pinoon kuvia kodeista jossa maalatut seinät

• Viestiketjun aloittaja remonnti edessä
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Kerrohan, oliko vaikea homma? Itse suunnittelen kanssa etsiväni meille eteiseen jotain vastaavaa, tosin maalaisin ihan vaan valkoiseksi mutta mietin että kykenenkö saamaan siistiä. Onko tuo millasella maalilla tehty? Hieno on :flower:
Kiitos =) Ei ollut vaikea homma. Mutta harjoittelin - en ollut koskaan aiemmin mitään itse maalannut - muilla huonekaluilla. Punainen maali on puolikiiltävää Tikkurilan Helmeä ja musta on Miranolia. Valmiilla shabluunalla tehty kuvio ovissa. Ekat huonekalujen maalausviritelmäni eivät onnistuneet ihan yhtä hyvin, mutta jostainhan on aina opeteltava, jos ei aiemmin ole tehnyt =)

JONSERED Karhunkantaja
Keittis,

löytyikö kankaalle käyttökohdetta? Siis leveytensä puolesta?

*utelias olen*

Itse leikkasin siitä kuvioita irti ja liisteröin vesan oveen muutaman. Tuli aika kiva. :D

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Keittis,

löytyikö kankaalle käyttökohdetta? Siis leveytensä puolesta?

*utelias olen*

Itse leikkasin siitä kuvioita irti ja liisteröin vesan oveen muutaman. Tuli aika kiva. :D
Löytyy. Mä vaan en ole vielä varma, kumpaan...yläkerran käytävälle vai työhuoneeseen. Mä kun aloin maalamaan näitä kahta uudestaan, vaikka toissakesänä jo remontoinkin nää. Kyllästyin vaan työhuoneeni valkoiseen ja yläkerran käytävän yhteen vaaleansiniseen. Kumma juttu, että noihin voimakkaampiin väreihin ei kyllästy.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Tuoko meitä poikien äitejä odottaa, meitsiä n. 14 vuoden päästä :Dheh
Riippuu ihan siitä, kumpi sisustuksesta päättä: äiti vai poika :D Meillä sai poika päättää. Omasta huoneestaan siis.
Vähän oon ajatellu että poika saa päättää :D
Nyt tietty äiti yrittää tuputtaa Nalle Puheja :D
Innostui tänään uudesta yöpuvusta jossa on ralliauto tulessa, eli guudbai suloinen nalle puh ;)

UHU
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja BUBO:
Meillä on kaikissa huoneissa maalatut seinät, mutta alla on maalattava tapetti. Yks kuva löytyy tuolta lasten huoneita -ketjusta.
Ne on silloin yksivärisen tapettiseinän näköiset eli kuvio näkyy, maalatut seinät ovat tyylikkäämmät.
ite en pidä erityisen tyylikkäänä esim. maalattua lastulevyseinää. Näyttää maalatulta lastulevyltä.
Maalattavia tapetteja on tosi monenlaisia. En lähtis sinun tavallas yleistämään, ainakaan näkemättä lopputulosta.

JONSERED Karhunkantaja
ite en pidä erityisen tyylikkäänä esim. maalattua lastulevyseinää. Näyttää maalatulta lastulevyltä.
Maalattavia tapetteja on tosi monenlaisia. En lähtis sinun tavallas yleistämään, ainakaan näkemättä lopputulosta.
Jos pitää maalattua lastulevyä tyylikkäänä? Tai tekee pohjatyöt huolella... (toisin, kuin minä, jolla on aina kiire)

Turkilmas
Meillä on beessiä, ruskeaa ja vaaleansinistä seinissä. Siis tapetit revitty pois ja seinät maalattu. Keittiön seinä on ruskea, olkkari ja eteinen beessi/vaaleansininen ja makkari beessi+maalattu ruskea sängynpääty.

Esikoisen huoneessa on vielä toistaiseksi vaaleanvihreä tapetti.

Muoks: sen verran persoonallisia kuvia että meidän koti näyttää tylsältä. Siksi oletan että kuvaus riittää?

