Pirhana!!!! Mix Axilur pitää antaa kolmena päivänä!!!!???

Kohta on hermo ihan rikki!! Eka päivä menee aina ihan hyvin kun tonne kastikkeeseen jemmaa mut ei ne niin tyhmiä oo että joka päivä niitä kiskoo...

Tää menee taas vituix... Onnex on sisäkissoja ettei maailma kaadu jos eivät ihan täysiä annoxia saa...
 
Koiralle tykkään antaa Axilurit, kun ne napit saa piilotettua makkaroihin.

Vaan kuvitteles kun madotan tuon kavioeläinlauman.. Se hervottoman iso kieli tuhruaa ne matolääkkeet (tykkää enemmän toisen merkkisestä) ja loppujen lopuksi mietitään, että menikö sinne hevosen suuhun vai mun päälle sen 600 kg edestä sitä mömmöä... :/
 
Kada
Itse annan aina tabletit niin, että muotoilen raa'asta jauhelihasta pienen lihapullan, jonka sisällä tabletti on. Eivät ole koirat huomanneet koskaan, toimisiko sama kissalle?
 
Alkuperäinen kirjoittaja melle:
Koiralle tykkään antaa Axilurit, kun ne napit saa piilotettua makkaroihin.

Vaan kuvitteles kun madotan tuon kavioeläinlauman.. Se hervottoman iso kieli tuhruaa ne matolääkkeet (tykkää enemmän toisen merkkisestä) ja loppujen lopuksi mietitään, että menikö sinne hevosen suuhun vai mun päälle sen 600 kg edestä sitä mömmöä... :/


:D No siinä on projektia!!!! :D Ehkä mä en sit valita... :ashamed: Toinen katti veteli omansa ku tajus että muuta ei tuu. Toisen annos tossa vielä odottaa ja näyttää siltä että mä jään toisex...
 
No mitäs jos laittaisit kissalle sitä tahnaa jonka voi levittää tassujen päälle ja siitä kissa siistinä sen itse nuolee pois. Minä se aikoinaan tallilla pintelillä laitoin kissat muumioksi niin että vain pää näkyy ja sitten tukin pillerin huuleen ja kutitin kurkusta että nielee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No mitäs jos laittaisit kissalle sitä tahnaa jonka voi levittää tassujen päälle ja siitä kissa siistinä sen itse nuolee pois. Minä se aikoinaan tallilla pintelillä laitoin kissat muumioksi niin että vain pää näkyy ja sitten tukin pillerin huuleen ja kutitin kurkusta että nielee.


:D Kaikkea sitä kuulee!! Olen kokeillu joskus sitä tahnaa mut sitä on enemmän pitkin kämpän seiniä sen jälkeen ku alkaa hirmunen taistelu. Ne osaa kans ton rimpuilun ja ravistelun...
Toi toinen on nimittäin niin jästipää... :headwall:
 
vierailija
Axilurin voi liuottaa myös veteen ja sen litkun voi sitten sotkea ruokaan tai antaa pienellä ruiskulla sellaisenaan. Olen muuten käyttänyt isommille kissoille vahvempaa axiluria, jolloin riittää puolikas tabletti.

Koirille tarkoitetut ohjeet voi unohtaa, kun on kissoista kyse. Koira kyllä hotkaisee lihapullan sisään piilotetun lääkkeen sekunnissa. Kissa syö ehkä lihat, mutta jättää lääkkeen syömättä.
 
Mä liuotin ennen veteen ja laitoin ruiskulla kissan suuhun. Sitä mönjää on sitten itsensäkin päällä.. Nyt meni ihan kokonaisena tablettina. Suu auki, pilleri mahdollisimman perälle kitaan ja suu kiinni. Sitten pidellään niin kauan suuta kiinni, että pilleri on mennyt alas. Meillä ei kyl tuo kaulan kutittelu oo juurikaan auttanu..
Lopuks palkitaan kinkkusiivulla.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Bean:
Alkuperäinen kirjoittaja Mies:
..laita pilleriä kissan suuhun ja suuta kiinni? Joutuu nielemään sen tabletin siinä tapauksessa väkisten.
Meillä kissa pyörittelee näin sitä vaan suussaan ja purskuttaa liuennutta tablettia koko ajan huuliensa välistä ulos.

Työnnä se pilleri rohkeasti ihan perälle kitaan.
 
Kahden koiran emäntä
Tähän pätee sama temppu kuin lapsilla: jos ja kun lääke ei ole kalvopäällysteinen, niin pilleri morttelilla jauheeksi (tai viileään veteen liotus) ja ruoan sekaan. Axilur ei tuoksu eikä maistu, joten ei mitään ongelmaa :)

Lasten ja koirien lääkkeet tietenkin hienonnetaan eri morttelilla =D
 
Nirso vanhus
Vanhan nirson koiran emäntänä neuvon seuraavaa, luulisin että menee kissoillekin samanlailla:

Liuota Axilur pieneen määrään vettä, sekoita liuos pieneen määrään jotain herkkuruokaa (ei koko päivän ruoka-annokseen koska jos jättääkin osan ruuasta syömättä, niin matolääke ainakin menee alas :)

Seuraavina kahtena päivänä voi sekoittaa johonkin toiseen hyvään ruokaan, niin kelpaa nirsollekin =)
 
viima80
Alkuperäinen kirjoittaja Pikachu:
Kohta on hermo ihan rikki!! Eka päivä menee aina ihan hyvin kun tonne kastikkeeseen jemmaa mut ei ne niin tyhmiä oo että joka päivä niitä kiskoo...

Tää menee taas vituix... Onnex on sisäkissoja ettei maailma kaadu jos eivät ihan täysiä annoxia saa...
en tiiä mitä matolääkettä meil on mut sellaisesta truutasta vain kurkkuun. kissa kainaloon ja helposti menee alas. pillerit samalla tekniikalla. kun vain törkkää hyvin poskeen taakse niin näytti kelpaavan. mitä pienemmän numeron siitä tekee sitä helpommalla pääsee.

vaik meil on ulkokissoja niin matoja on vain pari kertaa vuodessa. ja lääkken annan vain tarvittaessa.
 

Yhteistyössä