Pistää itkuksi ja vihaksi..mä en jaksa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wiivi84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

wiivi84

Aktiivinen jäsen
06.06.2005
5 035
0
36
Taas koko yön närästäny, kolottanu, pissattanu ja muuten vaan ollu vaikee nukkua..

tunnin päästä lähen neuvolaan ja suututtaa jo valmiiks..kuulen vaan että kuinka hyvin mun asiat on, vaikka hemppa oli viimeks 100, että ei mitään kiirettä synnyttämään.

mutta millä ihmeen voimilla mä mitään synnytän jos ei pysty edes nukkumaan.
tää närästys ja refluksia on oikeesti sanonko mistä :headwall: sääliks käy niitä joille tää on ikuinen vaiva, mä joudun kärsimään vaan raskausajan.
loppuis ees sillon ku nousee ylös mut ku ei..jatkuu vaan.

mä en yksinkertasesti vaan jaksa :'(

no onneksi se on ohi menevä vaiva. minä kärsin samalta koko odotusajan, mutta ihmeesti niitä voimia kuitenkin sitte synnytykseen jostain tulee :)
ja mulle ekasta laittoivat sokeritipan, että jaksan...

voimia!

Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Taas koko yön närästäny, kolottanu, pissattanu ja muuten vaan ollu vaikee nukkua..

tunnin päästä lähen neuvolaan ja suututtaa jo valmiiks..kuulen vaan että kuinka hyvin mun asiat on, vaikka hemppa oli viimeks 100, että ei mitään kiirettä synnyttämään.

mutta millä ihmeen voimilla mä mitään synnytän jos ei pysty edes nukkumaan.
tää närästys ja refluksia on oikeesti sanonko mistä :headwall: sääliks käy niitä joille tää on ikuinen vaiva, mä joudun kärsimään vaan raskausajan.
loppuis ees sillon ku nousee ylös mut ku ei..jatkuu vaan.

mä en yksinkertasesti vaan jaksa :'(

:hug: :hug:

Mulla seisemäskuu vasta meneillään, hb 87 ja yöllä en meinaa saada nukuttua. päivisin touhuan lapsen kanssa kun mies töissä. Mutta nyt on kesä ja saan olla kotona lapsen kanssa, sairaslomalla olen. En jaksa kävellä pitkiä matkoja just ton hb.n takia. Kyllä sä jaksat ja kohta se helpottaa ;) siten pitää vauva suut hereillä :)

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
:hug: Voin vaan kuvitella miten ikäviä vaivoja nuo on..Eikö auta jos oikeen kunnolla valittaisit terkalle? Eikös siul oo la:kin jo menny?

juu, eli nyt 40+5 ja neukan mukaan ei vielä todellakaan mitään kiirettä koska verenpaine jne on tosi hyvät.

oon koittanu kertoa ja valittaa mutta kun nyt näin kesä aikaan mulla ollu joka kerta eri neukka, ni eihän ne tiiä valitanko ekaa kertaa vai en. vaikka kuinka oon sanonu kauanko tätä on jatkunu.

pitäis varmaan rupee itkee ja potkii siellä.

tää on viimenen neukkakäyntiki, sitten siirryn äippäpolin asiakkaaks

Anteeksi tyhmyyteni mutta miksi sinun rauta arvoja ei ole nostatettu?
Miksi ei ole annettu lääkeitä jos on refluksitauti? Minulla se on ihan normi elämässä ja samoja lääkkeitä saa syödä raskausaikanakin.
Ja vaikka se ei yhtään lohduta niin kyllä se vauva sieltä pois tulee keinolla tai toisella.
Kovasti jaksamista, itse täällä tuskailen kaksosmahan kanssa ja vielä olla kun puolen välin hyvällä puolella.

Mulla ei ainakaan hemppa noussut kahdella ekalla valmisteella..
Mikähän se vika oli jolla sitten nousi tokavikalla kuulla. Oli yhtä kurja olo kuin sulla ap. Yöt valvoin kivuissa ja pissalla rampaten. Koko päivä sattui ja kolotti ja heikotti.

Tämä uusi raskaus on alkanut vähän samaan malliin kuin edellinenkin.. * yöks 24/ 7 *

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Mulla ei ainakaan hemppa noussut kahdella ekalla valmisteella..
Mikähän se vika oli jolla sitten nousi tokavikalla kuulla. Oli yhtä kurja olo kuin sulla ap. Yöt valvoin kivuissa ja pissalla rampaten. Koko päivä sattui ja kolotti ja heikotti.

Tämä uusi raskaus on alkanut vähän samaan malliin kuin edellinenkin.. * yöks 24/ 7 *

Hei, saako udella että millä viikolla olet?Niin ja onnittelut raskaudesta :flower: jos en ole vielä onnitellut =)

jaksamista sulle ap. mulla alkaa olla kans tukalat yöt eikä päivisinkään kovin lujaa mee. tosin mulla hb kuitenkin hyvä. mut jatkuva närästys on kyllä tosi kiva..

Vaivasi ovat kurjia mutteivät millään tapaa vaaraksi sinulle tai vauvalle. Siksi käynnistykseen ei ole mitään aihetta. Luonnollisesti käynnistynyt synnytys on äidin ja vauvan etu ja tätä etua on ammattihenkilöiden ajateltava enemmän kuin kunkin äidin kipukynnystä tai "kärsimyksen" sietokykyä. Toisen helvetillinen närästys on toisen ikävä tunne kurkussa.

Voimia loppumetreille!

