Pin! Kysymyksiä.

  • Viestiketjun aloittaja ehkä muuttava
  • Ensimmäinen viesti
Pin
Kerron kohta yv:llä missä.
Ehdottomasti samaa mieltä olen siitä että kahvi siellä on pahaa :D. Folgers :x..Aina jotenkin tosi laihaa. Pitää etsiä tummapaahtoa että saa edes siedettävää :D.

Mutta näistä vähemmän tärkeistä asioista :D, niin en oikein missään ole ollut ehdottomasti eri mieltä. Pidän tavallaan siitä ihmisten iloisuudesta, vaikka se onkin pinnallista. Sydänystäviä siellä on kyllä vaikea saada, kun harva haluaa kuulla mitä on oikeasti mieltä. Kun muutin takaisin Suomeen, niin koin pienoisen kulttuurishokin. Ihmiset oli niin synkkiä, ja mietin, että MIKÄ NÄITÄ IHMISIÄ VAIVAA..:D.

Kun siellä elelee pidemmän aikaan, niin se ympäristö tulee niin tutuksi, ettei kaikkea osaa arvostaa enää. Uima-altaatkin on usein tyhjinä kun niitä on joka nurkalla. Samoin niitä porealtaita (Jacuzzeja). Eli lomalla käydessä arvostaa enemmän maisemia yms. Itse muistan ajatelleeni että jaa, kun Suomen vieraat hämmästeli sitä ja tätä.

Rakastan vuodenaikojen vaihtelua entistä enemmän niiden jenkkivuosien jälkeen.
Sieltä löytää helpommin hyviä ruokaravintoloita, mutta se ruoka usein tosi epäterveellistä ja lihottavaa.

Ja vaikka tomaatit sun muut olisi kuinka isoja ja punaisia, niin niistä puuttuu maku. Usein tuntui ettei luontokaan tuoksu siellä (paitsi meri). Vähän niin kuin langolieereissa.
Joo hiton mauttomat tomaatit ja mustikat. Noi mustikat ei maistu miltään, ostin jonkun ison laatikon niitä innoissani ja luulin että ovat pilalla. Mansikat taas on hyviä ja niitä vedän varmaan 2l päivässä. Kaipaan ruokaa kotona, ravintoloiden ja kodin ruokaa. Haluaisin syksyn tuoksun ja ne SYDÄNYSTÄVÄT. Alkaa ihan kyyneleet tulla silmiin kun mietin ettei ole ketään. Kyllä ihmiset iloisesti juttelee ja tavallaan yksin ei tarvitse olla, mutta silti niin hiton yksin että ihan puristaa jo tässä vaiheessa. Pahimmalta kyllä tuntu melkeen alussa, kun en pidä fiiliksestä, ettei tunne mitään/osaa mitään/hallitse mitään jne. Vieras paikka, oudot ihmiset, mitään ei löydy ja puhelin hajoaa, olen yksin isossa vieraassa maassa, läppäristäkin loppuu akku juuri kun kirjoitan hädissäni miehelle töihin, eikä töpseli mene seinään ja v.... kyyneleet valuu :LOL: Tässä mun ensimmäisen viikon muistoja. :D


Nyt on jo ihan mukavaa arkea ja viikonloppuisin tehdään jotain "erikoista".
 
Pin
Mutta on siis Jenkeissä PALJON hyvääkin :). Itse en vaan siellä haluaisi asua, käydä kyllä.
Ja joo on PALJON hyvää! Tuntuu vaan ettei muut näe tässä mitään huonoa, taidan olla ainoita jotka noistakin suomalaisista kaipaa kotiin. Tuntuu että miltei kaikki vastaa nopeasti "EN" kun kysyn haluaako ne takaisin. Yksi puhui jotain siihen suuntaan viimeksi tapaamisella, että rakentamaansa taloa ikävöi, eli ehkä se sitten haluaa myös takaisin? Siellä oli tällä kertaa 14 suomalaista.
 
Ken guru
Ja joo on PALJON hyvää! Tuntuu vaan ettei muut näe tässä mitään huonoa, taidan olla ainoita jotka noistakin suomalaisista kaipaa kotiin. Tuntuu että miltei kaikki vastaa nopeasti "EN" kun kysyn haluaako ne takaisin. Yksi puhui jotain siihen suuntaan viimeksi tapaamisella, että rakentamaansa taloa ikävöi, eli ehkä se sitten haluaa myös takaisin? Siellä oli tällä kertaa 14 suomalaista.
Kyllä ne muutkin näkee, eivät vaan halua (ämerikkälaiseen tyyliin) halua sanoa sitä. Tuohon samaan asiaan törmänneenä sanoisin. Vuosien varrella on nimittäin sitten huomannut asioiden todellisen laidan miten ajattelevat.
 
Pin
Kyllä ne muutkin näkee, eivät vaan halua (ämerikkälaiseen tyyliin) halua sanoa sitä. Tuohon samaan asiaan törmänneenä sanoisin. Vuosien varrella on nimittäin sitten huomannut asioiden todellisen laidan miten ajattelevat.
Ahaa eli olen vain liian suora, oho. :whistle:

Tuli myös lörppäsuu fiilis kun joku innoissaan kyseli, pidänkö Amerikasta enemmän kuin kotimaastani ja sanoin vaan "en" sitten hetken hiljaisuus ja kauhea selitys ja kehuminen, yritin pelastaa tilanteen. :D Mutta kun en nyt vaan pidä ja se ei tarkoita, että tämä maa olisi jotenkin huono, olen vain juurtunut pieneen söpöön Suomeeni! :D

Nää sitten kyseleekin ihan ihmeellisiä asioita suoraan. Tyyppi joka värjäsi ripsiä ja kulmia kysyi toisessa lauseessaan synnytystapaani, kaupan kassat (useat) on jo kysyneet yritetäänkö nyt tyttövauvaa/montako lasta teette jne muutenkin elämästä kaikkea ja miehet kyselee mun miehen tuloihin liittyviä kysymyksiä. Hämmentävää. :D
 
Ken guru
Ahaa eli olen vain liian suora, oho. :whistle:

Tuli myös lörppäsuu fiilis kun joku innoissaan kyseli, pidänkö Amerikasta enemmän kuin kotimaastani ja sanoin vaan "en" sitten hetken hiljaisuus ja kauhea selitys ja kehuminen, yritin pelastaa tilanteen. :D Mutta kun en nyt vaan pidä ja se ei tarkoita, että tämä maa olisi jotenkin huono, olen vain juurtunut pieneen söpöön Suomeeni! :D

Nää sitten kyseleekin ihan ihmeellisiä asioita suoraan. Tyyppi joka värjäsi ripsiä ja kulmia kysyi toisessa lauseessaan synnytystapaani, kaupan kassat (useat) on jo kysyneet yritetäänkö nyt tyttövauvaa/montako lasta teette jne muutenkin elämästä kaikkea ja miehet kyselee mun miehen tuloihin liittyviä kysymyksiä. Hämmentävää. :D
Tuollaista se oli.

Luulevat oikeasti että Pohjois-Amerikka on taivas, ja muut maat kurjuuksia.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä