Pinnallinen laskimotukosko? Kokemuksia pliis.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Salama McQueen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Salama McQueen

Vieras
Mä ihmettelin aamulla, miksi mun sääreen sattuu kävellessä, ajattelin, että olen lyönyt sen johonkin.

Iltapäivällä jalka kipeytyi lisää ja huomasin siinä punaisen alueen, n. 5 cm pitkän ja 1 cm leveän "palkomaisen" läntin, joka on kuumottava ja hivenen turvoksissa, kuin ihon alla olisi jotain selvärajaisesti ruiskutettuna.

Nyt illan mittaan alue on kasvanut ja luonnollisesti jalka on kipeytynyt entisestään, kävelemään toki pääsen. Mulla on muutenkin suonikohjuja jaloissa useita, mutta tällaista ei ole ollut ennen.

Mitä näille tehdään? Paraneeko vai vaatiko lääkärikeikkaa? :|

Jos se on laskimotukos, niin on syytä mennä lääkäriin ja pikaseen ettei lähde liikkeelle ja on jossain keuhkoissa tai sydämessä. Menin vastaavasta lääkäriin ja jouduin heti sairaalaan. Loppujen lopuksi oli bakteerin aiheuttama ruusu

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos se on laskimotukos, niin on syytä mennä lääkäriin ja pikaseen ettei lähde liikkeelle ja on jossain keuhkoissa tai sydämessä. Menin vastaavasta lääkäriin ja jouduin heti sairaalaan. Loppujen lopuksi oli bakteerin aiheuttama ruusu

No juu, tarttee käydä. Mutta eikös noita tukoksia ole kahdenlaisia? Syviä ja pinnallisia ja nuo pinnalliset ois niitä harmittomia?

Äh, en mä tiedä. Käyn huomenna pojan kanssa muutenkin lääkärissä, kysäisen samalla asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:
Mene lääkäriin. Mulla tuli synnytyksen jälkeen paikallinen laskimotukos jalkaan ja jouduin jo laitoksella aloittamaan klexane-napa piikin laiton. Hirudoiriakin voit kokeilla.

Olikos se tuollainen kuvaamani kaltainen?

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Otin jo Buranan, lämpöäkin on pikkuisen (Pyhä Google kertoi sen kuuluvan juuri taudinkuvaan). Huomenna lääkäriin. :)

Ota myöhemmin vielä disperin, onko sulla? Entä sitä hirudoiria? Voi mene lääkäriin ettei tule mitään.

Mä soitan sinne lekuriin nyt heti ja kysäisen, uskallanko aamuun ootella. :/

Otin jo Buranan, lämpöäkin on pikkuisen (Pyhä Google kertoi sen kuuluvan juuri taudinkuvaan). Huomenna lääkäriin. :)

Ota myöhemmin vielä disperin, onko sulla? Entä sitä hirudoiria? Voi mene lääkäriin ettei tule mitään.

Mä soitan sinne lekuriin nyt heti ja kysäisen, uskallanko aamuun ootella. :/

Joo, soita vaan ja kerro sitten mitä sanoivat.

Juuh, soitin. Lääkäri sanoi, että kuulostaa harmittomalta pinnalliselta tukokselta, voi olla huoletta ja hakea aamulla sitä Hirudoidia ja hoidella sillä, jos muuttuu pahemmaksi selkeästi, sitten yhteyttä.

Äidilläni olisi tuota salvaa kotona, voisin kipaista hakemassa tuosta lähistöltä, sais jo yöksi. Ja Buranaa ottaa vielä yöksi, Disperiniä ei ole.

Kiitokset, ehkä mä nyt uskallan mennä nukkumaan...

Hei muuten, tuossa googlen terveyskirjaston tekstissä oli, että jos tukos ilmestyy synnytyksen jälkeen, siihen pitää suhtautua erityisellä vakavuudella, koska syvän tukoksen riski on suurentunut, siksi sait varmaan sen Klexane-hoidon (se oli mainittu siinä).

