Pinoissa kaksosten odottajia?

Olen helmikuun odottajissa. to 21.6 6+3 ultrassa paljastui että odotan kaksosia. Ihan luonnonmukaisesti saivat alkunsa eikä suvussa yhtään kaksosia. Ovat omissa pusseissa ja suonikalvot erilliset. Meillä kaksi tyttöä 4v ja 2v ja pelko iski jaksamisesta. Mieheni on jo käsitellyt asian ja on tyytyväinen, mutta mulla tosi vaikeeta. Hormoonit tekee vielä jotenkin vaikeammaksi, suurentelen asioita ja itkuherkkä. Onko muilla samanlaista tilannetta? Tuolla monikkoperhesivuilla tosi vähän kävijöitä, siksi ajattelin kysyä täältä puolelta.

tuolta marraskuisten pinosta! Meillä ennestään 3-vuotias tyttö.. Samoin tämä kaksosraskaus alkoi ihan luomuna, kummankin suvusta löytyy yhdet kaksoset joten taisi olla enemmän sattuman kauppaa kuin perimää. Ja kuten sinulla, eri pusseissa ovat.

Olihan se aluksi suoranainen järkytys nähdä kahdet sydämensykkeet ultrassa, melkeinpä samoilla viikoilla kun olet sinäkin saanut tietää! Pelotti kertoa miehelle, tuntui ettei sieltä ultrasta voi enää kotiin mennä ollenkaan ja koko maailma kaatuu niskaan.. Jokunen aika siinä uutista sulateltiin, ja nyt olen pelkästään onnellinen kahdesta pikkuisesta masun piiloissa!

Mulle sanottiin jo siellä ultrassa että on täysin normaalia tuntea myös negatiivisia tunteita tuollaisen uutisen saatuaan, kun itkin siellä lääkärin edessä silmät päästäni.. Mutta tosiaan ne negatiiviset tunteet eivät olleet pitkäikäisiä, kesti vain hetken käsitellä asia!

Mutta jos haluat jakaa ajatuksia yksityisemmin niin mut tavoittaa yksityisviestillä, lämpimät onnittelut sinulle tuplista ja mukavaa odotusta
toivotellen;

Liituraita ja kaksosmasu 19+5 :hug:

Kiitos vastauksesta LiituraitaRuutupaita. Mielessä pyörii paljon, myös mahdolliset riskit ja jos syntyykin liian aikaisin yms.
Onko sulla mennyt hyvin raskaus? Mielellään haluis vaihtaa kuulumisia.

Kyllähän ne riskit itselläkin mietityttää, mutta on ollut pakko ottaa semmoinen asenne ettei kannata turhaan stressata - nauttia nyt tästä odotuksesta ja huolehtia vasta sitten jos siihen aihetta on. Tietyn jännityksen tähän on tuonut mun leikkauspelko, kun niin suuri osa kaksossynnytyksistä on kuitenkin sektioita B) Mutta päivä kerrallaan eteenpäin, tarkassa seurannassahan tässä ollaan mutta olen ottanut senkin ihan positiivisena asiana!

Raskaus on mennyt tähän asti hyvin, mitä nyt pahoinvointi jatkui aina viikolle 18 asti, ja nyt on alkaneet liitoskivut vaivata. Kaverit ovat kasvaneet tasaisesti ja maanantaina päästään rakenneultraan äitiyspolille.

Ohjeeksi on sanottu että kannattaa jo etukäteen varautua (lähinnä henkisesti) siihen että voi olla pitkäkin sairasloma ja lepo edessä raskauden edetessä, ja myös siihen että vauvat yleensä syntyvät yksösiä aikaisemmin.. Mutta yritän olla vielä huolehtimatta, vaikka toki nämä asiat mielessä pyörivät enemmän ja vähemmän "koko ajan".

Pistä YV:nä sähköpostiosoitteesi jos haluat kirjoitella sitä kautta =)

Minäkin olen helmikuinen odottaja, tosin en ole uskaltanut mihinkään oikein vielä pinoutua. Ihan alussa tässä ollaan, ja takana keskeytynyt km rvko 11+4 keväällä 07. Hirveästi hirvittää kuinka tässä käy. Ollaan tehty meidän esikoista reilun parisen vuotta. Kävin viikko siten ultrassa yksityisellä, kun olin ihan varma kohdunulkoisesta. Oviksesta lähtien on ollut kovat alamaha ja -alaselkäkivut. Ultrassa näkyi kaksi pussia, ja pieni valkoinen möykky kummassakin. Vielä ei sykkeitä. Ylihuomenna olis uusi ultra ja viikkoja pitäisi olla ilmeisesti joko 6+5 tai 7+0. Todella kovasti hermostuttaa löytyykö niitä sykkeitä, tai tuleeko peräti km ennen ultraa. Juhannuspäivänä rehkin aika kovasti ja eilen iltana alkoi ruskea tuhruttelu pikkuhousunsuojaan asti. Maha ja selkäkipuja on edelleen. Mitään pahoinvointia ei ole ollut. Ed.raskaudessa pahoinvointi alkoi todella jo viikolla 5, ja oli vain yksösraskaus. Onko teillä tietoa/kokemuksia oireettomuudesta ja tuhruttelusta?Olen istunut tämän päivän netissä etsimässä "faktaa", ja kokemuksia. Eikä helpota henkisesti yhtään.

t.miikuli :|

heipsan!

täälläkin yksi tuplien odottaja syyskuisista! ihan luomusti nämäkin ovat saaneet alkunsa!meillä nämä sikiöt ovat omissa "pusseissaan, sekä heillä on omat istukat.
kotona pyörii jaloissa päälle kaksivuotias esikoinen joten kiirettä tulee pitämään :)

täälläkin välillä on noita itkuherkkyyskausia, jokainen asia alkaa itkettämään :/ ja pelko ennenaikaisesta synnytyksestä on joka päivä mielessä.
olen joutunut olemaan sairaslomalla jo rv 16 lähtien kipeitten supistusten vuoksi, eikä lepokaan ole niihin auttanut :( nyt vielä vaivaksi on tullut liitoskivut, ei kiva!

miikuli1 onnea tuplista, toivottavasti ultrassa kaikki on hyvin! tulehan sitten kertomaan kuulumiset!
mulla tämä raskaus alkoi hirvittävällä pahoinvoinnilla jota kesti rv 13 asti ja ihan alusta lähtien oli myös kovat vatsakivut joiden vuoksi kävin tyksissäkin.siellä silloin selvisi että odotan kaksosia rv 7+jotain, molempien sykkeet näkyivät silloin. vuotoa mulla ei kuitenkaan ole ollut joten siitä en osaa sanoa mitään. noista vatsakivuista mulle sanottiin että kuuluu asiaan kun kohtu kasvaa nopeammin kuin yhtä odottaessa.

onnea myöskin tuplista ninna1 ja liituraitaruutupaita :flower:

t.alizia & masuvaavit

Yhteistyössä