Pitääkö anopille vääntää rautalangasta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja adora
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

adora

Aktiivinen jäsen
20.05.2009
2 114
0
36
Anoppi ei tahdo käsittää miten paljon vaikeampaa meidän on kyläillä heillä, kuin että he kävisivät meillä. Välimatkaa meillä on n. 100km, nykyään kuitenkin ovat viikot täällä samalla paikkakunnalla kuin mekin (töiden takia ), viikonloput he ovat tuolla 100km päässä.

Joka viikonlopuksi pyytävät meitä sinne kylään, olen koittanut sanoa nätisti että "käykäähän tekin meillä kun täällä olette". Mutta ei, jos käyvät, niin ohi mennen kotiin meno matkalla. Hyvä jos takkia viitsivät silloin edes ottaa pois :whistle:

Mä en yksinkertaisesti jaksa kovin usein roudata tätä sakkia rattaineen, matkasänkyineen, vaatekasseineen anoppilaan, vaikka mukavaa sielläkin on ja saa aina täys palvelun :D Mutta on siinä silti hommaa näiden kanssa!

Taitaa olla anoppikin vaan niin maalainen että uskoo mummolan maalaistalon tekevän lastenlasten elämästä autuaan |O Mua varmaan ottaa muutenkin päähän tuo anopin asenne että maalla lapset pitäis kasvattaa. Mitään elämyksiä ei täällä meillä voisi saada, vaikkei edes asuta kaupungissa :o

No huomenna suuntaamme anoppilaan *prkl* Mies nyt näin päätti, ei tunnu ymmärtävän mua yhtään, kai sekin vaan nauttii kun siellä mummu hoitaa lapset ja kantaa ruuan valmiina pöytään :attn:

Miehen mielestä niille ei sais sanoa mitään tästä mun mielipiteestä, ettei ne vaan loukkaannu. Saa nähä kuin kauan osaan pitää pääni kiinni :ashamed:

Kiitos kun sain purkaa..

Ehkä se sun anoppi vaan kokee, että sillä on "enemmän annettavaa" teidän perheelle kotonaan. Jos se vaan ei oikeen tunne oloaan kotoisaksi muualla. Mä menisin ihan innolla anoppilaan passattavaksi jos vaan joskus pyydettäs! :D

Makika: Noin uskon minäkin, anoppi on asunut tuolla ööö.. 30 vuotta, samassa talossa! Ei varmasti tunne tätä "kaupunkia" sitten omakseen.. Varmaan tuntee olevansa vieraalla maalla.

Silti ei jaksais joka viikonloppu käydä siellä! Oon aina ihan puhki kun kotiudutaan :ashamed: Ehkä en osaa myöskään itse olla siellä tekemättä mitään, edes lautasia ei saa itse kantaa pöydästä pois, anoppi haluaa tehdä kaiken, hyvä kun lapseni saan illalla laittaa nukkumaan :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Die Schornsteinfeger:
No mutta eihän tuo 100 km ole pitkä matka mennä.

Ei kyse olekaan matkasta, vaan siitä että pitää peräkontillinen roudata tavaraa mukana.. +nuo muut mainitsemani asiat. Matka itsessään ei ole ongelma.

Ole jämäkkä ja sano suoraan että vuoroin vieraisilla!! Matka on yhtä pitkä molempiin suuntiin... Jos miehesi haluaa lähteä, laita mies lasten kanssa mummon hoiviin, äläkä pakkaa kamppeita valmiiksi.

Kun appivanhemmat tulevat seuraavan kerran käväisemään viikolla, taluta päättäväisesti heidät sisälle peremmälle, laita kahveet pöytään ja näytä että nyt sitä ollaan kylässä ja nautitaan. Sano rohkeesti, että niin on helpompi ja te tykkäätte siitä!

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Musta olisi ihanaa olla tervetullut, jos matkakin noin lyhyt. miten anoppisi jaksaa passata teidät jos töissäkin käy? ihana anoppi.

