Pippurisumute, raiskaus ja ampuma- ase?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AivanSama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ylläri? Onko teidän mielestä OK rikkoa lakia, jos itse joutuu rikoksen kohteeksi? Jos esimerkiksi sinä piripäissäsi joudut pahoinpidellyksi, ja poliisi huomaa että sinä olet vetänyt piriä, niin pitäisikö poliisin katsoa huumausainerikosta sormien välistä ihan vain säälistä siksi että jouduit pahoinpidellyksi?

Tämä maailmahan menis ihan sekaisin jos lakia saisi rikkoa tietyissä tilanteissa.

No ylläri? Onko teidän mielestä OK rikkoa lakia, jos itse joutuu rikoksen kohteeksi? Jos esimerkiksi sinä piripäissäsi joudut pahoinpidellyksi, ja poliisi huomaa että sinä olet vetänyt piriä, niin pitäisikö poliisin katsoa huumausainerikosta sormien välistä ihan vain säälistä siksi että jouduit pahoinpidellyksi?

Tämä maailmahan menis ihan sekaisin jos lakia saisi rikkoa tietyissä tilanteissa.

Tyhmät lait pitäis muuttaa eli tässä tapauksessa pippurisumute pitäis palauttaa lailliseksi.

Se oiskin sit kiva kun joku mamu tulis ensin kaasuttamaan sua pippurisumutteella tehden sut puolustuskyvyttömäksi ja sit hyökkäis kimppuun. Joo, totta vitussa kannatetaan. (y)

niinpä, just viime vkl eräässä kaupassa kävi kaljavarkaita, myyjä (ilmeisesti Annan innoittamana ) juoksi perään ja sai sumutteesta silmilleen.
Jotenkin tuntuu siltä et ihmiset ei käsitä et jos suihkeet yleistyy, ne yleistyy myös rikollisilla.
Ja jos kuka tahansa saa sellaista mukanaan kuljettaa niin varmasti ylilyöntejä tulee, esim vittuuntunut oppilas suihkii opettajaa, tai joku työkaveri vetää kilarit ja suihkii naamalle..
Sen takia ne on luvanvaraisia, et pystytään edes jotenkin valvomaan et kuka tahansa niitä ei käsiinsä saisi ja/tai olis edes pieni kynnys käyttää niitä.

En oo muuten lukenu yhestäkään raiskauksesta jossa uhria olisi ensin sumutettu. Ja toivottavasti en koskaan tule lukemaankaan. Ihan oikeesti aivoton ideahan se olis ne sallia. Hyvin kirjoitit joku tuossa yllä.

Se, että raiskaaminen onnistuu oikein näppärästi ilman että ensin sumuttaa uhria ei tee uhrin puolustautumismahdollisuuksien parantamisesta lainkaan aivotonta. Kaikissa järkevissä maissa ne ovat sallittuja.

Se, että raiskaaminen onnistuu oikein näppärästi ilman että ensin sumuttaa uhria ei tee uhrin puolustautumismahdollisuuksien parantamisesta lainkaan aivotonta. Kaikissa järkevissä maissa ne ovat sallittuja.
Eli sun mielestä ois oikein OK että tuolla kadulla kulkis raiskaajia pippurisumutteiden kanssa?

Jos joku haluaa kantaa mukanaan pippurisumutetta siltä varalta että joku tulee ja raiskaa, niin aivan vapaasti mun puolesta. Luulen myös että siinä vaiheessa jos vaihtoehtoina on sakot pippurisumutteen käytöstä tai raiskauksen uhriksi joutuminen, että ne sakot on se pienempi paha.

Eli sun mielestä ois oikein OK että tuolla kadulla kulkis raiskaajia pippurisumutteiden kanssa?

Jos joku haluaa kantaa mukanaan pippurisumutetta siltä varalta että joku tulee ja raiskaa, niin aivan vapaasti mun puolesta. Luulen myös että siinä vaiheessa jos vaihtoehtoina on sakot pippurisumutteen käytöstä tai raiskauksen uhriksi joutuminen, että ne sakot on se pienempi paha.

Mun mielestä ei ole oikein että kaduilla kulkee raiskaajia. Mutta jos niitä kulkee niin ei ole olennaista että onko ne aseistautuneet veitsin, ampuma-asein vai pippurisumuttein. Raiskarit on rikollisia ja niitähän ei erilaiset kiellot haittaa.

Näyttäisi olevan... ja kyllä, ainakin suomessa luvattoman pippurisumutteen käytöstä saa ampuma- ase rikoksen. Ei muuten näytä ihan kivalle rekisterissä ja sulkee ainakin jokusen oven nenän edestä... sinällään hullua, että kyseiselle työtölle pitäisi antaa mitali sensijaan, että se saa nyt istua oikeudessa ja maksaa sakkoja sekä saa merkinnän rekisteriin. Toisaaltaan tuo on hinta, jonka minä olisin valmis maksamaan suurella ylpeydellä siitä, että vältyin raiskaukselta.

