Pinna tiukalla koko ajan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mistä apu?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mistä apu?

Vieras
Mistähän johtunee kun mulla on koko ajan pinna tiukalla? Stressaan lähestulkoon joka asiasta, ihan pienistäkin, esim. siitä kun vauva pulauttaa, hermostun kun joudun vaihtamaan sille vaatteita monta kertaa päivässä. Isommille lapsille tulee huudettua. Väsynyt toki olen, vauva 2,5kk valvottaa jonkun verran. Mut eihän nyt pelkkä väsymys voi ihmistä tämmöseks hermoraunioksi tehdä, vai voiko?
Tuntuu niinkun oisin kireelle vedetty kuminauha, joka voi hetkenä minä hyvänsä napsahtaa poikki. :/
Ahdistaa olla tämmönen hullu. Oiskohan esim. jostain luontaistuotteista apua, jotain mikä rauhoittais ja auttais jaksamaan?

Väsymys ja univajehan tekee helposti ihmisestä hermoraunion. Ei muuta kuin unta ja lepoa lisää, ja ulkoilmaa ja liikkumista. EI mitään kemiallista kepposkonstia ole, mikä auttais.

Onkohan tuo karppaamisen aloittaminen ihan hyvä idea 2.5kk ikäisen lapsen äidille! Ei taida ola ihan helppo juttu aloittaa ja saako lapsi kaiken tarvitseman maidon mukana. Älä aloita.

Mutta unta varmasti tarvitset ja hieman rauhaa. Voiko joku hoitaa isompia lapsia hetken päivästä, jotta pääset antamaan huomion vain vauvalle ja itsellesi? Ota yhteyttä reippaasti omaan neuvolaan, ja miettikää yhdessä omalle perheellesi sopivia vaihtoehtoja mitä on tarjolla.

Sama täällä. Meillä kaksi lasta ja kolmas tulossa ihan pian. Itsekin olen viime viikkoina tuntenut itseni hermoraunioksi ja se harmittaa ihan älyttömästi. Laitan osan omasta olostani hormoonien piikkiin, saman voit tehdä sinäkin. Toki univaje ja yleinen väsy ja hössötys arjessa vetää pinnan ajoittain kireälle. Yritä jaksaa ja saada hetkittäin omaa aikaa, vaikka ruokakauppareissun ajan. Tsemppiä ja myötätuntoa täältä sinne!

Suosittelen että käyt terveydenhoitajalle/lääkärille puhumassa tosta niin saat apua oli se sitten minkälaista tahansa. Tai sitten neuvolassa mainitset asiasta.

[QUOTE="vieras";24544836]Väsymys ja univajehan tekee helposti ihmisestä hermoraunion. Ei muuta kuin unta ja lepoa lisää, ja ulkoilmaa ja liikkumista. EI mitään kemiallista kepposkonstia ole, mikä auttais.[/QUOTE]

Väsymys voi aiheuttaa jopa psykoosin kaltaisia oireita.

Olen maailman leppoisin ihminen, mutta väsyneenä kuin toinen persoona. Onneksi vauvavalvomiset ovat jo perheessämme ohitse, ne olivat hirveää aikaa minulle.

Mitä karppaamiseen tulee, niin kyllä imettävä äitikin saa jättää turhat sokerit ja viljat pois, kunhan pitää ruokavalionsa monipuolisena muutoin. Suurin osa maailman ihmisistä ei edes pupella leipää siihen malliin, mitä suomalaiset. Itse en karppaa, sillä en näe esim. riisiä hirveän pahana, koska sitä syövät melko terveet kiinalaisetkin yms. Tosin kaupan riisejä en osta, vaan laadukkaampaa erikoiskaupasta.

Kiitos vastauksistanne.
Unta on vaikea saada lisää, vauva herää 1-2kertaa yössä syömään ja muun ajan nukkuu välillä tosi huonosti (lue: tuttia käyn laittamassa 10min välein). Päivälläkään en osaa/saa nukuttua, kun tuo 1,5v ei välttämättä nuku samaan aikaan vauvan kanssa. Ja jos nukkuu, sillon tulee käytettyä sekin pieni hetki omiin juttuihin, esim. nettisurffailuun (lähestulkoon ainoa henkireikäni...), pyykin tai tiskien laittoon tai yleiseen järjestyksenpitoon.
Lenkillä oon käynyt pari kertaa viikossa, ei vaan meinaa aina sitäkään jaksaa vaikka tietääkin että olo on paljon parempi kun tulee lähdettyä. Muuten omaa aikaa ei sit olekaan.

seronil pelasti mut. yks tabletti päivässä ja olo on sata kertaa paprempi ja pinna kiristyy huomattavasti harvemmin. toivottavasti saan syödä noita loppuikäni. niiden kanssa elämä on kivaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja pian kolmen äiti;24544895:
Sama täällä. Meillä kaksi lasta ja kolmas tulossa ihan pian. Itsekin olen viime viikkoina tuntenut itseni hermoraunioksi ja se harmittaa ihan älyttömästi. Laitan osan omasta olostani hormoonien piikkiin, saman voit tehdä sinäkin. Toki univaje ja yleinen väsy ja hössötys arjessa vetää pinnan ajoittain kireälle. Yritä jaksaa ja saada hetkittäin omaa aikaa, vaikka ruokakauppareissun ajan. Tsemppiä ja myötätuntoa täältä sinne!

no kylläpä oli järkevää alkaa sitä kolmatta pykäämään. jestas.

Yhteistyössä