Pinotaanko (taas) kivoja joululahja vinkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eeve
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

eeve

Aktiivinen jäsen
07.09.2006
2 152
0
36
Lähinnä jotain itse tehtyjä juttuja ajattelin, tosin mahtuuhan kaikki muukin sekaan.
Lisäksi jos jollain on linkittää jotain kivoja nettikauppoja joista voi sitten askartelua varten tilailla tavaraa niin niitäkin olisi mukava katsella.

Me ollaan painettu keittiö pyyhkeisiin ja patalappuihin jalan ja käden jälkiä.
Tänä vuonna ajattelin että tehtäisiin ainakin koristehelmistä avaimenperiä.

No mä neuloa töräytin mummuille taas tossut, aloe vera-langasta...
Tytöille ajattelin tehdä koruja...

Oon semmostakin miettiny, et esim. lautapelejä vois tehdä itse. Pahvista alusta ja nappuloiksi puiset ukkelit jne. Aattelin meidän perheelle tehdä niin et jokaisella ois oma nimikkonappula, niin ei tulis sitte sotaa kuka ottaa minkäkin nappulan :D

Perusjuttuja on kai kaikki avaimenperät, kehykset, koristeet...

Mä en saanut tota pikkuinkkulin linkkiä auki, mutta suunnittelin myös sellaista että voisi jotenkin tuunailla lasipurkkia ja laitella sinne sisään pikkuleipiä, esim. kaneliässiä. Nekin siis myös itsetehtynä

mietin noista itse tehdyistä joululahjoista, et käyttääkö niitä kukaan sitten vai ovatko ne turhaa krääsää??
mun äiti neuloo aina villasukkia niin niitä ei viitsi tehdä. koruja ihan turha tehdä kun kukaan mun sukulaisista tai kavereista ei koruja pidä. mitä muita oma tekemiä olis josta olis oikeesti hyötyä...

Alkuperäinen kirjoittaja PikKuinkkuli:
http://www.aijaa.com/v.php?i=4931620.jpg
Jos mä saisin tehtyy ton jäljen paremmaks ni mä tekisin ite viinimarjamehua ja pullottaisin sen tollasiin :snotty:

Mites vaikka vähän vähempi kirjoneule, tai vain paljon harjoittelua niin se käsiala tasaantuu :)

Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
mietin noista itse tehdyistä joululahjoista, et käyttääkö niitä kukaan sitten vai ovatko ne turhaa krääsää??
mun äiti neuloo aina villasukkia niin niitä ei viitsi tehdä. koruja ihan turha tehdä kun kukaan mun sukulaisista tai kavereista ei koruja pidä. mitä muita oma tekemiä olis josta olis oikeesti hyötyä...

Askartele piparitaikinasta ensin purkki ja sinne sitten sisälle joko lisää pipareita tai vaikka jotain karkkeja. Koristelet nätiksi pikeerillä. Sulla menee aikaa mutta ei hirveästi rahaa, lahja on taatusti uniikki ja saajakin keksinee sille käyttöä.

Leipomukset on ainaki sellasia jotka "tulee oikeasti käyttöön". Ja ite tehdyt karkit, ohjeita taitaa nykyään olla vaik minkälaisia. Ne sit pakata johonki sievään rasiaan/purkkiin :p Siihen kaveriks jotain ihanaa erikoista teetä tai kahvia...

Ite en anna kummeille "lasten räpöstyksiä", ne menee kuiten jonneki laatikon perälle ja lopulta roskiin...
Toki jos lapsi osaa tehä jo jotain "oikeasti" sievää nii sitte.

Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:

Mä mietin ihan samaa. Villasukat on kyllä ihan jees, jos niitä ei tule tusinakaupalla, mut joku painettu tyynylina, se on taatusti tekijälle hieno, mutta meillä se jäisi taatusti sinne kaapinpohjalle odottamaan parempia aikoja. Minä kun tykkään, että pussilakana, tyynyliina ja lakana ovat samaa sarjaa, tai lakanan ainakin kuuluu väriltään sopia muihin, kun lakana on usein yksivärinen.
Meillä on ainakin laatikollinen lapsien tekemiä äitien- ja isän päivän lahjoja kun ei niitä voi roskiin heittää, mutta niillä mitään teekään. Toki niitä tekeleitä on hieno saada, mutta ei ne näkyvillä ole kuin hetken.

Meillä on ollut käytössä jonkun aikaa sääntö että ei lahjoja aikuisille. Se on tavallaan helpotus (meni joka joulu 400e lahjoihin, meitä on iso läheinen suku), mutta tavallaan nautin niin kauheasti lahjojen ostamisesta ja paketoinnista! Tänä vuonna ajattelinkin että kun ei lahjoja "saa" taas ostaa niin leivon paljon ja vien viemisiksi niitä. Eivät ole niin selkeästi lahjoja, mutta varmasti ilahduttaa, ja esim. kuivakakunhan voi pakastaa jos ei joulunaikaan sitä tule syötyä kun on muutakin herkkua. Ja aika ihanasti saa kakut, pullat, piirakat ja pikkuleivät paketoituakin, esim. sellofaaniin ja erivärisiä nauhoja ja joku pikkuhilu rusettiin roikkumaan jne. Tosin isoäidille on varmaan pakko virkata/neuloa jotain kun kovasti häntä haluaisin jollain pienellä lahjalla ilahduttaa.. Oliskohan jossain joidenkin vähän erikoisempien tossujen ohjetta? Hän istuu pyörätuolissa, ja jalkaterät on vähän hassusti vääntyneet niin pitäisi olla joustavat ja helposti puettavat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Minä annan äitilleni tämän
http://www.librarything.com/work/991806
ja toivotan meidän kaikkien sisarusten puolesta oikein hyvää ja antoisaa joulua :D

Hmmm, käytösopas?

Sitä sitten sopii äitikullan miettiä miksi :laugh:
Olen joskus täällä kertonutkin mutta ei siitä sen enempää :D

Uusimmat

Yhteistyössä