Pitää olla kyllä aikamoinen este jos ei pysty noutamaan huutoaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hassua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hassua

Vieras
Yksi henkilö huusi minulta kirjan ja asuu kilometrin päässä. Haluaa kirjan postitse ja hassuinta tässä on se että käytämme samaa postia. Eli lähetän kirjan postissa pakettina (on niin paksu että ei mene kirjeenä) ja tämä henkilö hakee kirjan samasta postista mihin olen sen vienyt.

Hassua, mutta kun kerran tämä huutaja on maksanut sekä kirjan että postimaksut ja ilmoitti vielä erikseen sähköpostiin että haluaa kirjan postitse niin pakkohan se on sitten lähettää. Olisi vain säästynyt paketin hinta jos olisi noutanut tai oltaisiin edes sovittu treffit siihen postin edustalle. :D

Jos sitä pelottaa hakea tavara jonkun kotoa. Jos on huonoja kokemuksia, käyty lääppimään tai jotain? Tai jos on vaan niin kamalan ujo, ettei halua naamatusten tavata.

Jos se ei halua tavata kasvotusten?

Mulla oli kerran Huutisostaja naapurikadulta. Meidän makkarin ikkunasta on näkö- ja puheyhteys niille :D. Kysyi tilinumeroa ja pyysi postittamaan, totesin että voin mä tulla sen tuomaankin kun ollaan ihan vierekkäin. Alkoi nauraa ja ilmestyi pian ovelle :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Jos sitä pelottaa hakea tavara jonkun kotoa. Jos on huonoja kokemuksia, käyty lääppimään tai jotain? Tai jos on vaan niin kamalan ujo, ettei halua naamatusten tavata.

Toivottavasti ei ole mitään tuollaista tapahtunut. :( Mutta luulisi että olisi voinut noutaa edes postin edustalta niin ei olisi tarvinnut maksaa 7,90 ? pakettimaksua.

Alkuperäinen kirjoittaja hassua:
Alkuperäinen kirjoittaja persikkatassu:
No jos matkaa on vain kilometri, niin eikö sille käy, että viskaat sen kirjan sen postilaatikkoon?

En liiku siinä suunnassa normaalisti ja nouto ei tarkoita sitä että MINÄ vien paketin.

Totta. Ja kahden kilsan hyötyliikunta tekis siulle varmaankin todella pahaa. Pitempään siulla aikaa menee, kun postitat pakettia ja kirjottelet niitä tietoja. Sie et varmaankaan pese mahdollisen lapseskaan peppua kakan jäliltä, kun sinä et sinne vaippaan ole kakkinutkaan.. :whistle:

No jos matkaa on vain kilometri, niin eikö sille käy, että viskaat sen kirjan sen postilaatikkoon?

En liiku siinä suunnassa normaalisti ja nouto ei tarkoita sitä että MINÄ vien paketin.

Totta. Ja kahden kilsan hyötyliikunta tekis siulle varmaankin todella pahaa. Pitempään siulla aikaa menee, kun postitat pakettia ja kirjottelet niitä tietoja. Sie et varmaankaan pese mahdollisen lapseskaan peppua kakan jäliltä, kun sinä et sinne vaippaan ole kakkinutkaan.. :whistle:

:o Osta isompi pipo.

Lyhyempi aika menee kun postitan kirjan. Posti on lähempänä ja ns. oikealla suunnalla. Ja mitä tulee lapsen pepun pesuun niin kaikki kakat on pesty ja vaikkei olisi kakkaa niin siltikin on pesty, esim. yön jälkeen.

Edelleenkään mun tehtävä ei ole viedä kirjaa huutajalle. Kohteessani ei ollut vaihtoehtona että minä veisin omakätisesti kirjan huutajalle. Taidat itse olla laiska kuin mikä kun tuollaisia kirjoitat.

mä varmaan veisin ilman mitään erilliskustannuksia sen huutajan postilaatikkoon jos samassa kaupungissa asuttaisiin... tai tuo matkahan on ihan olematon. tulis ainakin päivän hyvätyö tehtyä :)

Hei ihan oikeasti!!!! Kirja on noin 8 cm paksu ja ei mahdu postiluukusta sisään eikä edes lukollisiin postilaatikoihin. Osoitteen perusteella huutaja saattaisi asua kerrostalossa (voi tietenkin olla myös rivari). Ja se kirja siis pitäiusi jättää oven eteen rappukäytävään tai postilaatikon päälle. Jos huutaja kerran halusi kirjan välttämättä postitse niin tuskin ilahtuisi siitä että rinkuttaisin ovikelloa kirja kainalossa. saati sitten että olisi edes kotona silloin kun itse olisin liikenteessä.

Ja edelleenkään se on huutajan tehtävä noutaa huutonsa jos haluaa. Muuten postitse.

