Pillerit synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen synnyttänyt n. 3kk sitten ja aloittanut pillerit uudestaan, koska imetys ei onnistunut, joten yhdistelmäpillerit aloitin. Merkki on Gestinyl, ennen raskautta olin syönyt tuota samaa merkkiä n. 2vuotta. Kuukautiset alkoivat torstaina 14.04, joten otin silloin ensimmäisen pillerin.

Muistaakseni perjantaista lähtien on ollut joka päivä aivan kamala olo, oksettaa ihan kauheasti ja heittää päästä. Olo menee ohi, sen kesto vaihtelee aina 10min-useampaan tuntiin ja on aaltoilevaa. Ruoan näkeminen/miettiminen tuntuu oksettavan erityisen paljon. Samalla lailla kuin raskauden alussa.

Voiko olla, että merkki ei enää sovikaan minulle, vai onko synnytyksen jälkeen yleensä pahemmat sivuoireet pillereiden aloittamisen jälkeen? En enää muista, mitä ensimmäisellä kerralla tuli sivuoireita, mutta muistaakseni vain mielialavaihteluita. Pitäisikö testata toista merkkiä jo vai odotella vielä viikon verran ainakin?

Ja millä oloa saisi helpotettua, koska ei ole ihan pientä pahoinvointia? Vettä olen koittanut juoda pahan olon "päälle", muttei auta kuin puolisen minuuttia. Mehu yms. ei tunnu auttavan sen paremmin kuin vesikään. Missään asennossakaan ei tunnu helpottavan.

Nuo oireet kuulostavat epätyypillisiltä sivuvaikutuksilta, eivät pillereistä aiheutuvilta. Kannattaa varmasti mennä juttelemaan gynekologin kanssa.
Voiko sulla olla vatsatauti?

Synnytyksen jälkeen kestää jopa vuosi, että keho ja hormoonit on palautunut.
Esim imetyshirmoonit, vaikkei imetys lähtenyt sujumaan, nii kehosi vieläkin tuottaa niitä hormooneja.
Entäs rauta? Jouduitko raskausaikana käyttää rautaa? Sitähän kuuluisi jatkaa myös synnytyksen jälkeen.
Entäs kohtutulehdus...?

Ai tänne olikin tullut viestejä.

Eli siis, raskaustestejä ei ollut kun olisin ostant, olivat loppu. Tänään käyn hakemassa kun pitäisi olla tullut lisää. Raskausaikana en syönyt rautaa, kohtutulehduksesta ei ole mitään muita merkkejä, juttelen maantaina neuvolassa kun mennään lapsen kanssa, eiköhän hän sieltä sitten osaa neuvoa eteenpäin tai sanoa mistä voisi johtua.

Varaan kuitenkin ajan gynekologille, neuvolan täti kun ei aina oikein taida tietää mistä puhuu :D Mutta ainakin nyt ensin suljen raskauden pois, jos en siis ole raskaana :D

Ainiin, unohdin vastata tuohon vatsatauti kysymykseen. Mietin myös tuota vatsatautia, mutta oksettava olo on aika outo, ei lainkaan sellainen kuin vatsataudissa. Sen lisäksi en kauhean helposti sairastu ja olo on jatkunut kyllä jo aika kauan, etten usko että on vatsatautia.

Ja kun sitten joskus saan vatsataudin, niin ravaan kyllä oksentamassa koko ajan.

Ja niin, tämä ja edellinen oli ap :D

Noniin, testi on tehty ja se näytti negatiivista, minkä kyllä melkein arvasinkin. Mtuta nyt se on poissuljettu. Otan puheeksi asian alkuviikosta neuvolassa niin eiköhän se siitä ala selviämään. Ja sama olo senkuin jatkuu, viime yönä oli hankalaa nukkuakin kun teki niin pahaa.

Ja nyt muistan tämän :D
-Ap

Yhteistyössä