pinna kiristyy..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xxxx123
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

xxxx123

Vieras
alkaa olla tympeitä nämä lauantai illat. Mies käy saunan jälkeen salapullollaan.

Luulee kai todella, ettei sitä huomaa. Ensimmäinen merkki on puheen ääntämisen hidastuminen, saattaa vinoilla jostain. Olen oppinut ettei kannata kommentoida. Sitten selvästi hartiat madaltuu ja näyttää olevan allapäin.

vaihdan yleensä huonetta, istun koneelle tai luen. ihan kuin mielenosoituksellisesti sammuttaa välillä television ja valot ja makaa sohvalla. Joskus nukkuu televisio auki ja käyn sen sammuttamassa..
Siirtyy sitten myöhemmin makuuhuoneeseen.

Suurin ongelma on, että raivostuu suunnattomasti, ettei ole juonut kuin saunakaljan, kun ihmettelen miksi viina haisee. Se haisee sängyssä tosi häritisevästi. Monesti vaihtaisin huonetta, mutta tiedän hänen raivostuvan.

Tiedän, ettei asiasta kannata keskustella lauantai iltana, mutta en ole raaskinut viikolla ottaa puheeksi.
Ei siis juo umpihumalaan, mutta naukkailee varmaan raakaa viinaa liikaa. Väsähtää sitten sohvalle.

Tietää kai varoa hajua, koska monesti "ulkona" käytyään ottaa jotain suuhunsa.

Alkuperäinen kirjoittaja mies1:
Huh huh, taas yksi mies, joka asuu perheen autotallissa omasta tahdostaan ja jopa pitää siitä. Miksi?

Varmaan siitä syystä, ettei miehellä ole kykyä sosiaaliseen kommunikointiin ja tunnetason vuorovaikutukseen. Pullon henki on paras ystävä, mutta sitäkään hän ei myönnä.

On ihan turha yrittää vierittää syytä vaimolle, että miehen huono olo ja juominen johtuisi vaimosta. Myös mies voi kommunikoida, lähteä autotallista ja pitää yllä aktiivista tunnetason vuorovaikutusta. Oikeasti hänen kuuluisi tehdä niin, koska vastuu on hänellä yhtäpaljon kuin naisella.

Sitäpaiti on ihan oikein, että vaimo ihmettelee, miksi kotona viina haisee. Ellei se tule miehestä, niin mistä sitten? Joka tapauksessa se pitäisi selvittää, koskapa ei ole normaalia kodin tuoksua.

Huh huh, taas yksi mies, joka asuu perheen autotallissa omasta tahdostaan ja jopa pitää siitä. Miksi?

Nii-in, kyllä naiset osaa olla hirveitä, ajaa nyt kunnon mies tissuttelemaan autotalliin. Kohta mies todennäköisesti pettää vaimoaan (ellei ole jo pettänyt), kun vaimo aina narisee miehen alkoholinkäytöstä, eikä ymmärrä miehen herkkää sielua, ei anna hellyyttä eikä seksiä ym. ym. Tuollainen käytös ajaa miehen kuin miehen toisen naisen syliin...

Miksi sitä nyt ei voi ottaa jos kerran ottaa, niin vaimon nähden siinä TV:tä katsellessa. Eihän tuo vaikuta juopolta, vaan selvästi pelkää vaimon reagtiota. Tietenkin jos toinen ei ota ollenkaan, niin onhan se aika kenkkua yksinkään siinä naukkua tehdä.

No en minä ainakaan tuntisi oloani kotiseksi, jos joutuisin yömyssyn ottamaan autotallissa, kun Martta ei pidä viinan hajusta.

Ei kannata mennä semmoisen "Martan" kanssa naimisiin, kuka ei pidä viinan hajusta ;)

Elämä pitäisi rakentaa sellaiseksi, että sitä kestää selvinpäin.

