Pistetääs pinoon HYVIÄ KIRJOJA! Mitä kirjaa suosittelet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raivotar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Raivotar

Aktiivinen jäsen
27.11.2005
3 665
0
36
Jäähyväiset Einolle / Johanna Ervast

Erittäin surullinen kirja lapsensa äkillisesti menettäneestä äidistä. Tositarina vieläpä! Itku tuli väkisinkin silmään enkä meinannut malttaa laskea kirjaa kädestä ennen kuin se oli luettu loppuun (luin sen kahdessa illassa).

Lisätietoja kirjasta: http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9513142752

Mulla on kaks vuotta oottanu hyllyssä Tapio Tammisen Pahan viehätys- natsismin ja terrorin lähteillä, ja vasta nyt sain aikaiseksi lukea. Ja kahdessa päivässä luinkin kun alkuun pääsin, melko vangitsevaa asiaa :/ suosittelen sellaiselle joka on kiinnostunut meidän ihmisten mielettömyydestä.

Mä luen nyt viimein Sinuhe Egyptiläistä, ja se on kyllä hyvä, täytyy myöntää. Aika kiva oli Stephenie Meyerin Houkutus jonka sain siskolta joululahjaksi - vampyyriromantiikkaa. Nyt sainkin sitten Uusikuu:n syntymäpäivälahjaksi, se odottelee.
Ahmin Stephen Kingejä ja tykkään myös lukea elämäkerallisia juttuja.
Fay Weldon, Anne Delbee, Philip Ridley...

Sormusten Herra, Silmarillion ja Hobitti Tolkienilta.
Paolinilta Eragon ja Esikoinen ja eiköhän Brisingr jatka loistolinjaa...
Gaimanilta Unohdetut Jumalat sekä yhteisteos Pratchettin kanssa: Hyviä Enteitä.
Enden Tarina Vailla Loppua :heart:
Potterit....
Ja tietysti Meyerin Houkutus, Uusikuu ja Epäilys :D

Lisäksi Valtaojan kirjat, Overbyen "Kosmoksen Yksinäiset" ja Adams & Laughlinin "Maailmankaikkeuden elämäkerta". Ja Feynmanilta "Laskette varmaankin leikkiä, mr. Feynman" ja "Mitä siitä mitä muut ajattelevat" :D

Lukekaa ne Sofi Oksasen kirjat (Baby Jane, Stalinin lehmät ja Puhdistus) niin saatte kunnon kuvan sekä naiseksi tulosta tässä maailmassa että Suomi-Viro-Neuvostoliitto/Venäjä -triangelidraamasta, ja vielä niin sumeilemattomasti kerrottuna, että heikointa hurjuuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
Dave Pelzer - Pimeän poika. Tositarina pahoinpidellysta pojasta ja hänen selviytyistarinastaan.

Olen tämän myös lukenut ja oli todella hyvä, sekä karmiva.
Torey haidenin kirjat menee samaan kastiin.

Itse voin suositella Tuija Lehtisen kirjoja lämpimästi kaikille meille, jotka ei saa riittävästi sopivaa romantiikkaa muuten elämäänsä =)

Risto Isomäen kirjat. Sarasvatin hiekkaa on oikeasti todella hyvä. Ne ovat tarpeellisia kirjoja jokaiselle isälle ja äidille, jolla on lapsia ja kuvitelma tai toiveita siitä, että ne lapsetkin voisivat elää tätä maailmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Risto Isomäen kirjat. Sarasvatin hiekkaa on oikeasti todella hyvä. Ne ovat tarpeellisia kirjoja jokaiselle isälle ja äidille, jolla on lapsia ja kuvitelma tai toiveita siitä, että ne lapsetkin voisivat elää tätä maailmaa.

Minua häiritsi Sarasvatin hiekkaa kirjassa aivan suunnattomasti se romanttinen viritelmä, joka jäi jotenkin epäuskottavaksi ja epäaidoksi :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja CandleLight:
Alkuperäinen kirjoittaja auryn:
Potterit....

näitä myös minä suosittelisin :D

Loistava maku sulla :p

Kabulin kirjakauppias, Stephenie Meyerin Twilight, New Moon, Eclipse ja Breaking Dawn (omassa sarjassaan ihan mieletöntä kerrontaa, oon lukenu vaan enkuksi noi, suomenkieliset odottaa hyllyssä ), Sinuhe tietty.

Sofi Oksasen Puhdistus ois seuraavana lukulistalla kuhan oon saanu Hobittin luettua :D

Ou jee... ja unohin ihan runouden mainita... eli suosikkejani on Saima Harmaja ja Lord Byron.

Ja ehkäpä mielenkiintosin lukemani kirja oli Trainspotting, se skotiksi kirjotettu. Se piti lukea ääneen että sen ymmärsi :D

Alkuperäinen kirjoittaja CandleLight:
Potterit....

näitä myös minä suosittelisin :D

Loistava maku sulla :p

eiks vaan ookkin..? :D

mulla on tällähetkellä kesken Emily Bronten: kotiopettajattaren romaani.. ja on kyllä vaikuttanu oikeen hyvältä, että voin suositella!! :) ja Potteri nyt ehottomasti on mun kaikkien aikojen suosikki kirjasarja!! Pottereita ei voita mikään!! :)

Yhteistyössä