pinniksestä pois siirtyminen

Tänään saapui uusi jatkettava sänky lastenhuoneeseen ja kyllä siinä on köllimässä käyty ja nukke viety nukkumaan jne. mutta päikkärit ei onnistunut ku tuli pois ja sama homma nyt illalla.. siirrettiin pinnikseen nukahtamaan. tuo kun aina pistää hanttiin nukkumaan menoa mut pinnikseen sit jää kun ei poiskaan pääse. höpisee siellä aikansa ja nukahtaa itsekseen. mut miten ihmeessä tä nyt pitäis hoitaa enhän mä ehdi edes selkääni kääntää ku hyppää jo pois sängystä.. pitääkö siihen nyt sitte jäädä vartioimaan viereen? ja jos näin niin sittehän tuo tottuu siihen järjestelyyn et äiti/isi on paikalla.. huh huh! vaikeeta tulee!

ikää tuolla on nyt 1.v5kk. pitäiskö vasta myöhemmin koittaa? vai liekö aina kuitenkin vaikeaa..

kokemuksia?? =)
 
Meillä nyt samanikäinen ku sulla ja mielenkiinnolla ootan muiden kommentteja. Kokeilun jälkeen tulin tulokseen, et ehkä sit kolmivuotiaana saa siirtyä.... :headwall: ;) :LOL:

Toki siis tykkää nukkua pinniksessä ku saa jalat heitettyä tolppien välistä roikkumaan :D
 
Meillä tyttö nukkunut nyt 2 viikkoa omassa oikeassa sängyssä ja samalla siirtyi omaan huoneeseen. Ikää 1v2kk. Minusta taas nukahti heti ekasta illasta lähtien paljon paremmin oikeaan sänkyyn eikä öisin herää enää oleenkaan, mitä teki pinniksessä. Voi tosin vaikuttaa myös se, että nukkuu rauhallisemmin omassa huoneessaan ilman äitiä ja isää. Sieltä sitten joinain aamuina tepsuttelee meidän väliin, noin klo 5-7, jatkamaan uniaan.
 
Mä melkein sanoisin että miksi hopulla pitäisi siirtyä pois pinnasängystä, jos siinä nukkuminen on vielä ihan ok? Jos ei yritä tulla yli laitojen tms. niin antaisin nukkua siellä pinniksessä.

Me yritettiin kesällä kun tyttö oli reilu 1,5v, laittaa nukkumaan jatkettavaan sänkyyn (siskopuolen sänky on samassa huoneessa) ja nukahtikin siihen ihan hyvin mutta heräsi aina yöllä itkemään kovasti ja rauhottui vasta omaan pinnasänkyynsä.

Lastensänky on ollut siellä huoneessa koko ajan, välillä siinä nukkuu sisko kun on meillä ja muuten se on sitten vaan peuhapaikkana. Nyt on meneillään kolmas yö kun pienempi nukkuu jatkettavassa sängyssä. Saimme juuri hankittua sänkyyn yläsängyn (jota tosin ei ole vielä laitettu paikalleen) ja aikomus oli siirtää pienempi nukkumaan alasänkyyn ja isosisko ylös. Mutta ajattelimme ettei sillä ole vielä hoppua, odotellaan rauhassa kun toinen on niin tyytyväinen siellä pinnasängyssään.

Mutta kappas, toissailtana hän ennen iltapesuja riisui ja meni sinne sänkyyn pötköttelemään ja kysyin että siinäkö aiot nukkua ja hän vastasi että joo. No siltä istumalta vaihdettiin puhtaat lakanat ja iltapesujen jälkeen meni sitten isosiskon sänkyyn nukkumaan. Ja sinne jäi nukahtamaan ihan hienosti. Ja tosiaan kolmas yö nyt menossa ja joka ilta jäänyt ilman mitään ongelmia. Olin ihan varma että alkaa rampata pois sängystä mutta ei vielä ainakaan ole sitä hoksannut. Sitä odotellessa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viuvauvou:
Meillä on palautettu niin monta kertaa kuin pomppaa pois, ei olla vahdittu vieressä vaan oltu ihan olohuoneessa tms. Nykyään ei tarvi edes palauttaa, riittää kunhan sanoo, että nyt takaisin sänkyyn.
Voi ei :D Tulee mieleen siskontyttö, joka 2-vuotiaana kurkki aina makuuhuoneen ovesta niin että nenäpää vain näkyi, hihitteli siellä sitten kunnes komento sänkyyn tuli, söpöä se silloin oli. Toista taitaa olla nyt oman 1,5 veen kanssa. Isojen poikien sänkyyn siirtoa yritetään heti uuden vuoden jälkeen. Kiitos teille kommenteista ja kokemuksista!
 
