pinnasänky

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rottinkisänky
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rottinkisänky

Vieras
Olemme ostamassa vähän yli puolivuotiaalle pojallemme pinnasänkyä. Tähän mennessä on nukkunut isänsä "perintösängyssä", sellaisessa korkeajalkaisessa rottinkisängyssä, joka sopii vain aika pienelle vauvalle. Nyt pitäisi siis vaihataa isompaan ja turvallisempaan.

Mutta mikä ominaisuus sängyssä on tärkein? Irroitettavat pinnat vai se, että laita laskeutuu (useimmissa malleissa) vai se,että laidan saa kokonaan irrotettua (Ikean malli) vai onko hankalaa, jos sängyn rakenteet ovat kiinteät eikä mikään yllä mainituista asioista onnistu?

Pikaisia vastauksia kiitollisena odotteleva

En näe mitään käyttöä sille, että laidan saisi kokonaan irrotettua. Laskeutuva laita on hyvä, jos lapsi on sellainen, jota pitää käydä yöllä "tassuttelemassa" tai istua illalla vieressä nukuttamassa, niin ei tarvitse kuikuilla korkean laidan yli. Irrotettavista pinnoista ei kokemusta täälläpäin. Itse valitsin laskeutuvan laidan ja olen tyytyväinen valintaan. Kaikissa lienee puolensa.

riippuu ihan teidän nukkumisjärjestelyistä. jos vauva nukkuu omassa huoneessaan tai vaikka samassakin huoneessa mutta koko yön omassa sängyssään ei irrotettavaa laitaa tarvita. itse olen ollut sen verran lepsu että otan yöllä viereen syömään ja vauva jää siihen niin meillä irrotettava tai laskettava laita olisi ollut ihanteellinen että pinniksen olisi voinut laittaa sivuvaunuksi ja olisin hilannut imettämään pinnikseen ja kierähtänyt pois kun vauva nukahtaa taas. nyt kun veijarimme on ruvennut nousemaan pystyyn laskimme pohjan alas ja kyllä ottaa niin pirusti selkään kun iltaisin joutuu tuudittelemaan vauvaa uneen laidan yli. pyörät on meillä olleet kätevät, liikkuu helposti sivotessa ja ihan pienenä heijailtiin sänkyä, mutta ei kyllä mitenkään välttämättömät.

Meillä laskettava laita ja yhtään mitään käyttöä ei sillä ole ollut. En uskalla laittaa laitaa alemmaksi kun tyttö kipeilee ja tulisi sieltä alas. Oppi aikaisin seisomaan ja tämän vuoksi pohja ollut alhaalla ja laidat ylhäällä. Aikaisemmin pohja oli ylempänä ja sitten taas laitoja ei tarvinnut laskea. Meillä laitaa ei saa kauheasti edes laskettua ja toimii ruuveilla eli jos otat laskettavat laidat niin tarvii olla jokin pikalukitus systeemi jotta siitä on apua nukuttamisessa. Meillä ei tyttöä ole tarvinnut edes nukuttaa ja joskus jos tarvii vähän silitystä niin työnnän käteni pinnojen välistä. Meillä käyttöä olisi ollut enempi irroitettavista pinnoista mutta jokainen tyylillään ja tarpeillaan :)

Joo, siis tarkoitan nimenomaan sellaisella pikalukituksella toimivaa laskettavaa laitaa, sen saa laskettu nukuttamisen ajaksi ja nostettua sitten taas ylös yhdellä kädenliikkeellä. Sellaista kyllä suosittelen.

Yhteistyössä