Pinnalliset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naiset
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

naiset

Vieras
Naiset ovat persoja kehumiselle. Jos nainen ei kuule kehuja omalta mieheltään, hän helposti lähtee hakemaan itsetunnon pönkitystä muilta miehiltä. Nainen haluaa olla miehensä silmissä maailman kaunein. Nainen haluaa, että mies haluaa häntä, ei seksiä seksin vuoksi tai siksi, että se vain tuntuisi hyvältä.

Miksi nainen on näin riippuvainen muiden ihmisten imarteluista? Harva mies menettää itsetuntonsa, masentuu ja ottaa eron, jos nainen ei jatkuvasti kehu hänen älykkyyttään tai huumorintajuaan.

Miksi naiset eivät vaadi yhtä pontevasti esimerkiksi älynsä jatkuvaa ihailua? Vaaditaan vain epämääräistä kunnioitusta tai arvostusta, mutta todellisuudessa se kohdistuu näin ulkokultaisiin ominaisuuksiin. Miksei naisille riitä, että he itse tietäisivät oman arvonsa ilman, että miehen täytyy sitä jatkuvasti ruokkia?

En nyt ihan täysin allekirjoittaisi tekstiäsi, vaikka se suurelta osin oikeaan osuukin.

Naiset ovat persoja kehumiselle, mutta kaikki eivät lähde niitä hakemaan muilta miehiltä, jos omalta ei niitä irtoa. Miehetkin ovat sitäpaitsi varsin persoja kehumiselle ja imartelulle. Miehet vaan hakevat kunniaa saavutuksillaan; työllään, älyllään, varallisuudellaan yms. Siksi miehet pitävät omaa ulkopuolisen gloorian tarvettaan syvällisempänä, kuin naisen tarvetta olla kaunis.

Nainen haluaa olla miehensä silmissä kaunis. Luulisin ettei useimmille ole väliä sillä, vaikka maailmasta kauniinpiakin löytyy, kunhan mies ei oman vaimonsa kauneutta paitsioon kuitenkaan jätä. Nainen vertaa herkästi itseään muihin, ja kaiketi siksi loukkaantuu miehen kehuessa muiden naisten ulkonäköä, koska olettaa miehen tekevän samoin. Ja kyllä, nainen haluaa olla miehensä silmissä haluttava, eikä vain seksin vuoksi. Pointti on siinä, että jos mies haluaa naista vain seksin vuoksi, niin mikä tekee naisesta spesiaalin miehen silmissä? Miehet itse korostavat monesti, kuinka seksiä voi harrastaa ilman tunteitakin, eikä kumppanilla ole suurtakaan väliä silloin. Nainen haluaa erottua kaikista näistä muista naisista oman miehensä silmissä jollain tapaa. Ei nainen halua parisuhteessa olla samalla viivalla kuin kaikki muutkin naiset. Haluaisivatko miehetkään moista?

Harva nainen on muiden imartelusta sen riippuvaisempi kuin mieskään. Harva nainenkaan masentuu tai eroaa, jos mies ei ihan jatkuvasti kehu häntä. Mutta jatkuvasti on aika suhteellinen käsite. Kun nainen valittaa miehelle, että etkö sä enää pidä mua nättinä, kun et ole kehunut pitkään aikaan. Mies ajattelee, että piruakos se eukko nyt taas kehuja kerjää, johan mä viime vuonna kerran kehaisin. Näin kärjistetysti.

Naisen suhde omaan ulkonäköönsä on monesti suhteessa hänen muuhun itsetuntoonsa ja mielialaansa. Ja tunnetusti mielialat heittelavät ihan kuukautiskierron mukaisestikin. Silloin kun vituttaa, turvottaa ja väsyttää ja sapettaa, ei todella tunne olevansa mikään unelmien kaunotar. Ja jos tällöin mieskään ei mitenkään kehaise, tai jopa vähän piikittelee naistaan, on fiilikset vielä huonommat. Ja silloin rupeaa jo lähiympäristökin kärsimään.

Miehet muuten aika usein piikittelevät naistensa ulkonäköä, vaikkakin ymmärtääkseni tajuamattaan. Poikien kesken on kaiketi hyväkin vitsi välillä heittää herjaa kaljamahasta. Naiselle tämä on loukkaus. Miltäpäs miehistä muuten tuntuisi, jos nainen välillä vain huumoripläjäyksenä heittäisi vitsiä mehen pikkupikkupilistä?