Salaa autotallissa dokaaminen on kyllä kerrassaan surullista - eikä muuta sitä todellisuutta ainakaan paremmaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja panacea:
Elämä pitäisi rakentaa sellaiseksi, että sitä kestää selvinpäin.

Salaa autotallissa dokaaminen on kyllä kerrassaan surullista - eikä muuta sitä todellisuutta ainakaan paremmaksi.

just, salaa autotallissa, sinä sen sanoit, se tuo elämään jännitystä, paitsi jos on kylmä talli.
no, ei koske minua.

Onko kenenkään mies pitänyt pulloa vaatekaapissa: "Käynpäs vähän viikkailemassa vaatteita uudelleen"

mies pohjoisesta: väärässäpä olet ennakkoluuloinesi. Vaimo ei ole todella "ajanut" autotalliin (varastoon, koska meillä on vain autokatos).
Ennen on otettu yhdessä viinilasilliset tv:tä katsoessa lauantaina. Eli kyseessä ei ole ettei vaimo siedä alkoholia. Esim. flunssan takia ostettu rommipullo on keittiön kaapissa koskemattomana. Olisin tehnyt illlalla rommitotit, mutta hän ehti käydä salapullollaan.
Ja mies kyllä osaa keskustella selvinkin päin. On ihan hyvä mies muuten. Ei ole kiinnostunut "kylille". Läheisyyttä saa kyllä, mutta selvinpäin.

Varoo ettei esiinny humalaisena muualla. Arvostelee kyllä "julkijuoppoja". Pitää varmaan itsekin sopimattomana pullon suusta naukkailua, koska pitää tehdä se salaa.

Olen miettinyt syytä. Nuorena sanoi, ettei häntä tarvi juomisesta pelätä, sotaväestä päästyä otettu humala riitti! Homma on pikkuhiljaa alkanut, kun sukulaispiiriimme ilmestyi mies, joka juo aika paljon. Eivät he yhdessä juo, mutta viinasta puhutaan ...

Työpaineita hänellä on, ja ne ehkä altistavat, koska varmaankin kokee riittämättömyyttä, eikä voi sitä tunnustaa (edes itselleen).

Krapulaa hänellä ei ole sunnuntaisin ja kuntoilee. Ehkä pientä noloutta on, mutta siitä ei puhuta... Hyvä mies muuten.

Eli vaimoa älkää syyttäkö, uskon ettei miehellä muuta kiinnekohtaa olekaan elämässä l(lasten lisäksi).

Niin, kumpikohan oli ensin, muna vai kana?

Ainako se muka on niin, että vaimot ne on syypäitä tähän miehen juopotteluun? Kaikki suomen alkoholiriippuvaiset miehetkö on naisten siihen ajamia? nekin, joilla ei naissuhteita edes ole ollutkaan?

Kun aina se tuntuu olevan se syyttävä sormi sitä naisparkaa kohti.

Entisessä avioliitossani ainakin kävi niin, että otimme miehen kanssa mielellämme yhdessä viikonloppuisin jonkun verran, vähän viiniä tai likööriä siinä saunan päälle ja lasten mentyä nukkumaan. Oli ihan mukavaa, mutta jostain syystä se miehellä vain alkoi mennä yli äyräiden. Oli aloitettava se naukkaileminen aina vain aikaisemmin ja aikaisemmin. Se ei ollut minusta enää oikein tarkoituksenmukaista. Minä siinä tein lauantaisiivousta ja mies oli jo änkyräpäissään. Lapsistakin varmaan oikein "mukavaa." Saunominen humalaisen miehen kanssa oli jo vaarallista. Ja kuunnella niitä tyhmiä puheita!

Ja kun en voinut sitä aurinkoista naamaa oikein näytellä, niin syypäähän olin siten minä!

