Pitääkö asunnon olla viimeisen päälle siisti asuntoesittelyssä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Valas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Valas

Jäsen
04.07.2010
39
0
6
Vai saako näkyä elämisen merkit ja olla myös hieman "rojua" esillä? Vai täytyykö piilottaa kaikki ylimääräinen? Tuli vaan mieleen, kun itse kävin tuossa eilen yhdessä asuntoesittelyssä, jossa näkyi mm. likaisia kalsareita makkarin lattialla, lasten leluja ympäriinsä ja likaiset tiskit altaassa sekä vastapestyjä pyykkejä sauna täynnä. Ei mua ne silleen häirinnyt, mutta kuulin kun aika moni muu katsoja valitti sekaisuudesta.

Pitää. Ehkä siellä eilisessä asuntoesittelyssä oli asunto vuokralla. Vuokralaiset eivät halua, että asunto saadaan myydyksi, koska silloin joutuvat lähtemään. Hyvä keino karkoittaa monta ostajaa.

Mulla tulee ainakin sellanen olo, jos kämppää ei olla viitsitty siivota, että miten muuten ovat huolehtineet asunnosta. Vaikea selittää, mutta kyllähän se siisteys kertoo jotain myyjästäkin.

Ma oon sitä mieltä, että jos joku kämpän haluaa ostaa, ei sitä nykyisen asukkaan romut häiritse. Eihän ne sinne jää, kun kaupat tehdään :) Ite en kyllä niitä kalsareita olis jättänyt...

No sehän on ihan jokaisen oma asia. Mun mielestä ei pidä olla yhtään mitään, ihan sama.

Asunnon kiinnostukseen tosian saattaa vaikuttaa, kaikilla ei ole kykyä nähdä asuntoa pelkästään vaan kiinnittää huomiota siihen mitä sinne ei jää =)

Jos myydä sen haluaa niin pitää. Mulle välittäjä aikoinaan erikseen sanoi, että on niin mukava myydä tätä asuntoa, kun se on aina esittelyssä niin siisti ja puhdas. Ihmettelin, että eikö se sitten ole vakiojuttu, niin ei kuulemma ole.

Jos meinaat saada kaupaksi, niin todallakin pitää olla siisti, puhdas ja kaikki ylimääräinen romu pois näkösältä. Ja mieluusti kukkasia pöydälle ja vähän pintastailausta... Kannattaa panostaa, jos tahtoo lyhentää myyntiaikaa (tai saada ylipäätään myydyksi). Kukaan ei halua ostaa kaatopaikkaa, vaikka se romu/epäjärjestys ei kauppaan kuulukaan. Positiivisilla mielikuvilla asunnot myydään!

Kaikki se ylimääräinen tavara, elämisen jäljet, vievät huomion pois itse asiasta. Yhdessä käymässäni asuntoesittelyssä oli jätetty vessaan pottaan pissat...

No ei kai se pakko ole, mutta jos kämpän haluaa myydyksi niin kyllä kannattaa kaikki näkyvä roina kantaa vaikka varastoon ja yrittää pitää perussiisteyttä yllä. Yllättävän harva ostajakandidaatti näkee niiden lelukasojen ja likaisten pyykkien "yli".

En siis itse ole myymässä asuntoa, mutta kävin eilen huvikseni yhdessä naapuritaloyhtiön esittelyssä. :D Joku mainitsi, että jos oli vuokralla se asunto, mutta ei tietääkseni ollut vaan perhe on kenties vain hieman hmmm... erikoinen. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Ostaja:
No ei kai se pakko ole, mutta jos kämpän haluaa myydyksi niin kyllä kannattaa kaikki näkyvä roina kantaa vaikka varastoon ja yrittää pitää perussiisteyttä yllä. Yllättävän harva ostajakandidaatti näkee niiden lelukasojen ja likaisten pyykkien "yli".

peesi... asumisen "jäljet" pistävät miettimään miten huonosti asuntoa on mahdollisesti muuten huollettu.

Me jouduttiin asuntonäyttöjä varten raijaan kämpästä kamaa häkkivarastoon, että saadaan se tarpeeks fiksun näköseks. Siis osa kengistä esim, kun ne ei mahtunu siivouskomeroon, myös vaatehuoneesta kannettiin tavaraa alas varastoon, yms. Koiran kipotki piti kaappiin siirtää ja yhen lelun lattialle jättää. Oli se melkonen puunaus, kun meillä pieni kaksio oli, niin sinne keräänty tavaraa, kun kaks ihmistä sinne rojunsa yhdisti ja koira päälle. Mutta oli kyllä kämppä vimpanpäälle puunattu näyttöön.

Tutkitteko te muut kaappien sisältöä vai katsotte asunnon pintapuolisesti? Mä en kaappeihin katsonut, mutta toiset katsojat eilen kyllä tutkivat jokaisen nurkan asunnosta... vaatekaapit, jääkaapin, eteisen kaapit ja kaikki mahdolliset lokerot.

