alkavat heti ulko-ovesta sisälle päästyään silitellä ja rapsutella. Eli teet miten tahansa niin väärin menee, ainakin jonkun mielestä. Itse annan eläimen käydä nuuhkaisemassa minua/lapsiani kun menemme sisään, mutta sen kummemmin emme "tervehdi" tai osoita elukalle huomiota.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja pöh:
no ei se eläin siitä varmaan loukkaannu vaikket tervehtisikään
Ei niin. Eikä pitäisi omistajankaan loukkaantua.

No ei välttämättä tarvi, mutta kyllä koiraperheessä olisi mielestäni hyvä tervehtiä, että koira huomaa sinun olevan senkin ystävä eikä vihollinen ym.

No ei _tarvitse_ mutta siitä tervehdyksestä kyllä tosiaan näkee onko eläinihmisiä vai ei :)

Mä haluaisin kovasti tervehtiä ja kiehnätä muiden eläimissä mutta allergia monesti estää sen :(

No en kyllä ihan allekirjoita tuota, että tervehdyksestä näkee onko eläinihmisiä. Itse pidän kissoista, mutta en kyllä sen kummemmin niitä tervehdi. Koirista en kyllä niinkään välitä, joten enkö sitten ole eläinihminen, vaikka kissoista pidänkin.

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Muutama päivä sitten täällä joku koiraihminen vaahtosi kiukuspäissään, kun vieraat eivät ymmärrä antaa koirien olla rauhassa ja alkavat heti ulko-ovesta sisälle päästyään silitellä ja rapsutella. Eli teet miten tahansa niin väärin menee, ainakin jonkun mielestä. Itse annan eläimen käydä nuuhkaisemassa minua/lapsiani kun menemme sisään, mutta sen kummemmin emme "tervehdi" tai osoita elukalle huomiota.

Ei mun mielestä tarvitse heti rynnätä silittämään tai koskemaan, voihan sen huomion tehdä muutoinkin. Ettekai te heti ihmistenkään kaulaan hyökkää halaamaan..

Yhteistyössä