Joskus vaan tosi vaikea sovittaa niitä aikatauluja yhteen. Kerran manattiin, kun appi oli lähettänyt paketin meille kotiin kuljetuksella. Olisi ollut paljon helpompi hakea se postista samalla kun käytiin kaupassa, kotiinkuljetuksessa annetaan vaan joku kellonaika minkä jälkeen tuovat, päivystä siinä sitten odottamassa, kun olisi ollut vaikka mitä menoja.

Ap myyntikohteessasi ei varmaan ollut NOUTO? Silloin ostajan ei tarvi tavata sinua jotta voit antaa kirjan hänelle.Jos hän haluaa postin kautta kirjan, niin toimit siten koska hän maksanut postikulut.
Mikä tässä on vaikeeta.Ostajalta postikulut menee,ei se ole sinulta pois.Eikö ole pääasia että sait kohteesi myytyä.
Ei kaikki halua tulla nähdyksi,varsinkin jos lähekkäin asu (myyjä ja ostaja)

Lisään: On väärin viedä toisen oven taakse,jos toinen ei kerran KASVOTUSTEN halunnut tapaamista,vaan postinkuljetus,silloin hänen toivetta on kunnioitettava.

Alkuperäinen kirjoittaja päivien viemää:
Ap myyntikohteessasi ei varmaan ollut NOUTO? Silloin ostajan ei tarvi tavata sinua jotta voit antaa kirjan hänelle.Jos hän haluaa postin kautta kirjan, niin toimit siten koska hän maksanut postikulut.
Mikä tässä on vaikeeta.Ostajalta postikulut menee,ei se ole sinulta pois.Eikö ole pääasia että sait kohteesi myytyä.
Ei kaikki halua tulla nähdyksi,varsinkin jos lähekkäin asu (myyjä ja ostaja)

Täh:o Siis kirja on postitettu jo mutta siis tuntui vain hassulta viedä se postiin kun näin lähekkäin asutaan ja samaa postia käytetään.
Sama se vaikka olisi halunut maksaa pakettiin vielä vaikka kaiken maailman lisäpalvelutkin. Saa kai sitä silti ihmetellä.

Pointti oli ihan jossain muualla kuin siinä että mulle olisi muka ollut vaikea postittaa kirjaa. Kaikkea muuta.

Yksi henkilö huusi minulta kirjan ja asuu kilometrin päässä. Haluaa kirjan postitse ja hassuinta tässä on se että käytämme samaa postia. Eli lähetän kirjan postissa pakettina (on niin paksu että ei mene kirjeenä) ja tämä henkilö hakee kirjan samasta postista mihin olen sen vienyt.

Hassua, mutta kun kerran tämä huutaja on maksanut sekä kirjan että postimaksut ja ilmoitti vielä erikseen sähköpostiin että haluaa kirjan postitse niin pakkohan se on sitten lähettää. Olisi vain säästynyt paketin hinta jos olisi noutanut tai oltaisiin edes sovittu treffit siihen postin edustalle. :D

hups! mistäköhän kirjasta on kyse???

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mitä väliä? En kerro tässä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kunhan huvikseni kyselin. Ei mitään väliä, mut kun tollasen haloon sait aikaan.

Kunhan huvikseni kyselin. Ei mitään väliä, mut kun tollasen haloon sait aikaan.

Ei tässä mitään haloota ole saatu aikaiseksi eikä ole tarkoituskaan. On se vaan ihmeellistä ettei täällä saa mistään keskustella. On kuitenkin
Aihe Vapaa-keskustelupalsta. :o

Taitaa osalla tulla aiheesta hernarit joten lopetan ketjuun kommentoimisen tähän.

:o Osta isompi pipo.

Lyhyempi aika menee kun postitan kirjan. Posti on lähempänä ja ns. oikealla suunnalla. Ja mitä tulee lapsen pepun pesuun niin kaikki kakat on pesty ja vaikkei olisi kakkaa niin siltikin on pesty, esim. yön jälkeen.

Edelleenkään mun tehtävä ei ole viedä kirjaa huutajalle. Kohteessani ei ollut vaihtoehtona että minä veisin omakätisesti kirjan huutajalle. Taidat itse olla laiska kuin mikä kun tuollaisia kirjoitat.

Siulle mie sitä isompaa pipoa suosittelen, jos rouvalle ei kelpaa viedä postiin, ei kelpaa viedä ostajalle.. Ei tunnu kelpaavan muu, kuin treffit postin edessä.

Ja nimen omaan en oo laiska, mie olisin sen kilsan kävelly, ainakin ehdottanu sitä. Mutta hyvä, että kirja pääsee perille ja otahan siekin vähän rennommin, ei tää elämä NIIIn vakavaa ole.

Yhteistyössä