Minä sain kerran isosiskon rysän päältä kiinni kun yritti hiiren hiljaa ja mahdollisimman vaivihkaa kiivetä alas sängystä, naureskelin ovella kun katsoin toisen taiteilua sängynreunalla kun yritti varo-varo-vasti asettaa jalkojaan lattialle ja päästä leluja kolistelematta omiin touhuihin :D
 
Meillä tyttö nyt 1v 7kk ja en ole ajatellut pitää asian kanssa kiirettä... Mahtuu kuitenkin pinnikseen ihan hyvin ja "neuvottelut" sänkyyn palaamisesta voivat olla vielä hankalia tässä iässä =) Mutta voisihan sen jatkettavan tosiaan sinne huoneeseen jo viedä, että saisi rauhassa tutustua ja ehkä mahdollisesti itse tehdä päätöksen aikanaan siirtymisestä isojen tyttöjen sänkyyn!
 
Meillä poika 1v 2kk siirtyi omaan isojenpoikien sänkyyn pari viikkoa sitten, kertaakaan ei ole tullut sieltä itse pois ja nätisti on nukahtanut itsestään sinne. Miestä kovasti arvelutti miten käy nukahtamisen kun sieltä poika itse pääsee pois mutta hienosti on sujunut. 1vuotiaasta asti nukkunut myös isoveljensä kanssa samassa huoneessa.
 
Itelläni tyttö koht 2v ja samaa olen miettinyt että milloinkahan sitä siirryttäisiin isompaan sänkyyn=)valmiinakin jopa olisi jo sänky=Dtuntuu että mylttyää aina siellä pinnojen välissä jalkoineen=)
 
Meidän neidillä on ikää nyt 1,5v ja on nukkunut nyt pari viikkoa lastensängyssä hyvällä menestyksellä. Ensin "totutteluvaiheessa" sai käydä nukkumaan joko pinnasänkyyn tai sit lastensänkyyn, ja kun pari viikkoa oli kulunut, niin oli tottunut uuteen sänkyyn ja purettiin sit pinnis pois. Kertaakaan ei oo kysellyt pinnasängyn perään eikä myöskään tuu koskaan ite pois lastensängystä, kun nukkuu unipussissa, niin sen kans ei oo niin helppoa lähteä sängystä pois... ja on muutenkin jotenkin tottunut siihen, että haetaan sitten sängystä pois, kun on herännyt aamulla. Nukkuu siis omassa huoneessa.

Mouse
 
Meillä siirryttiin jatkettavaan sänkyyn noin kuukausi sitten(tyttö silloin 1v9kk). Pinnis jäi kyllä tytön huoneeseen (koska se siirtyy keväällä taas meidän huoneeseen uutta vauvaa oottelemaan) mutta eipä tyttö ole siihen halunnut. Ekasta päiväunesta alkaen on nukkunut hyvin jatkettavassaan. Kertaakaan ei ole sieltä tippunut saati tullut pois. Aamuisin huutelee meitä hakemaan ( eli laittamaan valot päälle ). Parisen viikkoa sitten jätettiin unituttikin pois, sekin hyvällä tuloksella.
 
MEillä esikoinen siirrettiin pinniksestä pois myös hänen ollessa 1,5v, sillä tarvittiin pinnis massussa lymyävälle tulokkaalle =)

Olin varautunut siihen, että poika ponkaisee välittömästi pois sieltä, mutta hänpä yllätti ja asettui sinne kiltisti. Nyt vasta kun on puolivuotta kulunut ja ymmärrystä tullut lisää, on pomppiminen alkanut, mutta ei silti tule pois huoneesta, vaan koputtelee ovellaan ja huutaa äitiä ja isää =)

Meillä tämä sujui siis helposti, en tiedä oliko siinä ikä vai ihan pojan luonne, mutta todella helposti meni.

Ja me siis siirryttiin tuohon jatkettavaan ihan kylmiltään. Laitettiin sänky päikkäreiden jälkeen pystyyn ja sai loppupäivän ihmetellä uutta sänkyään ja hienoja uusia petivaatteita. Sitten yö unille mentiin uuteen sänkyyn. =)
 
Meillä 1 v 10 kk poika nukkuu päikkärit omassa huoneessaan jatkettavassa sängyssä (pinnis vielä meidän makkarissa) ja jää sinne "hyvin", koska nukuta sen sinne :LOL: Tosin nukuttaa pitää myös pinnikseen, joten siinä työsarkaa meille... Eilen meni sitten itse omaan huoneeseen illalla ja halusi nukahtaa sinne. Ja niin vain nukkuikin koko yön siellä. No neljä kertaa piti käydä hyssyttämässä, mutta herännyt ei oikeastaan ollenkaan. Eiköhän se tästä. Pinnis pitäs olla tyhjä neljän kuukauden päästä ;)
 

Yhteistyössä