Niin... tässä yhtenä päivänä kerroin metallisista avaimenperistä, kissan kuva pitkät ja terävät korvat, silmien kohdalla aukot. Vähän kuin nyrkkirauta, mutta laillinen itsensäpuolustamisväline.

Sain paskaa niskaan muutamalta palstailijalta, että mitä sitä laillisuutta miettii siinä tilanteessa, jos päälle käydään.

No, mun mielestä kyllä kannattaa hommata tuollaisia teräviä avaimenperiä. http://mvlehti.net/2015/11/16/anton...aan-avainnippua-esilla-jos-pelkaa-jihadistia/

Suomessa kaasusumuttimen luvatonta hallussapitoa pidettiin aikaisemmin lainsäädännöllisesti ampuma-aserikoksena, mutta KKO:n vuoden 2010 ennakkopäätöksen perusteella se ei sitä ole.

voi kulta pieni kun se muutettiin viime vuoden lopulla ampuma-asetta vastaavaksi ja luvaton hallussapito on ampuma-aserikos. Tarkasta faktat ennen kuin vingut. Porukka alkoi ostamaan noita, koska matujen raiskaus-, väkivalta- ja ryöstörikollisuus kasvoi huimaa vauhtia ja Suomen fiksut lainsäätäjät toimivat nopeasti, ettei kansalla ole keinoja puolustautua.

En ota kantaa juttuun, mutta ihmettelen pippurisumuteinnostusta. Sehän on vain oireiden hoitamista.

Kähmintää on ollut Suomessa aina, mutta siihen ei ole riittävästi puututtu. Silloin, kun suomalainen mies kähmii, raiskaa, käyttäytyy härskisti on se hyväksyttävää ja syy yleensä naisen. Jopa rosikseen asti venyneissä, median mässäämissä jutuissa naisten syytteet kähminnästä ovat naisten syytä. Naisetkin nauravat naisille moisista pikkumaisuuksista.

Nyt Suomen naiset ovat heränneet, ettei sen niin pidäkään mennä. Itseluottamus, itsevarmuus, tilanteen hallinta on hakusessa, koska ei tiedetä miten pidetään omia puolia. Ei ole äitejä neuvomassa, ohjaamassa tyttäriä, vaan syötetään lisää pelkoa ja epävarmuutta ostamalla aseita puolustautumiseen. Sen sijaan, että maksettaisin tytölle itsepuolustuskurssi ja josta tyttö saa lopuksi ikää varmuutta pärjätä omin voimin ilman aseita.

Kuten jokainen tietää kiusattu on yleensä puolustuskyvytön, epävarma, pelokas. Sellainen valikoituu uhriksi helposti ja kiusaaminen jatkuu, koska se on helppoa uhrin tietämättä mitä tehdä. Muiden puuttuminen voi auttaa jonkun verran, mutta vastavoima lähtee kiusatusta viime kädessä. Vain kiusatun itseluottamusta pönkittämällä hän selviää jatkossakin uhkaavista tilanteista ja viestittää jo kehollaan, ettei minun lähelle tulla. Tätä samaa ohjausta toivoisin myös niille naisille, jotka nyt pakolaisia pelkäävät. Ylireagointi, harkitsematon aseen käyttö voi johtaa myös sen käyttäjän sakottamiseen.

En ota kantaa juttuun, mutta ihmettelen pippurisumuteinnostusta. Sehän on vain oireiden hoitamista.

Kähmintää on ollut Suomessa aina, mutta siihen ei ole riittävästi puututtu. Silloin, kun suomalainen mies kähmii, raiskaa, käyttäytyy härskisti on se hyväksyttävää ja syy yleensä naisen. Jopa rosikseen asti venyneissä, median mässäämissä jutuissa naisten syytteet kähminnästä ovat naisten syytä. Naisetkin nauravat naisille moisista pikkumaisuuksista.

Nyt Suomen naiset ovat heränneet, ettei sen niin pidäkään mennä. Itseluottamus, itsevarmuus, tilanteen hallinta on hakusessa, koska ei tiedetä miten pidetään omia puolia. Ei ole äitejä neuvomassa, ohjaamassa tyttäriä, vaan syötetään lisää pelkoa ja epävarmuutta ostamalla aseita puolustautumiseen. Sen sijaan, että maksettaisin tytölle itsepuolustuskurssi ja josta tyttö saa lopuksi ikää varmuutta pärjätä omin voimin ilman aseita.

