pinnasängystä pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miitu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

miitu

Jäsen
27.05.2004
212
0
16
Tätä aihetta oon pääni melkis puhki miettinyt, mutta miten on sujunut pinnasängystä tavalliseen sänkyyn vaihto onnistunut? Meillä se on jossain vaiheessa edessä, lapsi on n.vuoden vanha.Milloin teillä siirryttiin?Miten on sujunut päikkäreille laitto?Miten nopiaa oppisivat että kun mennään nukkumaan, niin sängyssä pitäisi myös pysyä?Sitä me vähän epäröidään että lapsi kiipeää pois sängystänsä ja nukahtaakin esim.matolle..Meistä tuntuu hölmöltä kysyä tämmöistä, mutta kaverini eivät ole maininnu asiaa mitenkään heidän kohdalla.Kaikki muut on punnittu ja keskusteltu..Auttakaa hölmöläisiä! :ashamed:

meillä molemmat lapset on siirtynyt pinnasängystä tavalliseen noin vuoden ikäisenä. mutta ei ne sinne heti ite ole nukahtanut. olen nukuttanut joko syliin tai sitten itse makoillut sängyn vieressä nukuttaen :) Oisohan tuo tyttö ollut jotain reilu 2vee kun itekseen sinne myös nukahti..

Molemmat vanhemmat lapset on reilun vuoden ikäisenä siirtyneet tavalliseen sänkyyn. Tosi hyvin on vaihto mennyt. Muut rutiinit on pysyny tuttuina ja turvallisina, ei sillä nukkumapaikalla oo ollu niin väliä. Ja vaikka lapsi on joskus lähtenyt sängystä niin ei se yhtään hankalampaa ole ollut kuin se että pinnasängyssä huutavaa on menty katsomaan. Kyllä se siirto hyvin menee :)

meilä poika alko myös harrastaan sitä,että lähti kuljaileen eikä millään halunnu panna nukkuun...nnoh,mä sit yhesti koitin,että mitähän tuo tuumaa jos "kapaloin" sen...siis jotenki rullasin peiton tiukasti sen ympärille ja siitä saakka on laittanu ihan kivasti nukkuun..nykyään riittää ku peittelee vaan hyvin.. :heart:

meillä tyttö siirtyi pinnasängystä pikkusiskon tieltä pois kun ikää oli 1 v 2 kk. alkuun jäi sänkyyn ihan hyvin nukkumaan ja herättyään huuteli äitiä hakemaan pois. meni pari kolme viikkoa ja sitten keksi, että sieltä voikin kiivetä itse pois. sen jälkeen ei ole sänkyynsä itsekseen jäänyt vaan äitin tai isin on istuttava "tulppana" sängyssä joskus tuntikin ennenkuin tyttö alkaa nukkua...

Neiti vaihtoi sänkyä kaksi vuotiaana, ja on ainoastaan kerran tullut sieltä itsekseen pois nukkumaan menoajan jälkeen. Vaihdosta aikaa nyt kolmisen kuukautta. Yllättävän hyvin siis sujunut. =)

Meillä vaihdettu tav. sänkyy hieman ennen 1v. Kertaakaan ei ole esim. pudonnut. Joskus lähtee kävelemään sängystään mutta tulpaksi en ole ruvennut vaan vienyt takaisin sänkyynsä. Ei ole montaa kertaa tullut saman illan aikana pois.
Meillä nukutaan kaikki vielä samassa huoneessa... Joskus poika, nyt 1v.9kk, hiipii itsekseen sängystä meidän sänkyyn (huomaamme, kun menemme itse nukkumaan) tai sitten vasta joskus aamuyöstä. joskus nukkuu koko yön omassa sängyssään.

Meillä siis mennään aika jouhevasti ja onhan se ihana, kun pieni tuhiseva pallero joskus lämmittää vieressä :heart: .

Yhteistyössä