Pistetään pystyyn palstauskis pino

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BootyPeppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun maailmankuva vastaa aika hyvin eklektistä pakanuutta (juu surffailin vähän pakanaverkossa :saint: ). Mutta toisaalta en tunnusta mitään uskontoa, ehkä minunkin maailmankatsomukseni on enemmän filosofia.. No, ehkä se tarkentuu tässä vuosikymmenten saatossa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Ai...no sitten :D

Mulla oli ihan semmonen käsitys että satanismi liityy nimenomaan saatananpalvontaan. Mutta mä siis en todellakaan ole mistään uskonnoista perillä :ashamed:
Et ole ainoa, jolla on sellainen käsitys. Se käsitys vaan on väärä.

Ja sillä saa hauskoja ilmeitä aikaan.

"Mä olen satanistinen shamanisti." :saint: Ja nurkan taakse hihittämään...

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:

Mulla oli ihan semmonen käsitys että satanismi liityy nimenomaan saatananpalvontaan. Mutta mä siis en todellakaan ole mistään uskonnoista perillä :ashamed:

Onko tuo satanismi siis ihan vaan itseensä uskomista vai liittyykö siihen muutakin?

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Mun maailmankuva vastaa aika hyvin eklektistä pakanuutta (juu surffailin vähän pakanaverkossa :saint: ). Mutta toisaalta en tunnusta mitään uskontoa, ehkä minunkin maailmankatsomukseni on enemmän filosofia.. No, ehkä se tarkentuu tässä vuosikymmenten saatossa :D
Erittäin todennäköisesti tarkentuukin. Sen tarkennuksen lopputulos voi silti olla eklektinen pakana. Tai sitten jokin muu.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:

Onko tuo satanismi siis ihan vaan itseensä uskomista vai liittyykö siihen muutakin?

Käy siellä pakanaverkossa lueskelemassa.
http://www.pakanaverkko.fi/
(vai vieläkö satanistit lasketaan pakanoiksi? )

Olen muslimi ja ollut jo vajaa 10 vuotta. Palasin islamiin, kun huomasin, että Jumala on kaiken takana, ei kukaan muu. Sen jälkeen elämä on ollut hyvinkin antoisaa ja rikasta.

Harjoitan uskontoani hyvinkin tarkasti. Rukoilen joka päivä vähintään 5 kertaa, pidän huivia, noudatan tarkasti ruokavaliotamme, opiskelen uskonnostani lisää ja yritän olla jatkuvasti erittäin hyvä uskovainen. Erinomaiseen ja ystävälliseen käytökseen panostan koko ajan hyvin paljon.

Kiteytettynä: olen äärettömän onnellinen muslimi.

Alkuperäinen kirjoittaja muslimi:
Olen muslimi ja ollut jo vajaa 10 vuotta. Palasin islamiin, kun huomasin, että Jumala on kaiken takana, ei kukaan muu. Sen jälkeen elämä on ollut hyvinkin antoisaa ja rikasta.

Harjoitan uskontoani hyvinkin tarkasti. Rukoilen joka päivä vähintään 5 kertaa, pidän huivia, noudatan tarkasti ruokavaliotamme, opiskelen uskonnostani lisää ja yritän olla jatkuvasti erittäin hyvä uskovainen. Erinomaiseen ja ystävälliseen käytökseen panostan koko ajan hyvin paljon.

Kiteytettynä: olen äärettömän onnellinen muslimi.
Oletko työelämässä ja jos olet, miten hyvin pystyt yhdistämään rukoushetket työhösi?

Alkuperäinen kirjoittaja miks ei possua:
MIKSI juutalaiset ja muslimit ei voi syödä possùa?
Sika on saastainen eläin. Mikä aikoinaan pitikin paikkansa, sillä sioissa oli varsin usein trikiiniä ( ihmiselle vaarallista ) ja jos liha oli huonosti kypsentynyt, siitä saattoi sairastua.

Erittäin todennäköisesti tarkentuukin. Sen tarkennuksen lopputulos voi silti olla eklektinen pakana. Tai sitten jokin muu.

Hyvin todennäköisesti ja tähän luottaen :D
Mutta vaikea silti kuvitella että ainakaan mihinkään kovin uskonnolliseen päädyttäisiin, korkeintaan johonkin 'pakanauskontoon' :)

Alkuperäinen kirjoittaja Hilpuri Tilli:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja Hilpuri Tilli:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Uskon Jeesukseen :heart:
Kuulun Nokia Missio Churchiin.

Piti ihan googlata että joko ne tämmöisen Churchin on perustaneet. Ja näemmä oli, ja Happeningiäkin löytyi.

Itse ev. lut. Nokia "Missiossa" olen käynyt siihen aikaan, kun se kokoontui Nokian seurakuntatalolla., eli joskus vuonna kuokka ja kirves.

Juu, onhan siitä kauan jos viimeksi olet silloin käynyt. Nyt on monessa paikkaan ympäri Suomen happeningiä itse käydään Tampereella.

No mun tietääkseni täällä E-Pohjanmaalla ei kyseinen lahko ole pitänyt Happeningejä. Ei ainakaan meidän pikkukaupungissa.
Juu ja et näytä tietävän sitäkään, että ei ole mikään lahko!!

Hyvin todennäköisesti ja tähän luottaen :D
Mutta vaikea silti kuvitella että ainakaan mihinkään kovin uskonnolliseen päädyttäisiin, korkeintaan johonkin 'pakanauskontoon' :)
Mä olin aiemmin eklektinen pakana, mutta niin vaan musta tuli suomenuskoinen :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Tapakristitty kelpaa, mutta ei tapapakana?
Mä en kyllä - anteeksi :ashamed: - luokittelisi sua uskikseksi. Mun käsitykseni mukaan kun et ole pakanauskovainenkaan vaan lähinnä ateisti/uskonnoton.

Joo enhän mä olekaan. Vähän kokeilin kepillä jäätä, että olisiko joku luokitellut minut tiedeuskovaiseksi tai sanonut että uskon Darwiniin (josta muuten on tullut upeita dokumentteja viime aikoina). =)

Yhteistyössä