pippelin pesusta

• Viestiketjun aloittaja Sanna-mamma
  • Ensimmäinen viesti
Sanna-mamma
Minkä ikäisenä olette pesun yhteydessä pesseet myös esinahan alta. Alle 1-vuotiaaltahan ei saa esinahkaa liikutella. Olen tässä vain miettinyt, kun poitsulla ikää jo 1v 7kk ja vielä en oo "sörkkiny". :)

hEIPS!
Me kävimme lääkärissä 2viikkoa sitten, poikamme 1v10kk sanoi että pippeli pipi ja kun laitoin potalle istumaan, niin pippeli oli järkyn näköinen. Lähettiin heti sairaalaan. Tämä on kuulemma leikki-ikäisten poikien yleinen vaiva. esinahan alle on mennyt jotain moskaa ja aiheuttanut tulehduksen. Huvittavinta on, että rasva on silmätippoja, mitä laitetaan. Nyt parantunut tosi hyvin. Saimme ohjeeksi, että kylvyssä pitää venyttää esinahkaa taaksepäin, että putsaantuu hyvin (meillä isi saa hoitaa pesut) En tiedä oliko tästä apua, näin meillä.

pakko kyl ottaa kantaa ku jäi mietityttää toi Anskun kommetti et ii saa hoitaa esinahan altapesut?! MIKSI? onko pienen lapsesi pippeli mielestäsi jotenkin inhottava vai miksi et suostu tekemään siihen asiaan kuuluvaa pesua?( siis en kyl itse asiassa tiedä kans sitä pesemisen aloitus ikää mutta jos heille oikein lääkärissä näin neuvottu niin varmaan paikkansa pitävä juttu ainankin heidän kohdallaan)
minun ehkä rankkakin mielipiteeni on ettei kyl kannata lapsi hankkia mikäli ei heitä voi joka paikaan koskea että pysyvät hyvin hoidettuina ja terveinä!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.07.2006 klo 20:40 utelias kirjoitti:
pakko kyl ottaa kantaa ku jäi mietityttää toi Anskun kommetti et ii saa hoitaa esinahan altapesut?! MIKSI? onko pienen lapsesi pippeli mielestäsi jotenkin inhottava vai miksi et suostu tekemään siihen asiaan kuuluvaa pesua?( siis en kyl itse asiassa tiedä kans sitä pesemisen aloitus ikää mutta jos heille oikein lääkärissä näin neuvottu niin varmaan paikkansa pitävä juttu ainankin heidän kohdallaan)
minun ehkä rankkakin mielipiteeni on ettei kyl kannata lapsi hankkia mikäli ei heitä voi joka paikaan koskea että pysyvät hyvin hoidettuina ja terveinä!

Hupsista, nyt sait minusta väärän kuvan. Kyllä minäkin pystyn pesemään ja pesenkin, mutta enemmän olen isin harteille jättänyt, kun tietää omasta kkokemuksestaan kuinka tapahtuu ja niin ettei se satuta. Poika on minulle tärkeintä maailmassa. oi aika vahvaa tekstiä....

pahasilmä
Ei kaikilla 7 vuotiaillakaan saa vedettyä sitä esinahkaa pois terskan päältä. Meidän poika täyttää seuraavaksi seitsemän, eikä se irtoa.

En oo huolestunut, koska veljelläni oli aikanaan sama ongelma ja lääkärillä käytettiin ja lääkäri sanoi, että pili kasvaa pojan mukana. Ja on silläkin se sitten venynyt.

Mitään tulehduksia tai muita ongelmia ei ole ilmennyt. Se on kyllä jonkin verran löysentynyt, että pää pilkottaa jo. Väkisin en revi, ettei poika ahdistu. Silloin tällöin kysyn asiasta.

kuu
Aikaisempien selvityksien perusteella ei tarvitse sen kummemmin erikseen pestä ellei selvästi ole likanen (haise) tai muutoin epäillyttävä (punertava tms). Siinä kylpiessä se pesiintyy kyllä siinä missä loppukin poika.

Yhteistyössä