Pinnasängyn reunapehmusteesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja newmom
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

newmom

Vieras
Eli miten olette sen laittaneet? Itse automaattisesti pistin sen kiertämään kokonaan sängyn sisäpuolta, mutta jostain kuulin, että jotkut pujottelevat sen kulkemaan pinnojen välistä. Onhan toi nyt hieman löysä, mutta tiedä sitten olisiko parempi toisella tavalla.

Olen laittanut kokonaan sisäpuolelle patjan väliin, vaikka ostin sängyn ja reunasuojan Ikeasta oli reunasuoja sänkyyn liian pitkä, ompelin r.suojan päistään kiinni hieman päällekkäin ja sain näin siitä jämäkän eikä lörpötä enään.

Sama juttu meillä siis, että reunasuoja on hieman liian pitkä... pitäisi varmaan tehdä sama homma, että ompelisin ja korjailisin sitä reunasuojaa vähän itse niin ehkä se sitten olisi vähän jämäkämpi.

Eihän siinä ole järkeä sitä pujotella, silloinhan se on joka toisen pinnan väärällä puolella... Tosin eipä tuosta pinnasuojasta meillä ole juuri ollut apua. Laitoin rullalla olevan peiton kiertämään reunoja ja päätyyn tyynyn lähes pystyyn... Niistä on ollut apua kun vauva on alkanut paiskoa itseään pitkin pinnoja. Mutta siis meilläkin tuo suoja oli liian pitkä ja leikkasin vain poikki ja ompelin pään, en siis päitä yhteen...

Tein itse pinnasuojan makuupussin alusesta, johon ompelin tavallaan pussilakanan samasta kankaasta kuin verhot. Pysyy jämäkästi pystyssä, eikä lerpsahtele. On oikean mittainenkin.

Niin minunkin mielestä olisi hassua sitä pujotella pinnojen välistä kun joka toinen pinna olisi mielestäni silloin suojan väärällä puolella. Mieheni siis haki pinnasängyn yhdestä perheestä ja siellä oli sanottu, että kannattaa sellainen suoja hommata ja se kuulemma sitten pujotellaan menemään pinnojen välistä... en siis pujotellut suojaa ja sanoin miehelleni, että on mielestäni järkevää kyllä pistää se kokonaan sängyn sisäpuolelle ja niin se meillä tulee myös olemaan... lyhennys siihen kyllä pitää vaan tehdä.

Meilläkin se reunasuoja on liian pitkä,mutta olen vain laittanut sen menemään jälkopäästä kaksinkerroin,pingoittanut piukkaan,solminut narut ja hyvin toimii meillä jo kolmannella vauvalla. Ja sisäpuolella meilläkin se on,esikoisella ja tällä kolmannella vauvalla olisi varmaan toiminutkin tuo pujottelusysteemi,kun ovat rauhallisia nukkujia,mutta keskimmäisellä olisi kyllä pää kolissut pinnoihin koko ajan,jos ei olisi ollut pehmustetta sisäpuolella.

Alkuperäinen kirjoittaja gfff:
Tuon suojan tarkoitus on kai ensisijaisesti se, että vauva ei saa päätään työnnettyä pinnojen väliin. Toki se suojaa myös kolhuilta.

Harvalla kai pinnat nyt niin harvassa on... Se olisi jo vaarallista. Enemmänkin se suojaa kolhuilta ja estää jalkojen/käsien menon pinnojen väliin... Sen pienen hetken ennen kuin vauva nostaa jalkansa ylös ja tunkee ne sinne väleihin ja kädet joskus myös...

Itse sidoin myös suojuksen kokonaan sisäpuolelle ja laitoin päädyt jalkopäässä kaksinkerroin sen ylimääräisen 15cm matkan. Narut kun on senv erran pitkät että sai hyvin sidottua kiinni pinnoihin vaikka oli 2 kerrosta suojaa pätkällä.. Ei ei tarvitse vaivautua ompelemaan ja pätkimään mitään! :)

Yhteistyössä