Mä olen sairastanut tollasen pinnallisen laskimotukoksen viitisen vuotta sitten.Heräsin eräänä yönä järkyttävään pohjekipuun ja heti ensimmäinen ajatus mun päässä oli,että nyt sain veritulpan!Tuntui suonenvedolta,mutta sata kertaa kovemmalta.Pohje kipeytyi,mutta kävelemään kuitenkin pystyin.Töissä kun jouduin istumaan paljon niin teki tosi pahaa,oli lähdettävä kesken päivän lääkäriin.Jouduin aikalailla vääntämään asiasta,että otettiin todesta mun epäily kun olin niin nuori!?Sain kuitenkin käskyn mennä päivystävään ensiapuun jalan kanssa, jossa pohje kuvattiin tuntikausien odottelujen jälkeen.Tulppahan sieltä sitten löytyi.Samantien tuotiin mulle myös rullatuoli ja sanoivat,että et nyt sitten kävelekään enää metriäkään.(Olin kävellyt siellä sairaalassa odotellessa kokoajan ympyrää kun tuntui,että se jotenkin auttoi "puutuvaa" jalkaa!).Jäin sitten siltä istumalta sairaalaan ja aloitettiin liuotushoito.Jäi muuten siltä istumalta tältä tytöltä sekä ehkäisypillerit ja rööki!!!Että suosittelen kyllä käyntiä lääkärillä jos vähänkään epäilyttää!

Alkuperäinen kirjoittaja Kimurantti:
Mä olen sairastanut tollasen pinnallisen laskimotukoksen viitisen vuotta sitten.Heräsin eräänä yönä järkyttävään pohjekipuun ja heti ensimmäinen ajatus mun päässä oli,että nyt sain veritulpan!Tuntui suonenvedolta,mutta sata kertaa kovemmalta.Pohje kipeytyi,mutta kävelemään kuitenkin pystyin.Töissä kun jouduin istumaan paljon niin teki tosi pahaa,oli lähdettävä kesken päivän lääkäriin.Jouduin aikalailla vääntämään asiasta,että otettiin todesta mun epäily kun olin niin nuori!?Sain kuitenkin käskyn mennä päivystävään ensiapuun jalan kanssa, jossa pohje kuvattiin tuntikausien odottelujen jälkeen.Tulppahan sieltä sitten löytyi.Samantien tuotiin mulle myös rullatuoli ja sanoivat,että et nyt sitten kävelekään enää metriäkään.(Olin kävellyt siellä sairaalassa odotellessa kokoajan ympyrää kun tuntui,että se jotenkin auttoi "puutuvaa" jalkaa!).Jäin sitten siltä istumalta sairaalaan ja aloitettiin liuotushoito.Jäi muuten siltä istumalta tältä tytöltä sekä ehkäisypillerit ja rööki!!!Että suosittelen kyllä käyntiä lääkärillä jos vähänkään epäilyttää!

Jestas! Sullapa raju kokemus! Ei mulla ole kovin hurjaa kipua (otin kyllä sen 600 mg Buranan tuossa iltasella), jomoilee ja kävellessä kun tärähtää, sattuu. Mutta ei tosiaan mitään massiivista kipua.

Ja tuo pohjepuolen on kuulemma vakavampi, siinä sen syvän tukoksen riski on isompi. Tää mun länttipattini on selkeästi tuossa ihon pinnassa ja sääriluun päällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kimurantti:

Jestas! Sullapa raju kokemus! Ei mulla ole kovin hurjaa kipua (otin kyllä sen 600 mg Buranan tuossa iltasella), jomoilee ja kävellessä kun tärähtää, sattuu. Mutta ei tosiaan mitään massiivista kipua.

Ja tuo pohjepuolen on kuulemma vakavampi, siinä sen syvän tukoksen riski on isompi. Tää mun länttipattini on selkeästi tuossa ihon pinnassa ja sääriluun päällä.

Joo,toivottavasti sulla ei olekaan mitään noin kamalaa.Ajattelin vaan jakaa ton mun tarinan ihan vaan varoittavana esimerkkinä.Voihan esimerkiksi suonenvedostakin kipeytyä jalka niin,että hankaloittaa vaikka kävelyä.Toivottavasti tosiaan sun jalka paranee pian.Tsemppiä! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Miina:
Heeei! Emmä tosta tiedä, mut onnistuko parturireissu suunnitelmien mukaan?
Tuliko hyvä?

:D Tuli! TÄYDELLINEN!! Ainakin mun mielestä! Oon tosi tyytis, kiitokset vinkistä (oletan, että sä olit se vinkkaja, että löysin kuvan ;) ). Mieskin kehui! =)

Yhteistyössä