Pillerit,kierukka vai mikä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äipyli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äipyli

Vieras
Mikä ehkäisy teilä käytössä ja miksi?Olen kierukkaa harkinnu,mutta mitäs olette mieltä ja millainen?Kaksi synnytystä takana ja lapsiluku luultavasti tässä...

Tällä hetkellä ihan kumit vaan. Pillereitä söin 3kk ja kaikenmaailman sivuvaikutuksia. Kuparikierukkaa ajttelin seuraavaksi kokeilla, kun en haluaisi enää hormooneita. Ja senkin takia, että kaksi lasta ja ei varmaan enempää lapsia. Ainakaan näillä näkymin.

Mulla on kuparikierukka. Se on niin helppo. Ei tarvii muistaa ottaa pillereitä ja kun tämä mulle kert sopii niin en muuhun vaihda. Itellä kun on ihan normaalit menkat niin sopii oikein hyvin mulle. Alkuun tietty oli omia sivuoireitaan kuten tiputteluvuotoa yms, mutta tasaantu tosi nopeeta. Toinen kuparikierukka menossa jo.

Mä esikon jälkeen söin pillereitä about 4 kk kun tuntu että oli pakko lopettaa. Sen jälkeen on käytössä ollu pelkkä kumi. Nyt kun kakkonen on jo kolmen ja ollaan päätetty että meitin mukelot on jo tässä, niin mies kävi vasektomiassa, joten kohta ei tarvi enää koko ehkäisyä miettiä. Todettiin, että tuo on meille se paras ratkaisu ja oltiihan siitä jo pari vuotta puhuttu.

Just nyt ei mikään. Raskaana kun olen. Mietin kyllä sterilisaatiota, mutta miehen mielestä se on aika karski teko, kun on niin lopullinen. Eli kierukka ilmeisesti pitäis laittaa. Muuten haluaisin kuparikierukan, kun en hormonivalmisteista tykkää, mutta kun on runsaat menkat :(

Mulla on hormonikierukka ollut vuoden ja tosi hyvä. Ei kuukautisia, varma ehkäisy eikä tarvitse muistaa. Pikkuisen alkoi finniä pukkaan laiton jälkeen, mutta ei kamalaa, kun muuten hyvä ehkäisy.

Mä en ainakaan kuparikierukkaa henk.koht. suosittele.Mulla vuoto nykyään liian runsasta.Hyvä,kun mitkään siteet pitää pahimpina päivinä.Siis mulla toi kuparikierukka.Mutta en saa pillereitä,kun on ikää ja tupakoin.
Mulla varmaan pitäis olla vauvan vaipat käytössä :laugh: :laugh:

Yhteistyössä