Itse kotiäiti, sapuskaa valmista, kata pöytä, siivoa jäljet, 5 kertaa päivässä. olisin innoissani jos saisin lomaa ap:n tavoin...

Käy mies välillä lasten kanssa mummulassa, mutta mä olen niin huono olemaan yksin kotona, siksi mielummin kuitenkin menen mukaan..

Ja matka muuten ei ole molemmille sama, kun he ovat viikot täällä, n. 8km meillä on arkisin välimatkaa! Eivät siis voi käydä meillä kun ovat täällä :o Niille ei voi mennä tähän kakkos asuntoon, kun siellä tehdään keittiö-kylpyhuone remppaa..

Varmaan huomenna avaudunkin tästä aiheesta anopille, ellei ongelma tunnu jo yöunien jälkeen pienemmältä :saint:

Lapsena mummolassa olo oli ihan parhautta. Ei ollut ollenkaan sama asia, että mummo ja vaari kävivät meillä kyläilemässä. Onneksi pääsinkin sinne ilman vanhempiakin olemaan muutamia päiviä aina kerralla.

Sano reippaasti nyt käydessänne, että teidän reissaamisenne sinnepäin on paljon vaivalloisempaa lapsi- ja tavaramäärän takia, joten olisi ihan reilua että he kävisivät vuorollansa teillä. Ja että ette jaksa joka viikonloppua kuluttaa reissaamiseen vaan tarvitsette myös vapaata kaikessa rauhassa.

Musta olisi ihanaa olla tervetullut, jos matkakin noin lyhyt. miten anoppisi jaksaa passata teidät jos töissäkin käy? ihana anoppi.

Itse kotiäiti, sapuskaa valmista, kata pöytä, siivoa jäljet, 5 kertaa päivässä. olisin innoissani jos saisin lomaa ap:n tavoin...

Mä ymmärrän että joku olis mun tilanteessa tyytyväinen anoppin passaukseen :) MUTTA monilla ihan varmasti hymy hyytyis kun sen kanssa pitäis olla vaikka kahtenakin viikonloppuna kuukaudessa. Ja minä valitettavasti olen sellainen ihminen, etten osaa olla tekemättä mitään. Siellä on niiiin tylsää kun ei saa auttaa missään ja oikeesti se syöttää, leikittää, nukuttaa lapset ja kaikki.. *hurrr* On sillä sellaiset jututkin just kasvatusasioista (yllätys ), ollaan ihan eripuolilla maapalloa mielipiteidemme kanssa!

Anoppi hommas jo molemmille lapsille sinne sängyt, pinnasänky on 50vuotta vanha ja nitisee sitö tahtia etten uskalla enää pitää siinä meidän pomppivaa 1,5-vuotiasta, samoin syöttötuoli, samoilta ajoilta ja jo kerran tyttö sai sen rikki heiluessaan siinä niin kovasti..

SIKSI roudaan omat matkasängyt, matkasyöttötuolit ja vaunut nyt ainakin, kun lapsi nukkuu niissä päikkärit.

Alkuperäinen kirjoittaja adora:

Mä ymmärrän että joku olis mun tilanteessa tyytyväinen anoppin passaukseen :) MUTTA monilla ihan varmasti hymy hyytyis kun sen kanssa pitäis olla vaikka kahtenakin viikonloppuna kuukaudessa. Ja minä valitettavasti olen sellainen ihminen, etten osaa olla tekemättä mitään. Siellä on niiiin tylsää kun ei saa auttaa missään ja oikeesti se syöttää, leikittää, nukuttaa lapset ja kaikki.. *hurrr* On sillä sellaiset jututkin just kasvatusasioista (yllätys ), ollaan ihan eripuolilla maapalloa mielipiteidemme kanssa!

Anoppi hommas jo molemmille lapsille sinne sängyt, pinnasänky on 50vuotta vanha ja nitisee sitö tahtia etten uskalla enää pitää siinä meidän pomppivaa 1,5-vuotiasta, samoin syöttötuoli, samoilta ajoilta ja jo kerran tyttö sai sen rikki heiluessaan siinä niin kovasti..

