Pistetääs kysely

Alkuperäinen kirjoittaja syli täynnä kultaa:
Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Voisko siitä olla jotain vaaraa vauvalle?

Jos ei, niin synnyttäisin alakautta.
Riskejä on sekä äidille että vauvalle..
Saanko udella, että millaisia riskejä? Kun en tiedä. :ashamed:

Jos riskit on huomattavat, niin sitten valitsisin sektion.
Siinä on se vaara että tulee repeämiä kun on jo kaksi kertaa leikattu. Ei kestä kohtu tai jotain.

ire
en suosittele mulla neljä sektiota enkä toisen sektion jälkeen ees miettinyt. Muutenkin Jyväskylässä äitipolin lääkärit sanoivat ettei kahden sektion jälkeen täällä saa edes alateitse synnyttää, riskit ovat liian suuret! Riskeinä on kahden kohtua heikentäneen (etenkin suopistusten aikana) sektion jälkeen että istukka repeytyy irti jolloin lapsi sekä sinä itse olet vaarassa kuolla!!!En harkitsisi edes;en lähtisi itse vaarantamaan lapsen henkeä. Itselläni neljä sektiota ja synnytyslääkäri esikoiselta sanoi ettei mitään estettä fyysisesti olisi synnyttää vielä, joten jos sitä mietit, voit tehdä lapsia monta vielä, jos ei arpikudosta synny liikaa. Ihmettelen tota että sinulle on lääkäri antanut mahdollisuuden miettiä miten synnytät, täällä kun on niin jyrkkä linja tohon. Sinuna en siis edes miettisi vaan ottaisin varman päälle!

Alkuperäinen kirjoittaja ire:
en suosittele mulla neljä sektiota enkä toisen sektion jälkeen ees miettinyt. Muutenkin Jyväskylässä äitipolin lääkärit sanoivat ettei kahden sektion jälkeen täällä saa edes alateitse synnyttää, riskit ovat liian suuret! Riskeinä on kahden kohtua heikentäneen (etenkin suopistusten aikana) sektion jälkeen että istukka repeytyy irti jolloin lapsi sekä sinä itse olet vaarassa kuolla!!!En harkitsisi edes;en lähtisi itse vaarantamaan lapsen henkeä. Itselläni neljä sektiota ja synnytyslääkäri esikoiselta sanoi ettei mitään estettä fyysisesti olisi synnyttää vielä, joten jos sitä mietit, voit tehdä lapsia monta vielä, jos ei arpikudosta synny liikaa. Ihmettelen tota että sinulle on lääkäri antanut mahdollisuuden miettiä miten synnytät, täällä kun on niin jyrkkä linja tohon. Sinuna en siis edes miettisi vaan ottaisin varman päälle!
Mä käyn jyväskylän äitipolilla. Ompa jännä että mua suorastaan yllyttävät alatiesynnytykseen!

Ire
Mutzi ei voi olla totta! Mulle kuule kahden jälkeen neljä eri lääkäriä sanoi ettei missään tapauksessa? Kumma juttu ; tosin ´tiedän et on niin paljon lääkäristä kiinni. Ihme juttu perusteliko mitenkään? Sulla kans on varmaan tilanne ettei arpikudosta ole eihän sulla jotain sairautta ole, se voisi selittää ton?

Ire
Riskeinä on kahden kohtua heikentäneen (etenkin suopistusten aikana) sektion jälkeen että istukka repeytyy irti jolloin lapsi sekä sinä itse olet vaarassa kuolla!!!
Jos riskit on tämmöiset, valitsisin sektion.
Juu ne ne on! Tietty sit sektiossa on kans riskejä kuten että arpikudos estää pääsyn nopeasti vatsapeitteiden läpi; mutta yleensä mulla ainakin on arvioitu arpikudoksen määrää jo äitipolilla. Mtv:n lisäkanava Avalla pyörii sellainen kun riskisynnytykset. En suosittele heikkohermoisille , mutta siellä on paljon sektiosynnytyksiä. Suosittelen synnytyksistä kiinnostuneille, mullekkin on seselvinnyt monta juttua...

