V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:...uskon Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen. Pitäisi löytää se oma seurakunta uudestaan...
Alkuperäinen kirjoittaja v:Miten hyvin juutalaiset ja muslimit tulevat tässä ketjussa keskenään toimeen?
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:Protestanttinen, evankelikaalinen Kristitty. Kuulun heluntaiseurakuntaan. Kun saan aikaiseksi, aion liittyä helluntaikirkkoon, koska meidän seurakunta ei kuulu viel siihen.
No niin, kotona taas.Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:Kerros tarkemmin...
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:No niin, kotona taas.Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:Kerros tarkemmin...
Suomenuskoisuus tai muinaissuomalaisuus - kumpaa termiä nyt haluaa käyttää - on se uskonto, mikä suomalaisilla oli ennenkuin kristinusko saapui Suomeen. Suomenuskoisuus on polyteistinen uskonto eli suomenuskoisilla on useita jumalia. Lisäksi uskontoon kuuluu usko haltijoihin ja henkiin. Vainajien kunnioittaminen sekä usko siihen, että vainajien henget voivat olla auttamassa ja ohjaamassa vielä elossa olevia läheisiä.
Eklektinen tuossa tarkoittaa sitä, että en ole - vieläkään - täysin "puhdasoppinen" suomenuskoinen vaan mulla on omassa uskossani piirteitä myös muista uskonnoista.
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Toi "palstauskis" vähän töksähtää, kun siitä saa käsityksen että täytyis toteuttaa jotain uskontoa tai sen sanelemia sääntöjä ja rituaaleja.
Itse uskon karmaan ja jälleensyntymiseen.
Minutkin on vauvana kastettu, mutta siitä huolimatta olen elänyt varsin suomenuskoisen lapsuuden. Mun sukuni on ollut evlutteja siitä lähtien, kun vaihtoehtoja ei annettu. Siitä huolimatta meidän suvussa on sukupolvesta toiseen säilynyt vanhoja suomensukoisten perinteitä, yksi näistä on Kekrin viettäminen vuoden tärkeimpänä juhlana. Vietin lapsuuteni kesät mummolassa, jossa vanhat perinteet olivat läsnä joka päivä. Mummulla ja isotädilläni oli loitsu lähes joka asiaan. Saunassa tai riihessä ei saanut mekastaa. Kalaan mentäessä pyydettiin Ahdilta kalaonnea. Enoni oli kova metsämies ja hyvän saaliin saatuaan aina totesi, että Tapio oli ollut anteliaalla päällä.Alkuperäinen kirjoittaja kalamama:Kertokaapa miten uskonto näkyy teidän elämässä?
Alkuperäinen kirjoittaja kalamama:Kertokaapa miten uskonto näkyy teidän elämässä?
Onko sulla jotain perinteisiä sapattiruokia vai syöttekö sapattina milloin mitäkin?Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:Meillä on juutalaiskristillinen perhe. Meillä vietetään molempien uskon mukaiset tärkeät juhlat, paitsi joulu on meille täysin lastenjuhla ei Jeesuksen syntymäjuhla tai mikään muukaan uskontoon liittyvä.
Sapattia vietetään aina kun se on mahdollista. Ja tulkoot tämäkin nyt vihdoin esille...poikiani ei ole ympärileikattu.
Meillä ei syödä sianlihaa paitsi pojat jouluna saavat possunpeppua jota minä en kuitenkaan tee vaan mieheni. Sianlihalle on oma uunivuoka ja lautaset/aterimet joita säilytetään muista tarvikkeista erikseen. Muuten ei ole eri astioita lihalle tai maitotuotteille.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Onko sulla jotain perinteisiä sapattiruokia vai syöttekö sapattina milloin mitäkin?