Mielestäni monet naiset nykyään toivovat myöskin älynsä ihailua. Harva mies puolestaan vieläkään on varauksetta valmis kunnioittamaan naista nimenomaan älyn perusteella. Mielestäni arvostusta saava nainen kyllä tuntee oman arvonsa ilman jatkuvaa ruokkimistakin. Taas vain taidetaan päästä siihen käsityseroon jatkuvasta. Ehkä se, mikä monelle naiselle olisi normaalimäärä, onkin miehen mielestä jatkuvaa...

ulps,no tottakai nainen haluaa kuulla olevansa ihana,kaunis ja haluttuva jne...
sehän on naisen luonto!jos mies sen tekee luonnostaan,että kehuu naisia niin omalle tietenkin eniten,eikö vaan.mitä pahaa siinä on ?
mun mies kehuu ja se saa tuntemaan minut ihanaksi ja jopa sytyttää kunnon rakasteluun,joten sanaiset arkut käyttöön, miehet vaan,sehän on rakkutta!!

Kumma juttu, aina nämä luonnehdinnat naisista johtavat palkintoseksiin? Eli kehumiset , tai kotitöiden teko , tai hankinnat johtavat parempaan seksiin naisen puolelta. Onko jokainen nainen todellisuudessa Huora? Maksun tapa vain vaihtelee... Ainoata puhdasta seksiä naiselta on siis masturbaatio? OHO ?

Viikon idioottipalkinto Janille. *ojentaa pystin*

Kehuminen, kotitöiden teko ja hankinnatkin kertovat siitä, että mies arvostaa naistaan.

Haluaisitko itse olla tekemisissä naisen kanssa, joka suhtautuu sinuun halveksien: haukkuu ulkoisen olemuksesi, jättää kotityöt vain sinun harteillesi, ostaa itselleen kaikkea kivaa, mutta sinun syntymäpäiväsi unohtaa? Heräävätkö himot siitä kun nainen naureskelee pikkupilillesi tai kaljamahallesi?

Mitä höpiset?
Meillä ainakin mies valittaa, masentuu ja uhkailee erolla, kun en kuulemma kehu häntä. Itse en halua kehuja, tiedän itsekin hyvät ja huonot puoleni.

tohtori Phil kysyisi apltä, miksi se sinulle on niin ylivoimaista ja vaikeaa kehua, antaa myönteistä huomiota omalle vaimolle. Dr Philillä on selkeä näkemys, mitä miehen tulee tehdä suhteen eteen. Mutta se on suomalaiselle miehelle ihan liikaa.. mitä sitä joutavia joriseen, kunhan ruoka on pöydässä, seksiä sängyssä ja puhasta päälle pantavaa. Kersatkin olis syytä osata kasvattaa, ettei tartte sukulaisten silmissä hävetä. Mutta siinä sitä on naiselle työmääräystä, että lähehän imuroimaan, ennenku matsi alkaa.

Hassua etta tama asia on joillekin epaselva.

Karjistetyksi tama on siksi, etta nainen itse ajattelee miehen olevan peniksensa ohjaama tapaus, joka kiihottuu kauniista naisista.

Nain ollen nainen haluaa testata ja tietaa etta han on se nainen johon mies regoi ja josta viehattyy. Nain nainen kokee olonsa turvallisemmaksi miehen intressien suhteen. Nainen ajattelee etta mies huomioinnillaan viestittaa hanelle etta intressit ovat kotona, nainen arvostettu ja nain mies tuntuu uskollisemmalta tapaukselta.

Miehen naiseen kohdistuva huomiointi tulisi olla luonnollinen osa suhdetta. Tama patee myos toisin pain.

Ei ole fiksua nahda toisen huomioimista parisuhteessa taakkana ja viela typerampaa on nahda se pinnallisena. Todellisuudessa se kumpuaa syvista aioista ja juuri siksi on niin tarkeaa. Apn esittamat kysymykset osoittavat nakemyksen ja hyvan asenteen puutosta.

Positiivisten asioiden harrastaminen on alykasta, niilla kun on taipumus lisata positiivisuutta lumipalloefektin lailla. Huomioiminen on palkitsevaa.

tämä on totta. Onko se sitten pinnallista, sitä en tiedä. Olisi kiva jos kaverini joskus sanoisi minun olevan nätti, mutta kun ei. Tiedän hänellä olevan kaikenlaisia periaatteita ja yksi periaatteista voisi olla se, että ei kehu nätiksi. Baarissa on kiva käydä kun vieraat miehet kehuvat nätiksi, itsetunto kohoaa, ei sen kummempaa. Negatiivisista asioista kuulen kyllä aina. Kyllä on kivaa.

Yhteistyössä