Pistin sit likan iltapalatta nukkumaan, kun ei tullut kotiin ajoissa..

Neiti 9v oli kaverin pihassa. Kävin 21.00 sanomassa että kotia heti kun on syönyt melonin palansa, jonka oli saanut kaverin äidiltä. Kerroin asian 3 kertaa niin että varmasti meni perille!

Oottelin tyttöä kotiin, ei kuulu, ei näy. Ajattelin että katsotaan miten pitkään kehtaa vitkuttaa kotiintuloa. 22.00 annoin periks ja hain likan kotiin. Oli ihan hoomoilasena että mitä on muka tehnyt. Käskin käsi ja hammaspesulle ja mennä sen jälkeen nukkumaan. Keskustellaan aamulla.

Nyt kiukuttaa niin saamaristi kun ei voi noin yksinkertaisesta asiasta pitää kiinni! :kieh:
 
MBD
Meillä on aina ollut ja tulee aina olemaan ruoka-ajat, ja kotiintuloajat jotka lapset tietää. Jos ei ymmärrä tulla kotiin ruoka-aikaan, niin tietää kyllä ettei mitään välipaloja tule siinä välillä. Eli meillä olis kans menty nukkumaan ilman iltapalaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Meillä 10v poika samanlainen, tuntuu ettei aina OIKEESTI vaan tajua :heart:
Ei varmaan tajua aina tuokaan. Tein kyllä niin selväks ku tehdä vaan voi, että kotia tulee heti kun on syönyt sen meloninsa. TUNTIA ei sen syömiseen mene. Ja ties millon olis tullut jos ei oltais lopulta haettu sitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
miekään en pystyis, koska tiedän itse mitä on yrittää nukkua nälkäisenä :/
Oli sentään syönyt 1/4 melonia yhdeksältä.

Ehkä oppii tästä jotain, niin monta kertaa kun näitten kotiintuloaikojen kanssa onkaan väännetty.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
miekään en pystyis, koska tiedän itse mitä on yrittää nukkua nälkäisenä :/
Peesi. Eipä paljon kostuisi jostain melonin palasesta :( Surullista miten joillakin rangaistaan niinkin perustarpeella kuin syömisellä, voi lisätä syömishäiriöitä ja ongelmia syömisen suhteen :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
miekään en pystyis, koska tiedän itse mitä on yrittää nukkua nälkäisenä :/

Ei varmaan kova nälkä ole ollut, koska melonia oli naapurissa syönyt

;) Tuntuu että teit niin tai näin, niin aina teit väärin. Mä en tähän osaa neuvoa, kun omien kanssa samanlaisia juttuja ollut enkä tiedä mikä on mennyt perille ja mikä ei, kun aina toi kotiintulo tuntuu niin vaikealle.
 
vieras
Kasvava lapsi tarvitsee ruokaa, lisäksi nälkäisenä voi yöunetkin häiriintyä. Ruoan antamatta jättäminen on todella huono ja typerä rankaisukeino. Et olisi huomenna päästänyt ulos leikkimään lainkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kasvava lapsi tarvitsee ruokaa, lisäksi nälkäisenä voi yöunetkin häiriintyä. Ruoan antamatta jättäminen on todella huono ja typerä rankaisukeino. Et olisi huomenna päästänyt ulos leikkimään lainkaan.
No en näe niin suurena vaarana jättää tuota iltapalaa väliin tämän kerran kun oli syönyt sen melonin, todennäköisesti olis kotonakin syönyt saman verran jotain hedelmiä (jos olis iltapala-aikaan ollut kotona) . Tai olis syönyt yhden leivän.

Onko se muuten sitten jotenkin eriasia jos taapero kieltäytyy ruoka-aikaan syömästä ja hänet nostetaan pöydästä pois ja tarjoillaan ruokaa seuraavan kerran taas ruoka-aikaan? Tätähän täälläkin niin moni tuntuu tekevän.

Olen samaa mieltä että rankaisu olisi voinut olla se kotiarestikin, mutta sitä kokeiltu, eikä auta.
 
