piparkakkutalon osien liimaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoton

Vieras
onko muita järkeviä keinoja, millä piparkakkutalon osia saa liitettyä yhteen kuin sulatettu sokeri?
se on aika sotkuista puuhaa... vai oisko jollain parempia vinkkejä miten sitä sokeria sais sulatettua helpommin? ja se kovettuukin niin nopeasti..

kasaan aina talon hellan äärellä, pannu levyllä ja jos meinaa palaa niin siirrän hetkeksi sivuun ja jos meinaa kovettua niin takas levylle. Ja dippaa tosiaan ne osat siinä pannulla nii ei sotkeennu paikat.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Liimaa ne osat sillä sokerikuorruteela millä yleensä koristellaan, toimii loistavasti eikä tarvii pelata sen kuuman sokerin kanssa.

nimenomaan, sain tapoihin piintyneen äitinikin vaihtamaan sulasta sokerista kuorrutteeseen =)

jos ei ite koe osaavansa, se dr. ötkerin tuubissa oleva sokerikuorrute (ja niitä on vihreää ja punastakin!) jähmettyy niin nopeasti että kattokin pysyy hyvin paikallaan!

Alkuperäinen kirjoittaja neuvoton:
kiitos...no kertokaaahan tarkka ohje tuosta munanvalkuais ja tomusokerijutusta, ei oo sitruunamehua, haittaako=

piparkakkutalon ohjeessa oli että 1 valkuainen , 4dl tomusokeria ja muutama tippa sitruunamehua, mä jouduin tosin laittaa viel hiukan vettäki ja muutaman tipan enemmän sitruuna mehua

vettä pari teelusikallista mukin pohjalle, sinne pikkuhiljaa tomusokeria ja sekasin. ja siis paksuksi, siihen menee PALJON sitä tomusokeria =)

sit pursotinpussi/pakastusmuovipussin toiseen kulmaan köntsänä se kuorrute ja PIENI reikä pussinkulmaan. ja pussi tietty tiukasti kiinni kieputettuna toiseen käteen ja eikun pursottamaan! teet sitten lisää tarvittaessa. MUISTA että sitä vettä mukin pohjalle VAAN pari teelusikkaa kerrallaan!!!

ja onnea piparkakkutalolle :)

Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
kertokaa joku mihin ootte heivannu sen lopun sulan sokerin??

Jäähdytän pannuun ja sitten vaan vetta niin se likoaa siihen. meillä ainkin

täytyy kokeilla..

Mä ihan ihmettelin kun se toimikin. Mulla nimittäin unohtu se sokeri sihen pannuun ja sitten sehän kovettuu ihan kiveksi... ei muutakuin vettä päälle ja se lillui jonkin tunnin siinä ja oli ihan sulanu veden sekaan :xmas:

Oon tehny vuosittain piparitaloja, jopa myyntiin ja täytyy sanoo et toi munanvalkuais-tomusokeri-sitruunamehu on kyl surkeinta mitää oon kokeillu. Jos meinaa oikeesti jotain rakennella niin ei oo kyl aikaa loppuiltaa pidellä kii ja ootella et liima jähmettyy. Todella huono resepti, piti kesken rakentamisen alkaa sulattaa sokeria kun hermot meinas mennä. Vaahtokarkki mikrossakin toimii huomattavasti paremmin, mut kyl kattila ja ja hella on aivan omas luokassaan.

Yhteistyössä