Pinnallisuudesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Mä tässä vähän aikaa sitten kuulin kaveriltani, että hänen mies kieltää syömästä herkkuja, ja vaatii et kesällä on oltava bikinikunnossa. Tuo nainen ei ole edes ylipainoinen, mun mielestä laiha muttei liian. Mies itse pitää kunnostaan huolen, mutta ostaa itselleen herkkuja välillä. Nainen sitten syö herkkuja salaa kun mies on töissä...

Mulle vaan tuli heti semmonen olo et ei toi oo tervettä. Toista pitäs rakastaa semmosena kun on, ei kai tuo pinnallisuus ja ulkonäkö ketään onnelliseksi tee? Tai mistä mä tiedän. Mä oon ite vähän pyöreä, haluisin kyllä sen muutaman kilon kesäksi pois mutta en mä siitä niin stressiä jaksa repiä. Myös miehellä on jokunen liikakilo, muttei tulis mieleenkään et kieltäs herkuttelun :O
En mä osaa niitä kiloja miettiä, kun ihminen siellä kilojen alla on se joka on tärkein.

Onko tää yleistäkin et miehet vaatii laihduttaa tai kieltää syömästä herkkuja? Miten pinnallisia te olette?

no mä kyllä loukkaantuisin syvästi, jos mies multa herkuttelun kieltäs. kiellän välillä itte itteltäni herkuttelen ja pyydän häntä komentamaan mua, jos aion sortua kaupassa ostamaan karkkeja. edes silloin pyytämällä hän ei tohdi oikein mua kieltää ja muistuttaa aina, ett tykkää musta just sellaisena ku oon.

Tiiänpä yhden tapauksen, jossa oli isäntä sanonut normipianoiselle (ei siis edes yläpäässa, vaan jotain ehkä bmi 22) että "rupeepa laihuttaan". Noh, tämähän tyttö olikin sitten parissa kkssa laihtunut anorektisiin mittoihin..ja on sitä vieläkin. Ja omaa siis syömishäiriön. Että ei tommoset kommentit ole soveliaita herkille ihmisille oikein. Eikä kyllä, jos ei naputuksen aihetta periaattees ole.

Tietysti, jos toinen on kovasti ylipainoistunut suhteessa, niin sillon hyvä mielestäni siihen tyyliin et "mennäänkö kävelylle" ym. Koska itse ainakin haluaisin elää mahd pitkään avokkini kanssa ja ylipaino (riippuu tietysti minkä verran) ei tue sitä. Mutta tuossakin on nimenomaan nuo terveysseikat, eihän se haittaa jos on vähän ylimääräistä.

Itse tiedän myös yhden tutun onnellisen pariskunnan. Tyttö tosi hoikka (bmi 17) ja mies oli sanonut, ettei kyllä hyväksy jos hän yhtään lihoo. Olivat aika pitkän yhdessä, mutta näiden kommenttien jälkeen erosivat piakkoin. Sitä saa mitä tilaa tosiaan.

Minua ei ainakaan mies oo käskenyt laihduttamaan,yrittää tosin tukea kyllä, kun oon ite sanonut että haluaisin muutaman kilon pois.
Ite se on laihduttanut nyt viime vuoden aikana varmaan parikymmentä kiloa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Höh, tommonen on ilkeää. Eikä sitäpaitsi kukaan laihdu pakottamalla, eikä kaikki edes halua olla kauhena laihoja.

Niin mustakin. Ja varsinkin kun kyse on tosiaan normaalipainoisesta naisesta. :( Ja tää nainen pitää itse itsestään, haluis kyllä vähän kiinteytyä muttei pudottaa painoa. Mutta kun muakin jo pelottaa et nainen saa jonkun itsetunto-ongelman tuon miehen takia.

Yhteistyössä