Pisteen jälkeen tuli välilyönti ja iso kirjain, miten ihmiset ei tajua sitä!?

• Viestiketjun aloittaja Peruskoulun käynyt
  • Ensimmäinen viesti
Peruskoulun käynyt
Nettideiteiltä ja FBsta tuli mieleen.. Siis oikeasti! En ole itsekään äidinkielen mestari, mutta edes tuo perusalkeellisuus pitäisi mielestäni kenen tahansa osata, ei voi olla niin vaikeaa!?

Siis,miten joku oikeasti voi kirjoittaa näin? tällaista tekstiä on ihan kamala lukea.eikö olekin!

"Lila"
Samaa mieltä. Kuinka joku ei näe kirjoitetussa tekstissä, että kaikki on yhtä pötköä? Kai nyt sentään on lehtiä ja kirjoja joutunut koulussa lukemaan? Näkeehän sen nyt niistä, että aina se välilyönti tulee sinne väliin.

"minäminä"
minä ainakin kirjoitan aina kaikki pienellä kirjaimella. jos ei lukija tajua, tai osaa ottaa tekstistä selvää, se on hänen ongelmansa. pisteet ja pilkut nyt sentään laitan kohdalle, mutta eipä paljon kiinnosta kirjoitella mitään virkatekstiä näin lomalla....

"vieras"
Asia varmaan liittyy siihen milloin on koulunsa käynyt ja kuinka paljon on ollut kiinnostusta. Mun sukulaisilla on usein ihan säännöllisiä kirjoitusvirheitä, mutta he eivät tiedä asian oikeaa laitaa.

Muakin ärsyttää tollanen tyyli, mutta en jaksa siitä enää huomautella, kun saan muuten outoja katseita. :D

"vieras"
joo,kannattaa opetella lukemaan.muuten voi olla vaikeeta saada selvää...

Eli eiköhän jokainen sen tiedä, mutta asia ei vaan kiinnosta. Tämä on netti mihin suolletaan jotain pikaisesti anonyyminä.

Peruskoulun käynyt
[QUOTE="vieras";24159892]joo,kannattaa opetella lukemaan.muuten voi olla vaikeeta saada selvää...

Eli eiköhän jokainen sen tiedä, mutta asia ei vaan kiinnosta. Tämä on netti mihin suolletaan jotain pikaisesti anonyyminä.[/QUOTE]

Ehkä nettideitti-ilmoitukseen voisi nähdä sen verran vaivaa, että tarkistaisi ne alkeellisimmat kirjoitusvirheet. Sen sijaan 98% ilmoituksista on sellaisia,että olen kiva,luotettava tykkään käydä lenkillä,joskus salilla. Aagh, lemppaan miehet suoraan jos ei äly edes välilyönteihin riitä.

sinäsinä
[QUOTE="minäminä";24159877]minä ainakin kirjoitan aina kaikki pienellä kirjaimella. jos ei lukija tajua, tai osaa ottaa tekstistä selvää, se on hänen ongelmansa. pisteet ja pilkut nyt sentään laitan kohdalle, mutta eipä paljon kiinnosta kirjoitella mitään virkatekstiä näin lomalla....[/QUOTE]

eIpÄ. jOS ei kapasiteetti riitä,,,

kerrohan
[QUOTE="vieras";24159882]Asia varmaan liittyy siihen milloin on koulunsa käynyt ja kuinka paljon on ollut kiinnostusta. Mun sukulaisilla on usein ihan säännöllisiä kirjoitusvirheitä, mutta he eivät tiedä asian oikeaa laitaa.

Muakin ärsyttää tollanen tyyli, mutta en jaksa siitä enää huomautella, kun saan muuten outoja katseita. :D[/QUOTE]

Million on käynyt koulunsa, mihin vuosituhanteen viittaa.

"Vieras"
Minustakin on aivan järkyttävää lukea tollaista tekstiä. En voi käsittää, miten jotkut kehtaa kirjoittaa kyseisellä tavalla, ja luistaa niinkin yksinkertaisista kielioppisäännöistä.

"Lila"
[QUOTE="Vieras";24160144]Minustakin on aivan järkyttävää lukea tollaista tekstiä. En voi käsittää, miten jotkut kehtaa kirjoittaa kyseisellä tavalla, ja luistaa niinkin yksinkertaisista kielioppisäännöistä.[/QUOTE]

Peesi.

"xXx"
joo,tiettyjen ihmisten päivitykset facessa on raivostuttavaa lukea=) .ei isoja kirjaimia missään,,,pilkut miten sattuu ei välilyöntejä pisteen/pilkunjälkeen yms yms,,,hymiöt keskellä tekstiä:D! (Ja jos joku ei tajunnut niin tuo oli herjalla kirjoitettu)

Tulee kyllä mieleen ko. kirjoittajien älynlahjoista jotain... Ja kyseessä kuitenkin aikuisia kolmekymppisiä tyyppejä.

"vieras"
No, tuo asia riippuu aika monista tekijöistä enkä välttämättä vetäisi siitä suoraan mitään johtopäätöksiä. Oma mieheni ei ole peruskoulun jälkeen (jos silloinkaan) paneutunut oikeinkirjoitukseen. Ammatissaan hänen ei tarvitse tehdä paperitöitä, joten en pidä asiaa kovin kummoisena, mitä nyt joskus hymähtelen ja korjaan jotain tekstejä, esim jos hänen tarvitsee lähettää joku virallisempi sähköposti tms. Mutta siis on kyllä ihan älykäs ihminen, vaikkakaan ei akateeminen. Odottelen että meidän lapset menee kouluun niin saa sitten heidän kanssaan opetella oikeinkirjoitussäännöt uudestaan :D Ja kyllä mäkin kavereille saatan kirjoittaa välittämättä esim. isoista kirjaimista, vaikka olen opettaja!

Yhteistyössä