Jos hb on 100, olet itse laiminlyönyt sinulle määrätyn rautalääkityksen, jokainen th neuvolassa tai lääkäri määrää tuolla arvolla Obsidania tms rautaa. Eri asia on, suostuuko äiti sitä syömään, sitä ei voida valvoa millään lailla.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei pahalla mutta...:
Jos hb on 100, olet itse laiminlyönyt sinulle määrätyn rautalääkityksen, jokainen th neuvolassa tai lääkäri määrää tuolla arvolla Obsidania tms rautaa. Eri asia on, suostuuko äiti sitä syömään, sitä ei voida valvoa millään lailla.

Väärin. 100 on vielä suosituksen alaraja loppuraskaudessa, joten ihan sallittu jos äiti ei ole liian väsynyt. 110 on alkuraskauden raja.

Ei pidä paikkaansa mitä sanot aapeelle. Rauta-arvot ei välttämättä nouse vaikka vetäisi yliannostuksen rautaa. Koitin itse 3 eri valmistetta ja vasta kahdeksannella kuulla rauta nousi viimein 107:ään ja välillä ylikin.

Usko siinä menee kun kokeilee kahta tuotetta ja rauta ei nouse.

Ei pidä paikkaansa mitä sanot aapeelle. Rauta-arvot ei välttämättä nouse vaikka vetäisi yliannostuksen rautaa. Koitin itse 3 eri valmistetta ja vasta kahdeksannella kuulla rauta nousi viimein 107:ään ja välillä ylikin.

Usko siinä menee kun kokeilee kahta tuotetta ja rauta ei nouse.

sama juttu mulla. meni hb pahimmillaan alle 90, mutta ei vaan noussu vaikka kuinka paljon rautaa söin. synnytyksen jälkeen nousi arvot normiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Maine Coon: Kiitos :) Viikko 7 menossa.

Mulla 8+1...mutta en uskalla nauttia, niin kauan kuin on hematooma kohdussa :/

Oh.. Onneksi olkoon. Myönnän että muakin pelottaa. En tosiaankaan ole sen pelon takia vielä kertonut kaikille. Mulla pientä tiputtelua ( vaaleanpunaista) joka huolestuttaa. Toisaalta taas mun raskausoireet ovat jopa jos mahdollista; raskaammat kuin edellisessä raskaudessa. Miten se hematooma todettiin? Mulla kohdussa hyvälaatuinen kasvain joka viime raskaudessa kasvoi kokoa. Ultralla todettiin ennen raskautta kesän alussa että se on siellä vieläkin. En tiedä onko haittaa. En usko että on.

Tästä nyt ei ap:lle ole niin apua, ainakaan nopeaa. Mutta tuosta raudasta. Syökää sitä rautaa pitkään, ei se merkin vaihto välttämättä auta. Jos hb on kovinkin matala saattaa olla verenrautavarastot ihan lopussa. Ja se tarkoittaa sitä ettei se hb ala samantien nousemaaan vaikka rautaa syökin. Vaan sitä on syötyvä useampi kuukausi putkeen ennenkuin se tosiaan tuntuu elimistössä ja rautavarastot ovat taas normaalit.

Ja närästykseen vinkki, hitsi kun en muista lääkkeen nimeä mutta apteekista saa sellaista nestemäistä närästyslääkett joka on tosi tehokasta ja pitkävaikutteista. Kannattaa ainakin kokeilla.

Ap:lle kovasti jaksamista. Koetahan kestää, vaikka se odottavan aika onkin pitkä. Ei sinulla enää mene kauan ja sitten saat ihanan nyytin syliisi, joka takuuvarmasti on kaikkien vaivojen arvoinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Maine Coon: Kiitos :) Viikko 7 menossa.

Mulla 8+1...mutta en uskalla nauttia, niin kauan kuin on hematooma kohdussa :/

Oh.. Onneksi olkoon. Myönnän että muakin pelottaa. En tosiaankaan ole sen pelon takia vielä kertonut kaikille. Mulla pientä tiputtelua ( vaaleanpunaista) joka huolestuttaa. Toisaalta taas mun raskausoireet ovat jopa jos mahdollista; raskaammat kuin edellisessä raskaudessa. Miten se hematooma todettiin? Mulla kohdussa hyvälaatuinen kasvain joka viime raskaudessa kasvoi kokoa. Ultralla todettiin ennen raskautta kesän alussa että se on siellä vieläkin. En tiedä onko haittaa. En usko että on.

Kiitos.Hematooma todettiin samassa yhteydessä, kun ultralla katsottiin, missä se hormonikierukka oli.Kierukka oli siirtynyt kohdunkaulakanavaan ja siks tässä ollaan raskaana.Hematooma voi kuulemma kuivua tai sit vuotaa hiljalleen pois.Huomenna eka aika neuvolaan ja elokuun loppupuolella aika äitiyspolille gynelle ja sisätautilääkärille; verenpainelääkityksen vuoksi.

Luulisi, että tuosta kasvaimesta ei olis haittaa jos edellinenkin raskaus sen tiimoilta meni hyvin.Mutta ihan ymmärrettävää, että silti mietityttää.Mulla on ollut myös parissa raskaudessa tuollaista tiputtelua ja sit yhdessä tuli rv 32 verta reippaasti, mutta raskaus jatkui normaalisti.

Alkuperäinen kirjoittaja f:

Väärin. 100 on vielä suosituksen alaraja loppuraskaudessa, joten ihan sallittu jos äiti ei ole liian väsynyt. 110 on alkuraskauden raja.

Ei täällä pkseudulla ainakaan. Viitearvo pika hb:lle on 115-150. Paikkakohtaista sit ehkä.

Yhteistyössä