Pino niille jotka tykkäs kouluruuasta

• Viestiketjun aloittaja hemuli
  • Ensimmäinen viesti
hemuli
Vastapainoksi tolle yök ketjulle :D

(saas nähdä kuinka lyhytikäinen tulee tästä)

Tykkäsin kaikesta kouluruuasta ja top listalla oli mehukeitto ja ohra-/mannapuuro ja tilliliha :D nam nam

suurimmasta osasta tykkäsin yläaste- ja lukioaikoina, mut ala-asteella kylmät yökötysväreet tuli tillilihasta ja vastaavista. Ruoat paranivat vuosien myötä :p . Suosikkeja esim. kalapuikot, cannelonit, ohrarouhepuuro...

AAM
:wave: tykkäsin koulun maksapihvit.. :p pidätte sekoäpänä mutta i dont care :LOL: ne oli ihan sairaan hyviä ja se puolukka-kaalisalaatti sotku ja muusi.. ai että !!
ja kalapuikkojen tartarkastike.. se oli niin hjuvaa..

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
:wave: tykkäsin koulun maksapihvit.. :p pidätte sekoäpänä mutta i dont care :LOL: ne oli ihan sairaan hyviä ja se puolukka-kaalisalaatti sotku ja muusi.. ai että !!
ja kalapuikkojen tartarkastike.. se oli niin hjuvaa..
Nam nam maksapihivit, oon mun lapsille vitsaillu et vois laittaa maksapihvit taskuu ja tuoda äitille kotii. Ja se hyvä tartar-kastike kalan kanssa :D

vivian
kaikesta tykkäsin. Nyt ei tuu yhtäkään ruokalajia mieleen jota en olis syöny tai olis tullut yök-reaktio.. hmm. No ainoa ehkä on maksakastike, mikä ei ollut lempparia, mut siitäkin söin itse kastikkeen ja porkkanat, maksapalat piilotin lautasliinaan ja nielasin kokonaisina :D Mutta muuten koulussa oli tosi hyvät ruoat ja aina söin paljon ja mahan täyteen.

kouluruoka
Tykkäsin kaikista! Nam oli aina ihan hirveä nälkä ja muistuu hyvä mieli kun ajattelen kouluruokaa. TUlee tosi paha olo tosta missä minusta koulupoikaa kiusattiin liikaa moisesta yhden kalapuikon ottamisesta.

melkein kaikesta
ja synnärillä aaah! valmis monipuolinen ruoka viidesti päivään nokan eteen eikä hitustakaan sotkua/tiskiä.. nam nam nam (pitäisköhän tehdä neljäs lapsi??)

Tykkäsin kyllä!
Mun suosikkiruokaa oli peruskoulussa kanaviillokki ja tilliliha, tykkäsin myös veripaltusta ja pinaattikeitosta. Noista mitään ei enää kouluissa ole.
Kävin koulua 2 vuotta, valmistuin nyt jouluna ja täytyy sanoo että kouluruoka on heikentynyt aikalailla.
Lähes kaikki tehdään eineksistä. Esim. kanakastike on suikaleista ja ruokakermasta, kalaruoat juuri noita valmiita kalapuikkoja/pihvejä, lihapullat/pihvit valmiita, keittokasvikset pakasteista, pyttipannu valmispakasteesta jne.
Mutta hyvää se ruoka oli ja salaatit oli maukkaita.

Alkuperäinen kirjoittaja melkein kaikesta:
ja synnärillä aaah! valmis monipuolinen ruoka viidesti päivään nokan eteen eikä hitustakaan sotkua/tiskiä.. nam nam nam (pitäisköhän tehdä neljäs lapsi??)
No tästä en ole samaa mieltä. Olin osastolla yhden päivän pelkän leivän varassa, sillä hoitajien mielestä olisin ihan hyvin voinut poimia lihasosekeitosta ne lihan muruset pois ja syödä sen. Kasvissyöjä siis olen.
Tekee hyvää juuri synnyttäneelle tuollainen paasto :kieh:

melkein kaikesta
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
No tästä en ole samaa mieltä. Olin osastolla yhden päivän pelkän leivän varassa, sillä hoitajien mielestä olisin ihan hyvin voinut poimia lihasosekeitosta ne lihan muruset pois ja syödä sen. Kasvissyöjä siis olen.
Tekee hyvää juuri synnyttäneelle tuollainen paasto :kieh:
ai kamala! täällä kysyttiin heti mennessä haluaako vaaleaa vai tummaa leipää, mitä juomaksi? ja onko rajoituksia?
ainut paha oli papujen ja kaalien paljous jotka kaasutti. mutta siihen oli lääkettä ;)

Yhteistyössä