Ire
Alkuperäinen kirjoittaja Ire:
Mutzi ei voi olla totta! Mulle kuule kahden jälkeen neljä eri lääkäriä sanoi ettei missään tapauksessa? Kumma juttu ; tosin ´tiedän et on niin paljon lääkäristä kiinni. Ihme juttu perusteliko mitenkään? Sulla kans on varmaan tilanne ettei arpikudosta ole eihän sulla jotain sairautta ole, se voisi selittää ton?
Sori hassu sanamuotoni tarkoitin siis et toisen lapsen jälkeen kolmatta odottaessa hih:)

Kaksi eri lääkäriä on ollut sitä mieltä että voisi ihan hyvin synnyttää alakautta. Sanoivat että olen niin nopeasti niistä parantunut ja haava on ollut todella siisti ja ei haavaa paljon tuossa mahassa näykkään. Kyllä mäkin tuon sektion kannalla enemmän olen. Ei ole mitään sairautta.

Mä olisin ehdottomasti halunnut toisen lapseni synnyttää alateitse ja petyin aivan suunnattomasti kun en saanut mahdollisuutta :/ Nyt siis kaksi sektiota takana ja jos en ensi kerralla saa alatiesynnytystä,lapsi saa jäädä sitten syntymättä :kieh:

ire
Alkuperäinen kirjoittaja Naurukohtaus:
Mä olisin ehdottomasti halunnut toisen lapseni synnyttää alateitse ja petyin aivan suunnattomasti kun en saanut mahdollisuutta :/ Nyt siis kaksi sektiota takana ja jos en ensi kerralla saa alatiesynnytystä,lapsi saa jäädä sitten syntymättä :kieh:
Mäkin olisin halunnu mut toiselta ei käynnistynyt synnytys olleenkaan joten leikkaus oli paras vaihtoehto :( ja lapsi oli sit jo liian iso...

ire
Kaksi eri lääkäriä on ollut sitä mieltä että voisi ihan hyvin synnyttää alakautta. Sanoivat että olen niin nopeasti niistä parantunut ja haava on ollut todella siisti ja ei haavaa paljon tuossa mahassa näykkään. Kyllä mäkin tuon sektion kannalla enemmän olen. Ei ole mitään sairautta.
Kinkkinen paikka kyllähän alatiesynnytys olisi upea kokea ja jos lääkärit mieltä ettei estettä ole niin harkitsisin siinä tapauksessa. Meillä on kuitenkin erittäin osaavaa henkilökuntaa keskussairaalassa ja hyvissä käsissä olet; jos jotain tulee. Ja nopeemmin toipuisit. Mäkin olen toipunut nopeasti (paitsi ekasta, joka oli kiireellinen) samana päivänä lähteny kävelemään kolmantena päivänä kotiin yms..Mulla ollu tota ei synnytykset käynnisty vaivaa ja sit niin isot kuin nää lapset on ollu eivät olisi sit mahtunu välttämättä tulemaan. Siinä sulle miettimistä molemmissa on riskinsä ....

Kinkkinen paikka kyllähän alatiesynnyts olisi upea kokea ja jos lääkärit mieltä ettei estettä ole niin harkitsisin siinä tapauksessa. Meillä on kuitenkin erittäin osaavaa henkilökuntaa keskussairaalassa ja hyvissä käsissä olet; jos jotain tulee. Ja nopeemmin toipuisit. Mäkin olen toipunut nopeasti (paitsi ekasta) samana päivänä lähteny kävelemään kolmantena päivänä kotiin yms..Mulla ollu tota ei synnytykset käynnisty vaivaa ja sit niin isot kuin nää lapset on oltu eivät olisi sit mahtunu välttämättä tulemaan. Siinä sulle miettimistä molemmissa on riskinsä ....
Mä oon toipunut kyllä tosi nopeaan sektioista, samana iltana jo kävelin ja hoidin vauvaa. Kyllä mä ehkä olen siihen sektioon kallistumassa.. Lääkäreihinkään en ihan sataprosenttisesti luota... Ja tärkeintähän on että kaikki menee hyvin ja molemmat säilytään terveinä.:)

Yhteistyössä