Sitten kun viimein sain lapset nukkumaan ja olisi voitu viettää sitä mukavaa yhteistä iltaa, niin mies oli lähes sammumispisteessä, toikkaroi typeränä huoneesta toiseen, yritti hakea riidanaiheita, uhkaili ja uhoili, tai sitten päinvastoin yritti lähennellä ja kähmiä, höpötti tosi etovankuuloisesti kaikenlaisia seksihöpinöitä (vekotin ei teitenkään toiminut siinä kunnossa, mutta sehän oli kuulemma minun syyni, kun en ollut tarpeeksi halukas) ja niin edelleen. Jokainen kaltaiseni (ja heitä on paljon!!!) tietää, mistä kirjoitan ja mistä on kyse.

Se, että mies oli selvin päin aivan normaali ja mukava, ei asiaa enää auttanut, kun tämä toinen puoli oli kuitenkin myös olemassa ja esiintyi säännöllisen varmasti.

Lopulta minä varmasti olin se paha akka, johon rooliin minut väkisin istutettiin. Mutta kaiken alkusyyksi en suostu, sitä en ollut ja piste. Olisin halunnut ihan toisenlaisen elämäntyylin, ja omasta puolestani sitä yritin toteuttaa. Yritin tehdä kaiken niin viihtyisäksi ja kivaksi kuin mahdollista oli. Teimme yhdessä paljon asioita ja yritin olla syyllistämättä miestämistään. Toivoin, että hän vain ryhdistäytyisi ja näkisi oman käyttäytymisensä ikävät puolet ja sen, mitä se perhe-elämältä vei. Häntä ei tuntunut vähääkään kiinnostavan. Joten edessä oli avioero, vaistämättä. Halusin rauhoittaa lasteni ja oman elämän.

Mies teki itsemurhan pian avioeron voimaantulon jälkeen. Appivanhemmat syöksivät vihansa silmilleni, jolloin tajusin tehneeni väärin, kun olin suojellut heitä miehen päihteenkäytöstä, en ollut kertonut heille siitä totuutta. Jos olisin kertonut, mies olisi suuttunut siitä silmittömästi (uhkasin joskus kertoa, sain tappouhkauksen). Joten minähän se sitten syyllinen tässä olin ja olen edelleen...

Niin, alkoholistin vaimohan se on selainen, joka on aina väärinpäin, kääntyipä miten päin tahansa. Siteerasin sitä kuuluisaa Vuosisadan rakkaustarinaa, kirjoittanut M. Tikkanen. Että sellaisia ne ovat ne rakkaustarinat, valitettavan usein.

Ap:lla vielä matkaa tähän, mutta jotenkin kirjoituksesta sain jo kylmiä väreitä. Tuo ns. salaa juominen on oikeastaan niitä ensimmäisiä merkkejä, joita ei vielä kukaan ota kuitenkaan vakavasti. Mutta kannattaisi ottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mies pohjoisesta:

Nii-in, kyllä naiset osaa olla hirveitä, ajaa nyt kunnon mies tissuttelemaan autotalliin. Kohta mies todennäköisesti pettää vaimoaan (ellei ole jo pettänyt), kun vaimo aina narisee miehen alkoholinkäytöstä, eikä ymmärrä miehen herkkää sielua, ei anna hellyyttä eikä seksiä ym. ym. Tuollainen käytös ajaa miehen kuin miehen toisen naisen syliin...

Melkein osui ja upposi arvaus pettämisestä. Kokemusta vastaavasta tilanteesta on! Ap:n miehelläkin TÄYTYY olla tosi kurja elämä, vaimo ei vastaa odotuksiin, ainakaan riittävän elegantisti. Mies suunnittelee todennäköisesti viinan voimalla parempaa elämää itselleen. Ja mielikuvitus saa siivet. Kun hän ummistaa silmänsä, niin vieressä on maailman ihanin nainen, jonka kanssa mies aikoo suhteeseen. Pientä mielikuvitusmatkaa hän nyt siinä sohvalla tekee.

