Pisteitä liikaa, ei päiväsaldo täyty

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Shaina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Shaina

Vieras
Nyt heti alkuun, tästä ei saa kukaan loukkaantua tai suuttua..

Mietin vaan sitä, kun täällä paljon päivitellään kun ei saa päivän pisteitä täyteen. Mitäs te sitten päivän mittaan syötte? Jos karkeasti laskee vaikka 20 pisteen kalorimäärän, niin se on 800-1000 kcal. Jos joku ei saa tuota 20 pistettä täyteen niin se tarkoittaa että hän syö ainakin mun mielestä vähän ja kevyttä ruokaa.

Josta tulee sit mieleen, että mistä se ylipaino on voinut kehittyä, jos puputtaa laiharillakin noin vähän..?

Josta tulee mieleen, että onko ylipainoa oikeasti ollenkaan vai pisteilläänkö vaan nupikseen vaikka ois kuinka hoikkanen..?

kuten jo tossa alhaalla kerroin niin itse en saa pisteitä täyteen koitan niitä syödä mut aina vaan jää 0,5- 2½ pisteeseen
eilen söin aamupala kahvia 2 leipää juustoo päällä sitten salaatti jossa mm tonnikallaa ja salaatinkastiketta jotka vievät pisteitä jugurttia/omenaa/rahkaa vie pisteitä isit tein sen keiton jota söin 5dl ja piimää illalla jugurttia
viikon aikana on tullut säästöön 9 pistettä vaikken niitä edes halua pitää vaan sit lähtee lähimpään heseen syömään hampurilainen niin eiköhän pisteet vähene.
ylipainoinen olen ennen vaan söin roskaruokaa ja liikuin vähän ruoka on vaihtunut terveelliseen ja liikun 3 kertaa viikossa.

Joka kerta myös ryhmässä on näitä, jotka eivät saa pisteitä käytettyä, mikä minua harmittaa kamalasti: itse en meinaa millään saada pisteitä pidettyä sallitun rajoissa... :/
Mutta todellakin on oikeasti sellaisia, jotka eivät sitten laihduttaessaan meinaa syödä tarvittavaa määrää energiaa.

Juu, täällä kanssa yksi joka totisesti saa pisteensä käytettyä. Mun miehelle tuli yksi ilta ongelma kun hänkään ei meinannut jaksaa käyttää kaikkia pisteitään niin mietittiin että mähän voisin auttaa siinä asiassa. Eli mä voisin vaikka ottaa 5 p joka päivä... mahtaisko toimia tällä menetelmällä ?

JUST tätä olen ihmetellyt itsekin!!! Mulla menee melkein joka päivä 1-3 pistettä yli. Mulla on mieletön nälkä joskus illalla ja on pakko syödä vielä jotain (esim. jogurttia tai leipää). Kauheinta mitä tiedän on mennä tyhjällä vatsalla nukkumaan, huoh! Silloin ei tule uni tai ainakin heräilee useammin...

Paino silti on pysynyt laskusuunnassa, joten ehkä tulevat tarpeeseen nuo ylimääräiset pisteet.

Kumman kaavan mukaan te muuten laskette päivän pistemäärän? Itselläni käytössä 20 pistettä ja painon mukaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.01.2005 klo 15:44 Shaina kirjoitti:
Nyt heti alkuun, tästä ei saa kukaan loukkaantua tai suuttua..

Mietin vaan sitä, kun täällä paljon päivitellään kun ei saa päivän pisteitä täyteen. Mitäs te sitten päivän mittaan syötte? Jos karkeasti laskee vaikka 20 pisteen kalorimäärän, niin se on 800-1000 kcal. Jos joku ei saa tuota 20 pistettä täyteen niin se tarkoittaa että hän syö ainakin mun mielestä vähän ja kevyttä ruokaa.

Josta tulee sit mieleen, että mistä se ylipaino on voinut kehittyä, jos puputtaa laiharillakin noin vähän..?

Josta tulee mieleen, että onko ylipainoa oikeasti ollenkaan vai pisteilläänkö vaan nupikseen vaikka ois kuinka hoikkanen..?