SIKSI roudaan omat matkasängyt, matkasyöttötuolit ja vaunut nyt ainakin, kun lapsi nukkuu niissä päikkärit.

siis onko teilä vaa yksi lapsi? kai nyt tuon ikäinen pärjää ilman mitään ihmeitä. nukkuu vaikka patjalla lattialla.
ja ymmärrän että anoppi haluaa olla kotonaan viikonloppuna jos käy viikot töissä eri paikkakunnalla.
sitä en ymmärrä miten jaksaa teidätkin passata ja hoitaa... ihana on.

Mä kyllä tykkään reissata viiden lapsen kanssa ja en ole koskaan kokenut kamojen kasaamista ym. rasittavaksi.Nuorimmainen on 5kk ja vaunuista lähtien saa olla kaikki mukana.Ehkä se on asenteesta kiini:) En mä sentäs joka vkon loppu viiti ajaa 300km,toiseen paikkaan on 100km ja yhteen paikkaan 150km.

Alkuperäinen kirjoittaja adora:

siis onko teilä vaa yksi lapsi? kai nyt tuon ikäinen pärjää ilman mitään ihmeitä. nukkuu vaikka patjalla lattialla.
ja ymmärrän että anoppi haluaa olla kotonaan viikonloppuna jos käy viikot töissä eri paikkakunnalla.
sitä en ymmärrä miten jaksaa teidätkin passata ja hoitaa... ihana on.

Meillä on 2 lasta, kuopus tuon 1,5v. Ei tod. nuku missään patjalla!! Kokeiltu on :) Eikö nuku vieressä kunnolla. Meillä on ihan oma huone anoppilassa, meidän perhettä varten. Anoppi hommas parisängyn meille, isommalla lapsella on norm. sänky ja pienemmällä aikasemmin kehto, nyt tuo pinnis.

Ihana anoppi onkin siinä mielessä että hoitaa ja passaa. Varmasti on lapsilla ihanaa mummulassa kun hieman kasvavat ja saavat olla siellä ilman vanhempia - uskon että silloin lapset hokasee mummolan merkityksen tosissaan :heart:

ENKÄ EDELLEENKÄÄN tarkoittanut että anoppi tulis viikonloppuisin meillä käymään - vaan viikolla kun on muutenkin "nurkillamme" Tuliko tämä nyt selväks :saint: Tiedän kyllä miten tärkeä anopille on tuo oma kotinsa ja viettää siellä kaiken mahdollisen aikansa (enkös tästä jo jotain sanonutkin ) :)

Jos mies sinne haluaa lasten kanssa, et kai sinä sitä voi kieltää. Jos et halua olla yksin kotona, niin mene mukaan. Tai sitten olet yksin kotona. Nythän kaikki toimivat Sinun halujesi mukaan. Jousta ja anna perheesi halutessaan mennä.

Miksei voisi tehdä vain päivän reissua? Aamulla sakki autoon ja illalla takaisin.
Kaiken VOI tehdä vaikeaksi, mutta VOI myös tehdä helposti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä kyllä tykkään reissata viiden lapsen kanssa ja en ole koskaan kokenut kamojen kasaamista ym. rasittavaksi.Nuorimmainen on 5kk ja vaunuista lähtien saa olla kaikki mukana.Ehkä se on asenteesta kiini:) En mä sentäs joka vkon loppu viiti ajaa 300km,toiseen paikkaan on 100km ja yhteen paikkaan 150km.

Varmaan asenteestakin kiinni :xmas: Ja paljon muitakin tekjöitä varmasti on. Kuten jo edellä mainittu tylsyys, kasvatus-erimielisyydet, haluaisin nauttia kotona olemisestakin OMAN perheen kanssa, kun siihenkin on tod. harvoin mahdollisuus, miehen työn takia..

Mutta juu, täytyy koittaa varovasti vielä sanoa anopille ja ehkä avasin silmiänikin hieman siitä että pitäis osata arvostaa anopin huolenpitoa enemmän.. :)