Kuten jokainen tietää kiusattu on yleensä puolustuskyvytön, epävarma, pelokas. Sellainen valikoituu uhriksi helposti ja kiusaaminen jatkuu, koska se on helppoa uhrin tietämättä mitä tehdä. Muiden puuttuminen voi auttaa jonkun verran, mutta vastavoima lähtee kiusatusta viime kädessä. Vain kiusatun itseluottamusta pönkittämällä hän selviää jatkossakin uhkaavista tilanteista ja viestittää jo kehollaan, ettei minun lähelle tulla. Tätä samaa ohjausta toivoisin myös niille naisille, jotka nyt pakolaisia pelkäävät. Ylireagointi, harkitsematon aseen käyttö voi johtaa myös sen käyttäjän sakottamiseen.

Tilanteet tulevat yleensä todella yllättäen. Olen itse käynyt itsepuolustuskurssin, eikä siitä kyllä ole mitään hyötyä, jos joku puskista hyökkää kimppuun pimeällä.

Muutenkin tuossa tilanteessa fyysisesti heikomman naisen on vaikea yllätettynä puolustautua.

Tyhmät lait pitäis muuttaa eli tässä tapauksessa pippurisumute pitäis palauttaa lailliseksi.

Toisaalta monilla mun tutuilla on pippurisumute eikä hidasta ollenkaan mitkään lait.
Ja miksi välittää laista, kun poliitikotkaan eivät välitä mistään laista eikä matuiltakaan odoteta lainkuuliaisuutta.
Vittu minä yksin tässä lakia rupea noudattamaan tai muiltakaan kantiksilta lain noudattamista vaatimaan.
Koko Eurooppa on LAITTOMUUDEN TILASSA ja ollut jo useita vuosia/parikymmentä vuotta.

voi kulta pieni kun se muutettiin viime vuoden lopulla ampuma-asetta vastaavaksi ja luvaton hallussapito on ampuma-aserikos. Tarkasta faktat ennen kuin vingut. Porukka alkoi ostamaan noita, koska matujen raiskaus-, väkivalta- ja ryöstörikollisuus kasvoi huimaa vauhtia ja Suomen fiksut lainsäätäjät toimivat nopeasti, ettei kansalla ole keinoja puolustautua.

Ok.
Kiitos että oikaisit tämän :)
Suomen lakipykälät näemmä muuttuu siihen tahtiin, etten minä todellakaan pysy mukana !!!
Tosi jännä, että niitä renkutetaan edestakaisin.

Toisaalta monilla mun tutuilla on pippurisumute eikä hidasta ollenkaan mitkään lait.
Ja miksi välittää laista, kun poliitikotkaan eivät välitä mistään laista eikä matuiltakaan odoteta lainkuuliaisuutta.
Vittu minä yksin tässä lakia rupea noudattamaan tai muiltakaan kantiksilta lain noudattamista vaatimaan.
Koko Eurooppa on LAITTOMUUDEN TILASSA ja ollut jo useita vuosia/parikymmentä vuotta.

Toi on muuten ihan totta!
Miksi me yritetään elää lakien mukaan viimiseen asti, kun ei kukaan muukaan niin tee?

Itsensä puolustaminen ja huumeidenkäyttö ole mielestäni verrattavissa toisiinsa.

Mutta jos minä kykenisin puolustamaan itseäni ja estämään raiskauksen käyttämällä jotain sellaista keinoa, jota suomen laki ei tunne, niin kyllä, olen valmis tarttumaan siihen oljenkorteen enkä edes koe tekeväni moraalisesti väärin.

Voi kulta pieni itse, pistäppä faktaa väitteidesi tueksi? Ei tasan varmana syyllisty ampuma-aserikoksewn jos sumutinta käyttää.

Itsensä puolustaminen ja huumeidenkäyttö ole mielestäni verrattavissa toisiinsa.

Mutta jos minä kykenisin puolustamaan itseäni ja estämään raiskauksen käyttämällä jotain sellaista keinoa, jota suomen laki ei tunne, niin kyllä, olen valmis tarttumaan siihen oljenkorteen enkä edes koe tekeväni moraalisesti väärin.
Eli mielestäsi on OK vaikka ampua raiskaajaa? Mullekin on aivan sama vaikka joku pahoinpitelijä/raiskaaja kuolisi sen takia että oli idiootti, mutta ei mun mielestä voi katsoa sormen läpi kumpaakaan lain rikkomista. Jos näin olisi, niin kohtahan kaikki ampuisi toisiaan ja sitten vaan sanottaisiin "se hyökkäs mun kimppuun, se yritti raiskata mut" ja sitten sanottaisiin, "ok, no siinä tapauksessa ei tästä mitään koidu sulle". Kuulostaapa ihan vitun järkevältä.