Saako asuntonäyttelyissä kävijät muuten katsoa kaappeihin? Kun oon miettinyt että meillä täytyis hirveästi pistää tavaraa kaappeihin näyttöjen ajaksi sitten kun aletaan tätä myymään. Niin että kurkkiiko porukka sitten kaappeihinkin? Oma vika tietty jos sieltä vyöryy tavarat päälle :D

Alkuperäinen kirjoittaja Valas:
Tutkitteko te muut kaappien sisältöä vai katsotte asunnon pintapuolisesti? Mä en kaappeihin katsonut, mutta toiset katsojat eilen kyllä tutkivat jokaisen nurkan asunnosta... vaatekaapit, jääkaapin, eteisen kaapit ja kaikki mahdolliset lokerot.

No tätä just mietin, että mikä on sallittua ja mikä ei. Itse en kyllä kaappeihin katselisi, tuntuu että siinä menee se raja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Valas:

No tätä just mietin, että mikä on sallittua ja mikä ei. Itse en kyllä kaappeihin katselisi, tuntuu että siinä menee se raja.

Sen verran lisään vielä, että jos ei ole kiinteitä kaappeja vaan esim. asunnon omistajan itse hankkimia vaatekaappeja, jotka se myös vie sieltä pois, niin ei niihin kyllä tarvis katsella yhtään. Sama kun menis kaikki lipastot tonkimaan.

Saako asuntonäyttelyissä kävijät muuten katsoa kaappeihin? Kun oon miettinyt että meillä täytyis hirveästi pistää tavaraa kaappeihin näyttöjen ajaksi sitten kun aletaan tätä myymään. Niin että kurkkiiko porukka sitten kaappeihinkin? Oma vika tietty jos sieltä vyöryy tavarat päälle :D

Tottakai saa katsoa kaappeihin. Ja kyllä mulle ainakin tulee sellainen olo, että tätä en kyllä osta, jos kaapeista pursuaa kamat ulos. Eli liian vähän säilytystilaa... Mihis mä sitten kaikki kamani laitan? Itse tosiaan kämppää myydessä raahasin aika paljon esim. keittiön kaapeista kamaa varastoon. Huijausta ehkä, mutta kuten sanottua, jos haluaa kämppänsä myytyä niin kaikki keinot on sallittuja.

Tottakai saa katsoa kaappeihin. Ja kyllä mulle ainakin tulee sellainen olo, että tätä en kyllä osta, jos kaapeista pursuaa kamat ulos. Eli liian vähän säilytystilaa... Mihis mä sitten kaikki kamani laitan? Itse tosiaan kämppää myydessä raahasin aika paljon esim. keittiön kaapeista kamaa varastoon. Huijausta ehkä, mutta kuten sanottua, jos haluaa kämppänsä myytyä niin kaikki keinot on sallittuja.

No eihän kaikilla välttämättä ole niin paljon tavaraa kuin sillä joka siinä nyt asuu... siis jos olis myyjällä kaapit pursuten tavaraa, niin ei se ostaja välttämättä omista yhtä paljon kamaa!

Meillekin välittäjä sanoi suoraan ennen esittelyä että heivatkaa noita kenkiä kenkätelineestä piiloon ym.

Eli kyllä pitää olla siistiä ja ylenmääräiset elämisenjäljet piilossa mielestäni.

Alkuperäinen kirjoittaja Nitta:
Jos meinaat saada kaupaksi, niin todallakin pitää olla siisti, puhdas ja kaikki ylimääräinen romu pois näkösältä. Ja mieluusti kukkasia pöydälle ja vähän pintastailausta... Kannattaa panostaa, jos tahtoo lyhentää myyntiaikaa (tai saada ylipäätään myydyksi). Kukaan ei halua ostaa kaatopaikkaa, vaikka se romu/epäjärjestys ei kauppaan kuulukaan. Positiivisilla mielikuvilla asunnot myydään!

Niin juuri. Kaatopaikka vaikutelma jos hyvin sotkuista, paljon lojuvaa taravaa. Vaikkei ne tavarat sinne jääkään, tulee mieleen kuinka muuten hoidettu.
Meille voisi tulla asuntoesittely vaikka heti vaikka asunkin vuokrakämpässä mutta hyvässä sellaisessa. Pieni vuokra, ei sähkö ei vesimaksuja, oikea unelma.

Mua ei haittaa, vaikka tavaroita olisikin pitkin poikin. Oleellista on, että kaikki se, mitä olen kenties aikeissa ostaa, on kunnossa. Katson kaappeihinkin silloin, kun kyse on kiinteistä kalusteista. Jos taas on joku irtokaappi, niin mitä se mulle kuuluu, millainen se kaappi on...edellinen asukashan vie sen mennessään.

Alkuperäinen kirjoittaja pointti:

No eihän kaikilla välttämättä ole niin paljon tavaraa kuin sillä joka siinä nyt asuu... siis jos olis myyjällä kaapit pursuten tavaraa, niin ei se ostaja välttämättä omista yhtä paljon kamaa!

Mutta täyteen ahdetuista kaapeista tulee olo, että täällä ei ole tarpeeksi tilaa. Kuten jo sanottua, kaikki eivät näe tavaramäärän "yli".

Yhteistyössä