Peesaan tätä ;)

Olen ihmetellyt aivan samaa :wave:

Siis onko tuokaan normaalia, että jos jää pisteitä niin pitää pakolla syödä jotain, jotta saa pisteet päivällä täyteen? Kai sitä laihtuu, jos jättäis ne pisteet käyttämättäkin jos maha on täynnä? Vai pyritäänkö tässä menetelmässä poistamaan monta vuotta kerättyjä kiloja pikavauhtia...En nääs ymmärrä ihmisruumiin toimintaa ja aineenvaihduntaa...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.01.2005 klo 20:56 piiukka kirjoitti:
Siis onko tuokaan normaalia, että jos jää pisteitä niin pitää pakolla syödä jotain, jotta saa pisteet päivällä täyteen? Kai sitä laihtuu, jos jättäis ne pisteet käyttämättäkin jos maha on täynnä? Vai pyritäänkö tässä menetelmässä poistamaan monta vuotta kerättyjä kiloja pikavauhtia...En nääs ymmärrä ihmisruumiin toimintaa ja aineenvaihduntaa...

Tottahan sitä hetken laihtuu sitten nopeammin, mutta sittenpä elimistö tottuu pienempään energiamäärään ja tarvii aina vaan vähemmän ruokaa eli painon tippuminen loppuu. Sen takia tulisi joka päivä käyttää kaikki pisteet tai ainakin viikon sisällä, jotta paino laskisi tasaisesti ja terveellisesti. Niin se vaan on :)

Toi on varmaan suurelle ylipainolle kehitetty menetelmä? Kyllä mun paino on puonnut tasaisesti vaikka en oo tosta ymmärtänyt mitään ja varmasti syön liian vähän. Tai mun elimistö on vähän outo eikä tiiä missä mennään??? Sitä mä oonkin miettinyt, että laihdutus on mulle helppoa, mutta miten osaan sitten syödä niin, että paino pysyis samana? Eikä sellaseen oo avuksi omaa keskustelupalstaa... :laugh:

Niin, kun mun mielestä PVt tähtää siihen, että saapi syödä tavallista ruokaa ja ihan mitä herkkuja vaan, kun pysyy kohtuudessa. Nyt jos alkaa PVn pisteillä syömään vain salaattia päivät pitkät, niin eihän siinä pisteitä tule millään! Ellei sitten kippaa puoli pulloa salaattikastikette päälle :) Ja jos salaatilla meinaa laihduttaa, niin sitten ei mun mielestä kannata laskeskella pisteitä ollenkaan, kun ei se perusajatus toteudu.. Joka on se, että syödään oikeaa sapuskaa kohtuudella. Eikä se, että kuijotetaan nyt kuukausi lehtisalaatilla ja tomaatilla ja kun paino on hulahtanut 8kg alaspäin niin palataan samaan vanhaan :/

En minä nyt hyökkää tällä ketään vastaan, mutta ainakin mulla tulee pisteet hyvin täyteen kun syön samaa ruokaa kuin mieskin. Esim. perunoita ja lihamureketta. Äkkiä tulee 6 pistettä lounas/päivällinen eikä siinä enää montaa pistettä jää naposteluun. Mutta ei mulla kyllä enää niin paljoo halutakaan ;) Minä en täytä vatsaani luirukeitoilla, joita voi syödä 5 litraa, että saa 5 pistettä.. Kyllähän siinä vatsa täyttyy, mutta energia jää silti minimiin. Ei sitä soppaa viitsi loppuelämäänsä syödä kuitenkaan..

Joo, mie taas innostuin :ashamed:

Olen ihmetelly tätä omalla kohdallani... Mulla on viikossa kolme vapaapäivää, jolloin en käytännöllisesti syö mitään! Kun olen kotona niin ei vaan ole nälkä, kun ajatteleekin syömistä, oksettaa.. No, sitten kun menee töihin, niin ei tarvi kun muutama minuutti olla ja on kamala nälkä! Tää tosin pätee vaan iltavuoroissa..
Nyt sitten tarttis jotain tehdä, koska noin neljä päivää viikossa syön minimaalisesti ja kolme päivää vedän kaikkea sisuksiini! ja sitten sitä meneekin kaikkea epäterveellistä.

Mulla ylipaino on tullut karkista ja roskaruoasta.. rakastan makeaa ja rasvaista, ja mielummin yhdistelmänä. Nykyään tosin tulee maha kipeäksi jos syö rasvaista, mutta sekö muka minua estäisi?!?

Alkuun laihdutus tuntuikin monta kuukautta ihana mielettömän helpolta! Ei mitään ongelmia! Sit se vaan repsahti..

Yhteistyössä