Pinnasängystä isompaan..


Miten teillä jo siirtyneillä homma sujui?
Tuliko nukkumaan menosta taisto (sängystä pois koko ajan, tms.) vai ihan ok?

Me on lykätty asiaa ja lykätään ainakin kesään asti (poika 2v.). On itselle niin helppoa jättää hänet nukahtamaan pinnikseen kun tietää, ettei sieltä putoa (pehmusteet alla, kerran putosi....) tai ainakaan lähde hillumaan.
Uni tulee nopeasti yleensä.

Kohta se kuitenkin jää auttamatta pieneksi, joten siirtyminen on edessä.
 
Meillä poika siirtyi keväällä ollessaan (jo) 2v 4kk. Ihan ongelmitta meni. Oltiin etukäteen puhuttu useampana päivänä että silloin ja silloin saat isojen poikien sängyn, johon voi kiivetä ihan itse!

Ekana iltana kun uusi sänky tuli, se oli jotenkin vielä liian jännä. Ei pakotettu vaan nukkui vielä pinniksessä. Olin tästä vähän huolissani kun meni näin, että tuleeko ongelmia, olisiko vain pitänyt kylmästi viedä heti pinnis pois... toisena iltana meni ihan mukavasti uuteen sänkyyn - nukkui siellä jo päiväunet sitä ennen- ja heräsi yöllä kerran + pyysi pinnikseen. Ei siirretty vaain rauhoiteltiin uneen. Seuraavana päivänä pinnis vietiin vihdoin pois ja sen jälkeen on nukuttu oikein hyvin uudessa sängyssä. Kerran yössä hän tulla tupsahtaa sieltä äidin sängyn viereen kukkumaan mutta menee hyvin takaisin. Laitettiin sänky prikulleen samaan paikkaan missä pinnis oli ollut.

Ehkä siis nyt viisaampana veisin pinnasängyn saman tien pois kun uusi sänky tulee, mutta sujui se noinkin. Itsellä onkin sitten välillä vaikeuksia muistaa laittaa lapsiportti yläkerrassa kiinni, kun poika jää nukkumaan :)
 
Kolmen tytön äiti
Meillä tyttö 1v 6kk oppi kiipeämään 9kk ja 1v. harjoiteltiin nukkumaan jo tavis sängyssä. Päiväunet onnistui hyvin mutta yöksi tyttö itse halusi pinnasänkyyn.

Pari viikkoa sitten oli tyttö menossa pinnikseen päikkäreille ja itse olin keittiössä kun kuulin pieniä askelia, ja siellähän se neiti tepasteli.
Samantien purkiin pinnasängyn ja siitä asti on tytär nukkunut tavis sängyssä.

Joskus neitin saa viedä sänkyyn useampaan kertaan, mutta kyllä se sinne ihan hyvin yleensä jää lauleskelemaan.

Toisella 5v. tyttärelläni ei näin helposti mennyt vaan saattoi neiti poukkuroida vielä puolen yön aikaan ylös. Tytär ei kyllä nuku vieläkään jos on mielen kiintoista tekemistä.

Ensimmäinen tytär 7v. kuin enkeli. Vei sänkyyn niin sieltä se seuraavan kerran aamulla nousi, vieläkin hyvä nukkuja ja reippaasti menee nukkumaan kun sanotaan :D :/

 
Meillä tää kuopus siirty pinniksestä "isojen poikien" sänkyyn n. kuukaus sitten, oli siis 1,5 v. Hyvin sujui, pinnis siirrettiin isoveljen huoneeseen odottamaan purkamista (on siellä muuten vieläkin...), ja ihan miun päähänpistosta sänkyä vaihdettiin. Suht hyvin jää nukkumaan, saattaa käydä illalla muutaman kerran kokeilemassa josko ei tarviais viel käydä mut melko pienellä kehotuksella palajaa sänkyynsä. Päiväunille jää kyllä ihan suosiolla. Vanhempien lasten kohdalta ei oo selvää muistikuvaa siirtymisiästä mut varmaan pari kuukautta ennen uuden vauvan syntymää on siirtymiset tavissänkyihin tapahtuneet. Tsemppiä siirtymiseen!!!
 
Meidän poika siirtyi "isojen poikien sänkyyn" vajaa viikko sitten (pojalla ikää 1 v. 11 kk). Kertaakaan hän ei ole kavunnut sieltä nukkumaan mentäessä vielä pois eikä keskellä yötäkään ole mitään "trafiikkia" ilmennyt. Vähän on levottomampia öitä ollut, mutta se voi johtua myös meidän makuuhuoneen korkeasta lämpötilastakin (kesäisin makuuhuone on mahdoton saada miellyttävän viileäksi).

Ennen sängyn ostoa valmistelin poikaa jo tulevaan kertomalla tulevasta "UUDESTA isojen poikien sängystä". Kun se sitten lopulta hankittiin, se oli jonkun aikaa valmiiksi kasattuna ja poika kiipeili siellä välillä leikkimässä. Meillä oli lomamatka tulossa, joten siirsin tietoisesti sängyn vaihdon vasta matkan jälkeen.

Ensimmäisenä iltana poika vähän kapinoi itkullaan, koska en siirtänyt jatkettavaa sänkyä oman sänkyni viereen kuten aina ennen olin pinnasängyn siirtänyt sänkyni "sivuvaunuksi".

Huomenna tulee potentiaalinen ostaja mahdollisesti hakemaan pinnasängyn pois. Meidän taapero tosin ilmoitti tänään, ettei pinnasänkyä saakaan antaa vauvalle vaan se pitää pistää piiloon! :LOL: Voi olla, että itku tulee kun pinnasänky lähtee... :whistle:
 

Yhteistyössä