UHU
Jos pitää maalattua lastulevyä tyylikkäänä? Tai tekee pohjatyöt huolella... (toisin, kuin minä, jolla on aina kiire)
Joo pohja töitä saa kyllä tehdä jos tahtoo lastulevyfiiliksestä eroon :D
Edellisessä kämpässä tuli vedettyä pakkelia KOKO seinän päälle, mutta tosi hyvää ei tullut sittenkään :kieh: :D

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Vähän oon ajatellu että poika saa päättää :D
Nyt tietty äiti yrittää tuputtaa Nalle Puheja :D
Innostui tänään uudesta yöpuvusta jossa on ralliauto tulessa, eli guudbai suloinen nalle puh ;)
Noi kangasjulisteet junnun seinällä on isosiskonsa sille ostamia :D Mutta joo, kun kerran päätin ryhtyä viidenkympin kriisiin ja luopua 45 vuotta kestäneestä "kaikki seinät valkoista" -linjastani, junnu sai päättää väriskaalansa ihan itse. Mä sitten päätin muissa huoneissa. Tosin kun vetäisin yläkerran käytävän yhden seinän vaalean siniseksi, junnu seuraavana aamuna parahti "voi ei, onks sulla kaikki ihan kotona" :/ Noh, nyt se vaaleansininen seinä on suklaan ruskea ja kohta saa viereiset seintäkin väripeiton.

JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Meillä on beessiä, ruskeaa ja vaaleansinistä seinissä. Siis tapetit revitty pois ja seinät maalattu. Keittiön seinä on ruskea, olkkari ja eteinen beessi/vaaleansininen ja makkari beessi+maalattu ruskea sängynpääty.

Muoks: sen verran persoonallisia kuvia että meidän koti näyttää tylsältä. Siksi oletan että kuvaus riittää?
No ei riitä! :D

Voin vilauttaa vessaani, jota ei ole maalattu, jos laitat kuvaa kodistasi.

Mahtava vaihtari, vai kuinka? :kieh:

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:

No ei riitä! :D

Voin vilauttaa vessaani, jota ei ole maalattu, jos laitat kuvaa kodistasi.

Mahtava vaihtari, vai kuinka? :kieh:
:D :D. Voin mä jotain kaivaa, mutta ihan oikeesti ne on kyllä kaukana sun tai keittiksen värikirjosta :).

Vaan onhan nämäkin omistajansa näköiset, kuin myös omat seinäsi :)

JONSERED Karhunkantaja
http://www.aijaa.com/v.php?i=3367516.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=3367522.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=3367524.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=3367576.gif
http://www.aijaa.com/v.php?i=3131929.gif

Ja huom. EI OLE MAALATTUA, mutta silti tungen esille :D

Tai no joo, maalaus oven päällä on akryyliväreillä loihdittu ja nykyään toisin päin.

Turkilmas

Tämmöinen neliö on meidän tuulikaapin seinällä. Muuten beessiä, neliötä lukuunottamatta

Tuolta pilkottaa ruskea keittiönseinä. Samaa ruskeaa, jolla maalasin kaapit ja pienet väliseinät, sekä maustehyllyn

Tällä beessillä on maalattu olohuoneen ja eteisen seinät. Kaikki muut, paitsi yläkertaan vievä seinä, joka on sitten vaaleansinisellä

Tossa valkoisen seinän kohdalla on nyt iso, koko seinän peittävä vaatekaappi. Ja vaaleansininen seinä nousee jatkossa yläkertaan asti, kunhan taas saadaan jotain tehdyksi :).

Tossa näkyy makkaria. Ja kiitos erään palstalaisen, sänky on nyt kohdennettu keskelle "päätyä" toisin kuin kuvassa :D

Pojan huone on tosiaan ainoa jossa vielä tapetti. Sekin revitään pois kun me vaihdetaan makkareita päittäin.

vieras
Meillä on kaikissa huoneissa maalatut seinät, mutta alla on maalattava tapetti. Yks kuva löytyy tuolta lasten huoneita -ketjusta.
Ne on silloin yksivärisen tapettiseinän näköiset eli kuvio näkyy, maalatut seinät ovat tyylikkäämmät.

Cyprokkiseinätkin tulee harkkoseinien tavoin tasottaa ammattilaisilla, tätä tosi harvat rakentajat valitettavasti tekevät eli ei ole lastulevyseinän näköistä, jos pohjat on oikein tehty.

Maaltut tapeti ja alsikuitutapetit sopii hammaslääkätin vastaanottohuoneeseen, kodeissa ne ei ole kovinkaan tyylikkäitä.

vieras
Ammatilaiset tasoittaa koneilla, ei se oma pakkelointi riitä.
Edellisessä kämpässä tuli vedettyä pakkelia KOKO seinän päälle, mutta tosi hyvää ei tullut sittenkään :kieh: :D

JONSERED Karhunkantaja
Ammatilaiset tasoittaa koneilla, ei se oma pakkelointi riitä.
Ammattitason aseet eivät auta, jos ei ole hajuakaan siitä mitä tehdä. Äijä väitti, että pelkkä into ei riitä.

En ole samaa mieltä ja teen vain. Äijän vimpaimilla tai ilman. :kieh:

Yhteistyössä