Pissatulehduksen oireet? Miten nopeaa se todetaan? Rv 37 menossa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

....

Vieras
Leukosyytit ja valkuaiset oli eilen neuvolassa yhdellä plussalla. Huomena vasta pääsen viemään pissa näytteen labraan ja kestää kaks iarkipäivää saada tulokset eli saan vasta ne joskus ens viikon alussa.
Nyt kun tarkemmin mietin ni mulla on ollut alamaha kipeä jo pitemmän aikaa, sellaista menkkamasita kipua ja selkäkin on jonkin verran kipeä. Voisko nuo olla oireita pissatulehduksesta?
Jos oireet pahenee ja menen vkonloppuna päivystykseen ni kuinka nopsaan ne siellä saavat selville onko pissatulehdus?

Miten siinä kaks päivää mennee? Täälä ainaki selviää muutamissa tunneissa tulokset... Vti raskausaikana aiheuttaa supistuksia, alavattakipuja ja selkäkipuja, voi olla kirvelyä pissatessa tai muuten vain juilia virtsarakkoa... Juo PALJON. Jostaki puolukoita tai karpaloita ja niistä mehua jota juot, tai sitte kaupasta käyt ostamassa karpalokapseleita, mulla tehos jo puolikas vaikka kaks ois pitäny ottaa.
Päivystyksessä ainaki meilä päin annettaan lääke ilman testejä jos on aiempaa kokemusta itellä tulehuksesta.

Nii itelläkin oli justii ja pikavastaus kesti noin 2 tuntia ja se bakteeri viljely tuli seuraavana päivänä. Sain lääkeet vasta sillon kun bakteeri todettiin,koska pikaviljely oli puhdas,mut eikai siin 2 pv sentään mee..

Ei mee ei. Viljelyyn varmaan menee sun pissas, eli se on seuraavana päivänä valmis jos vaan pääset sen aamupäivästä viemään. Ja aamupissastahan se pitäis tehä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei mee ei. Viljelyyn varmaan menee sun pissas, eli se on seuraavana päivänä valmis jos vaan pääset sen aamupäivästä viemään. Ja aamupissastahan se pitäis tehä...

Niin ja pikavastaus on mulle tullu aina heti. Ei oo menny edes varttia =)

Mulla virtsatietulehduksen oireet ovat tosi rajut. Oireettomasta lattialla kivusta kieriskelyyn voi mennä 5 h. Ja en todellakaan voi siinä vaiheessa odottaa 2 päivää, että onkos vai ei ole. Mulle on annettu lääke ilman tutkimuksia, koska en voi vaan olla. Ja on niin tuttu vaiva, ettei ole diagnoosista epäselvää.

Vien sen heti huomen aamulla mut ei kai tuloksia lauantaina saa? Éttä ainakin maanantaille menee!
Nyt kun "kuulostelen itseäni" ni maha on kokoajan kipeä. H8ittolainen jos se johtuu tulehduksesta. Kuinkahan nopeaa se voi mennä munuaisiin??

voihan nuo kivut olla merkkejä synnytyksen lähenemisestä...Mulla ainakin oli tuollasia tuntemuksia ja löyty pissanäytteestä jotain mut ei ollut tulehdusta missään ja otettiin jopa klamydia testikin..:D

Mä just jäin miettii et maha ja selkäkivut nyt voi olla ihan raskaudesta ja tulevasta synnytyksestä johtuvaa...Ja eikös menkkamaiset kivut yleensä liity harkkareihin?Koska menkkajuilintaa on myös minulla, ollut useita viikkoja...

Kyllä se tuloksen saaminen sit taitaa mennä maanantaille ja tuskin päivystyksestäkää lääkkeitä määräävät noilla oireilla, eri asia jos olis selvät pissatulehdus oireet kuten kirvely, jatkuva virtaamisen tarpeen tunne jne jne..

Mut tätä menkkakipua on kestänyt jo useamman viikon ajan ja nyt tuntuu pahentuvan. Ei siis mitää älytöntä kipua mut sellaista "häiritsevää" kuitenki ja välillä supistelee, lähinnä maha kovettuu hetkeksi. Olen siis pitäny normaalina raskauteen kuluvana kipuna mut nyt rupes huolestuttaan ku ne valkuaiset oli plussalla....

Olisin kerennyt viemään näytteen tänään vähän ennen labran sulkemista eli ennen kolmea mut tyhmänä kävin kusella ja sit hokasin et käskettiin olla neljä tuntia pissaamatta. Joten se siitä!

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Kuinkahan nopeaa se voi mennä munuaisiin??

Vti voi olla päällä pitkäänkin täysin oireettomana ennen kuin antaa ensimmäisen oireen ja esim mulla on ollut ekoina oireina muutaman kerran munuaisiin asti levinnyt tulehdus.... Kerran oli oireita pari pvää, en päässyt lääkäriin heti joten olikin munuaisissa kun sain lääkäri ajan.

Apua mua pelottaa!!!!!mulla on varmasti pissatulehdus ja aion mennä tekemään asialle jotain äkkiä kannattaa mennä lääkäriin jos ei muu auta lääkäri osaa neuvoa.mua kirvelee sen jälkee ku oon pissanu ja se on ollu jo 1päivää eihän se siinä ajaessa ehi levitä munuaisiin haluan tietää???? eihän siihen kuole jos se ehtii levitä munuaisiin

Yhteistyössä