Pisimpään imettävät nämä äidit:

  • Viestiketjun aloittaja Kippuravarvas
  • Ensimmäinen viesti
miä
Minen oikeesti ymmärrä, miten joku jaksaa vouhkata näistä imettämisistä ym. sen jälkeen, kun lapset eivät enää ole vauvoja. Itse kyllä imetin tunnollisesti molempia lapsiani, mutta nyt kun ovat isompia, olen unohtanut suurimman osan siitä, mikä silloin oli niin kamalan tärkeää tyyliin "lapseni meni pilalle, kun antoivat sairaalassa sille päivän vanhana tutin viideksi sekunniksi, ennenkuin sain kiskottua sen irti". Kun oikeesti alkaa tajuta, että lapsen kasvattaminen on niin paljon moniulotteisempi juttu kuin pelkästään imettäminen tai imettämättä jättäminen ja että suoraan sanottuna se on yksi helkutin hailee, miten olet vauvaasi hoitanut, jos sitä rakastat etkä jätä yksin etkä lyö.
 
Länsi-Suomesta, sain esikoiseni 18v., täysimetin 4kk, jolloin aloitettiin kiinteät (oli suositus vielä silloin) ja imetin pitkään, enkä ole koskaan polttanut tupakkaa. Ai niin, siinä vaiheessa oli lukiokin vielä kesken...
 
Tipu Topakka
Pisimpään imettävät myös äidit jotka ovat laiskoja. Imetys on niin helppo tapa saada lapsi tyytyväiseksi ja nukkumaan.. Listaa voisi jatkaa loputtomiin :xmas: Lopetuskin laiskottaa :whistle:
 
Ja mikäs tuossa on pitkän imetyksen raja?
No, jokatapuksessa mä varmaan olen muilta osin paitsi asuinpaikan suhteen poikkeus tuosta säännöstä. Tosin sitä 3. lasta, jonka sain yli 3-kymppisenä, imetin pisimpän (2 vuotta ja päivät päälle), koska mä en vaan jaksanu ajatella vieroitusta. Oli helpompaa käyttää tissitainnutusta kun miettiä muita keinoja...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:
Pisimpään imettävät myös äidit jotka ovat laiskoja. Imetys on niin helppo tapa saada lapsi tyytyväiseksi ja nukkumaan.. Listaa voisi jatkaa loputtomiin :xmas: Lopetuskin laiskottaa :whistle:
Joo, mä tuun tähän laiskojen äitien pinoon :saint:
Esikoinen lopetti 8-kuisena, kun odotin toista, toinen sai tissiä 1,5 vuotta ja nuo sain heti parinkympin jälken (esikoisen 23 vuotiaana) peruskoulupohjalta.
Ai niin, mutta hei! Kolmannen syntyessä mulla oli tutkinto ja sitä imetin 2 vuotta :LOL: Se varmaan johtuikin siitä tutkinnosta, eikä yhtään mun masennuksesta, jonka takia mä en todella jaksanu ajatella mitään vieroitusrumbaa. (Ei sillä, en mä 2. vierottanu ennen kun se oli siihen ite valmis; jouluaattona se ei saanu kertaakaan tissiä, kun oli koko päivä menny tohinassa ja itten illallakin se nukahti ilman tissiä, joten en enä muistuttanu asiasta).
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Etelä -Suomessa asuvat korkeasti koulutetut, yli 30-vuotiaat tupakoimattomat naiset, joiden vauvat eivät saaneet lisämaitoa synnytyssairaalassa.
Imetys jää lyhyeksi etenkin vähän koulutetuilla ja tupakoivilla äideillä. Poikavauvoja ja esikoisia imetetään muita lyhyempään.

Tää on Tehyn lehdesä, mutta siinä ei ollut että kuka on tutkinut ja koska..

Mutta, ihanaa olla poikkeava tuosta...olen alle 30-vee, vähän koulutettu, vauva sai lisämaitoa, oli esikoinen ja on poika..ja mä imetin 13kk :D niin ja tupakoin ennen raskautta ja vähän sen aikanakin..

Saanko kysyä jotain Kippuravarvas. Miksi sinä tunnut usein moralisoivan muita äitejä, esim. siitä, miten usein he vievät lapsensa hoitoon tms. vaikka itse olet polttanut raskausaikana? Hiukan tekopyhää. En kysy pahalla vaan ihan mielenkiinnosta, kun kysymys on usein ollut mielessäni.
 
vieras
Sain esikoisen, pojan, 22v ja oli vieläpä "vahinko". Olen matalasti kouluttautunut (vieläpä lähihoitaja eli tämän palstan mukaan aivan "pohjasakkaa"). Asun Keski-Suomessa ja poika sai sairaalassa lisämaitoa. Tupakkaa en kyllä ole koskaan polttanut. Täysimetin 6kk ja koko imetyksenkesto 2v 2kk.
 
Asun Helsingissä
Esikoisen syntyessä olin 32v., kuopuksen 35v
Amk-tutkinto
Lopetin tupakoinnin kun tulin raskaaksi enkä tupakoinut raskausaikana
Vauvat saivat lisämaitoa sairaalassa koska mulla ei maitoa noussut ollenkaan.
Esikoisen kanssa sinnitelin imetyksen ja lisämaidon yhdistelmällä lähes 4kk,
kuopuksen kanssa lopetin imetyksen kokonaan kun vauva oli 2kk.

Oliko tässä jotain yhtäläisyyttä tuohon ap:n näkemään tutkimukseen?
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Saanko kysyä jotain Kippuravarvas. Miksi sinä tunnut usein moralisoivan muita äitejä, esim. siitä, miten usein he vievät lapsensa hoitoon tms. vaikka itse olet polttanut raskausaikana? Hiukan tekopyhää. En kysy pahalla vaan ihan mielenkiinnosta, kun kysymys on usein ollut mielessäni.
Saat kysyä. Sitä typeryyttä, että poltin esikoista odottaessa en voi enään miksikään muuttaa. Muuttaisin jos voisin.
Mä en oikein ymmärrä miten nää liittyy toisiinsa. Mutta mun mielestä lapselle paras paikka on oma koti, yleensä.
 
Laiska akka
Asun pohojos-suomesa, en oo korkiasti koulutettu, oon yli 30v, poltan tupakkia, lapsi sai lisämaitua. Mukavuuven halusena ihimisenä, en jaksanu ja viihtiny imettää ku pari viikkua.
 
siiri
Näissä tutkimuksissa on minusta se vika että oletetaan että imetys on pelkästää äidin halusta riippuvaista. Siis että imettää voi juuri niin pitkään kuin vain haluaa ja kaikki voi imettää. Olen korkeasti koulutettu ja olisin halunnut imettää pitkään, mutta lapsi ei enää 9kk jälkeen huolinut rintaa, ei sitten millään. Minulla on ystäviä, myös korkeasti koulutettuja, jotka eivät imettäneet ollenkaan kun eivät sihen pystyneet täysin heistä riippumattomista syistä. Sekä lisäksi ystävä joka on tohtori ja ollessani raskaana näki asiaksi kysyä aionko imettää ja miksi. Miän kanssa samaa mieltä, että pitemmän päälle sillä muutamalla kuukaudella ei ole juuri väliä, vaan kyllä tuo lapsen kasvatus ja terveys on pitkälti ihan muusta kiinni.
 

Yhteistyössä