On muuten jo pettänyt tai aikoo pettää. Viina on vain helppo tekosyy. Kun vaimo alkaa huomautella eikä ole muutoinkaan mieliksi, niin erohan siitä seuraa väistämättä. Vaimolle kertyy niin monta syytä ottaa ero, ettei miehen oikeastaan tarvitse kantaa erosta syllisyyttä. Vaimohan se ei kestänyt ja teki ratkaisunsa. (Näin juttu ainakin selitetään lapsille.)

Niin, oletettavsti niihin ulkonakäynteihin liittyy myös viestittely ja puhelut salarakkaan kanssa. Miehen pitää ottaa ennen ja jälkeen huikat, että voi olla rentona molemmille. Pettäminen on nimittain todella stressaavaa.

tekisipä mieli näyttää viestiä miehelle!

Ei ole kiinnostunut edes yksin mihinkään lähtemään. Juoksulenkillä vain käy, oikeasti, tulee hikimärkänä kotiin. Kännykkä on aina kaapin päällä, ei edes suostu sitä lenkille ottamaan mukaan, vaikka monesti tyrkytän.

Vaimo ei nalkuta, siksipä pinna kiristyykin, kun hiljaa katsoo hommaa..

Eikä juo koskaan muulloin kuin lauantai iltana, koska se on täysin vapaata aikaa. Ei edes olutpulloa saunan jälkeen työviikolla.

Vaimosta ei juominen johdu. Kärjistetään: haluaa salata vaimolta, ettei se jätä!

Tuntee alemmuuden tunnetta vaimolleen, pelkää ettei riitä. Se on käynyt ilmi.

Alkuperäinen kirjoittaja "martta":
Ei kannata mennä semmoisen "Martan" kanssa naimisiin, kuka ei pidä viinan hajusta

Hyvin harva nainen pitää viinan hajusta. Haiseva mies on pahin seksuaalisen halun karkottaja haastattelujen mukaan. Joten pysykää miehet hyvänhajuisina, hengitys mukaanlukien, jos haluatte säännöllisen seksielämän. Portot antaa kenen tahansa panna, kunnon vaimot haluaa kunnon miehen eikä juoppoa!

Pelkäät selvästi ottaa asiaa esille. Ei kannata pakoilla ja kiertää asiaa ja totuutta. Nyt heti vaan kissa pöydälle ja keskusteu käyntiin. Kuinkahan kauan tätä miehesi salasyyppimistä jatkunut..miksi hän tekee niin? Vakava asia todella. Hän tuhoaa itsensä ja sinut. Hän itse voi vaikuttaa juoko vai ei ja on hyvä että sanoisit hänelle että nyt näyttää siltä että juominen on karannut käsistä.

Voi olla että tuo asia on vuosien mittainen, lopunelämää tai hän jossakin vaiheessa viisastuu..viimeistään kun terveys menee.

Olen nähnyt asian erittäin läheltä..taistelin vuosia ja menin itsekin rikki,mutta hyvä asia on se että nyt minulla on vain haamu menneisyydestä niistä pahoista ajoista ja mieheni on melkein raitis, eli juo harvoin ja yleensä kohtuudella, ennen aina kovat kännit ja erittäin usein mutta ei tuota salajuopotelua. Mahdollista on siis että asiat etenevät ja miehesi parantaa tai sitten käy niin että kaikki kärjistyy. Helposti väkivalta tulee mukaan..ja se on viimeisin pisara mielestäni. Kaikkea ei naisenkaan tarvitse kestää ja katsoa. Joten toimi viisaasti, punnitse onko heppu kaiken arvoinen ja tarkasti. Älä anna rikkoa sinua.

Älä anna vuosien ohjata sinua liikaa ongelmassa..yritä mahdollisimman terävästi ajatella ja tehdä ratkaisuja. Mulla meni vuosia ja se söi minua ja elämääni todella kovasti. Niin ei olisi pitänyt antaa tapahtua.

Yhteistyössä