Meillä on poika ,kuopus 9,5v sellainen että se ei ihan oikeasti kuule tai reagoi jos sillä on hauskat leikit kaverin kanssa tai jos lukee akkaria.Mä olenkin jo ihan tottunut siihen että haen pojan,8 jälkeen tosin ei saa mennä omaa kotipihaa pidemmälle.emmä jaksa sille karjua että tule vaan menen sen viereen ja sanon että nyt tarttis tulla sisälle,aina on tullut.

Esikoista sitten taas....11v kanssa on ollut ongelmia kotiintulon kanssa,kaheksalta on määrä tulla kotiin,kotipihapiirissä saa leikkiä kesällä siitä eteenpäinkin mutta joitain kertoja on tullut vasta 9 aikaan kotiin eikä puhelinta mukana...siitä on saanut sitten pelikieltoa tai joutunut tulemaan jokusen päivän jo kuudelta kotipihalle,myöhästelyt vähentynyt kun on tajunnut että meillä on oikeasti kauhea huoli jos poitsua ei näy sovittuna aikana.mutta en mä ruoatta oo jättänyt silti,jokaiselle suotakoon omat kasvatustyylit.
 
Alkuperäinen kirjoittaja adora:
No en näe niin suurena vaarana jättää tuota iltapalaa väliin tämän kerran kun oli syönyt sen melonin, todennäköisesti olis kotonakin syönyt saman verran jotain hedelmiä (jos olis iltapala-aikaan ollut kotona) . Tai olis syönyt yhden leivän.

Onko se muuten sitten jotenkin eriasia jos taapero kieltäytyy ruoka-aikaan syömästä ja hänet nostetaan pöydästä pois ja tarjoillaan ruokaa seuraavan kerran taas ruoka-aikaan? Tätähän täälläkin niin moni tuntuu tekevän.

Tätä ristiriitaa mäkin olen ihmetellyt. Kun vielä toi iltapala on yleensä joku kevyt pieni pala ja ruoka taas kunnon lämmin ateria

:/ Mä sain taannoin huudot palstalla, kun en ollut myöhästelijälle jättänyt sitä iltapalaa mitä muille olin laittanut, vaan hän joutui voitelemaan itse omat leipänsä :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Tätä ristiriitaa mäkin olen ihmetellyt. Kun vielä toi iltapala on yleensä joku kevyt pieni pala ja ruoka taas kunnon lämmin ateria

:/ Mä sain taannoin huudot palstalla, kun en ollut myöhästelijälle jättänyt sitä iltapalaa mitä muille olin laittanut, vaan hän joutui voitelemaan itse omat leipänsä :whistle:
No jopas oli lapsella kova kohtalo :D ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja adora:
No en näe niin suurena vaarana jättää tuota iltapalaa väliin tämän kerran kun oli syönyt sen melonin, todennäköisesti olis kotonakin syönyt saman verran jotain hedelmiä (jos olis iltapala-aikaan ollut kotona) . Tai olis syönyt yhden leivän.

Onko se muuten sitten jotenkin eriasia jos taapero kieltäytyy ruoka-aikaan syömästä ja hänet nostetaan pöydästä pois ja tarjoillaan ruokaa seuraavan kerran taas ruoka-aikaan? Tätähän täälläkin niin moni tuntuu tekevän.

Tätä ristiriitaa mäkin olen ihmetellyt. Kun vielä toi iltapala on yleensä joku kevyt pieni pala ja ruoka taas kunnon lämmin ateria

:/ Mä sain taannoin huudot palstalla, kun en ollut myöhästelijälle jättänyt sitä iltapalaa mitä muille olin laittanut, vaan hän joutui voitelemaan itse omat leipänsä :whistle:
Taapero lienee syö, kun/ jos on nälkä. Jos ruoka ei kelpaa annetaan ruoka myöhemmin. Sun lapsi olisi ehkä halunnut syödä, mutta ruokaa ei edes tarjottu. Omat lapset syövät ainakin iltaisin nyt tosi paljon, kun päivällä liian lämmin syömisiä ajatellen. Mutta jokainenhan hoitaa lapsensa parhaalla katsomallaan tavalla. Itse en vaan pidä ruuatta jättämistä
hyvänä vaihtoehtona kasvavalle lapselle...
 

Yhteistyössä