Pimeää työtä tekevä sukulainen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ärsyttävä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Ärsyttävä

Vieras
Mulla on yks sukulainen joka ollut varmaan 8 vuotta liiton ansiosidonnaisella kotona. Muutama parin viikon tuuraus mieleisessään työssä tehnyt.(ei tässä yhdistyksessä) Se mikä ärsyttää, no hän koko ajan pyörittää yhdistys toimintaa,hakee avustuksia, järjestää tapahtumia, huolehtii kirjanpidon ja mahdolliset palkat/maksut. Mitä oon seurannut niin tekee melkein kokopäiväisesti vähän kuin yrittäjä. Sitten kun liiton 500 päivää tulee täyteen tyollistää itse itsensä tähän samaan yhdistykseen. Epäilen myös, että hän maksaa itselleen pientä palkkaa samalla kun "hoitaa kirjanpidon". Onko kenenkään muun mielestä tämä väärin? Tätä ihmistä ei edes kaataisi karenssi koska varallisuuttakin on. Ei ole mitään harrastus toimintaa...

[QUOTE="Vieras";29040606]Todellakin väärin! Eikä hänen päivärahaansa mikään "liitto" maksa, vaan muut liiton jäsenet. Eli muut maksaa hänen puuhasteluns.[/QUOTE]

Kyllä valtio rahoittaa n. 90 % liiton päivärahoista ja vain pieni osa tulee jäsenmaksuista. Mutta moraalitonta silti.

ensinn'kin tossa ei ole mitään väärää.ap:n sukulainen ei ensinnäkään voi olla yrittäjä koska yrittäjät ei saa ansiosidonnaista. toiseksi yhdityksessä täytyy olla 3 henkilön hallitus joten se ei voi olla edes ap:n sukulaisen omistama joten työnteko on laillista

Alkuperäinen kirjoittaja Tiesitkönäin;29040617:
Kyllä valtio rahoittaa n. 90 % liiton päivärahoista ja vain pieni osa tulee jäsenmaksuista. Mutta moraalitonta silti.

Ja kukas valtiota rahoittaa? Veronmaksajat, ja ja ja.... Ainiin, otetaan lisää lainaa.

Tunnen tän sukulaisen sen veran hyvin, että tiedän ettei varmasti vapaaehtoisena mitään ilmaiseksi tee. Kysyin kerran otatko jotain korvausta kun niin paljon hodat asioita niin vähän änkyttämiseksi meni ja sopersi jotain, että en minä juurikaan mitään siitä saa. Kyseinen henkilö on myös saanut hyvin edullisen ulkomaan matkan koska niin aktiivinen on ollut. Tarkoitin myös, että hän toimii kuin yrittäjä vaikkei ole.

miksi olet niin utelias? tuleeko sultakin joku kysymään palkkaasi? kerrotko se avoimesti? minä en ainakaan palkkaani kerro kellekkään. sukulaisesi tienestit ei sulle kuulu.

Kyllä kirjanpitäjä yleensä on oikeutettukin kohtuulliseen palkkioon. Onhan hän henkilökohtaisesti vastuussakin.

Anna olla. Hyvähän se on että ihmiset tekee edes jotakin eikä makaa kotona. Ei niitä liiton rahojakaan ikuisesti saa.

Tämä sukulainen itse asiassa utelee minulta kaikki henkilökohtaiset tulot ja menot. Kysyin tuota korvaus asiaa vaan siksi kun tiedän etei työtön saisi sellaista ehkä tehdä. Omasta mielestäni tekee tuotakin vaan ahneudesta hänet tuntien.

Yhteistyössä