Pistetäänkö pinoo siivousvinkeistä?

  • Viestiketjun aloittaja SiniTaivas
  • Ensimmäinen viesti
harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2005 klo 16:28 päksy75 kirjoitti:
Kertokaapas kahvinkeittimen puhdistus etikalla ja ruokasoodalla eli missä suhteessa mitäkin? :whistle:
Minä olen puhdistanut näin: täytän kahvinkeittimen vedellä ja laitan sitten sinne joko ruokasoodaa (pari rkl) taikka etikkaa. lasken vettä pannun puolilleen ja sammutan keittimen, että aine jää vaikuttamaan. Sitten lasken aineen loppuun. Keitän vielä monta kertaa puhdasta vettä läpi että keitin huuhtoutuu. Lopuksi vielä pesen joko käsin tai koneessa kaikki irtoavat osat ja pyyhin keittimen perusteellisisti ;)
 
harmaana
Ja ruokasooda on tosi kätevä muussakin.
Itse olen puhdistanut mikroaaltouunia niin, että laitan ruokasoodaa noin teelusikallinen ja vettä kahvimukiin ja kiehuttanut niitä mikrossa. sen jälkeen mikro on helppo pyyhkiä. Lika irtoaa tosi hyvin B)

Ja kahvi- ja teekupeista saa tummentumat pois myös ruokasoodalla. laitan tskialtaaseen ruokasoodaa ja kaadan vedenkeittimellä keitettyä vettä pääälle ja sitten vain sinne astiat likoamaan. puhdasta tulee!!
näin saa myös hammasmukeista hammastahnat pois :p
 
twiik

Paras siivousvinkki, joka auttaa etenkin pölyyn ja lattialla lojuviin leivänmurusiin etenkin tilanteissa jolloin olet väsynyt ja asunto näyttää masentavan kaaoottiselta:

Himmennä valaistusta ja käytä sukkia! :)
 

Yhteistyössä