Pillerien lopetuksestako epäsäännöllinen kierto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sallis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sallis

Vieras
Hei!

Olen 23-vuotias terve nainen. Söin e-pillereitä säännöllisesti kolme vuotta, kunnes kuukausi sitten vaihdoin ehkäisymuodoksi kumien käytön. Pillerien aikana kuukautiskierto oli täysin säännöllinen, mutta nyt menkat on kolme päivää myöhässä. Raskaus on toki kai mahdollista, vaikka ymmärtääkseni epätodennäköistä, paljaalla kun on pantu, muttei ei loppuun asti kuitenkaan. Olo muuten on täysin normaali ja hyvä.

Voiko kierto olla häiriintynyt vaan tuosta pillerien lopetukseen liittyvästä hormoonitason muutoksesta, vai pitäiskö tässä henkisesti ruveta varautumaan jo raskauden mahdollisuuteen? Se vaihtoehto ei kyllä mikään katastrofi olisi, parisuhde kun voi hyvin ja elämäntilanne ois myös ihan ok. Niitä lapsia tosin suunniteltiin hiukan myöhäisemmäksi, mutta salaa jo melkein toivon että jo nappais... ;)

Hyvin todennäköistä, että elimistö totuttelee hormonittomaan tilaan ja kierto tekee tepposet. Itse aikanaan odottelin kuukautisia kolme kuukautta syötyäni niitä viisi vuotta...

Vaikka ei se toinenkaan vaihtoehto ole poissuljettu. Kaikkihan tiedämme, että raskaaksi tulemiseen ei tarvita litratolkulla spermaa.. ;)

Kipaisehan apteekkiin ostamaan testi, sillä se selviää. Onnea ja tsemppiä sinulle, oli tulos mikä hyvänsä.

Minulla oli myös pillereiden syönnin aikana täysin säännöllinen kierto. Kun lopetin pillerit kuukautiskierto piteni noin viikolla. Nykyään kuukatiutiset tulevat suunnilleen säännöllisesti, mutta kierto on tosiaan tuo viikon pitempi kuin pillereiden aikana (35pvä). Pillereiden lopetukseksesta on vajaa puoli vuotta aikaa.

Öh...missä vaiheessa et itse tajunnut yhteyttä??

""vaikka ymmärtääkseni epätodennäköistä, paljaalla kun on pantu, muttei ei loppuun asti kuitenkaan.""

jo yläasteella opitaan et miehen kiihottuessa tulee kiimatippoja ELI SPERMAA. eli raskaus ei todellakaan ole mikään ""epätodennäköinen"" vaan todennäköinen!

""ei loppuun asti kuitenkaan""??? sillä että onko mies lauennut vai ei, ei ole mitään tekemistä sen kanssa voiko tulla raskaaksi. jos pippeli vain käykin pimpsassa, on raskaaksi tulo mahdollista.

kasva aikuiseksi ja opettele edes yläasteen oppimäärän verran ihmisbiologiaa...

Kiitos vastauksista!

Mielenrauhan takia tilanne tuli testattua, ja negatiivista näytti. Hyvä vaan, saapahan rauhassa nyt keskittyä ensin niitä häitä järjestämään pelkäämättä, että muksu syntyy alttarille... ;) Katsotaan sitä perheen perustamista sitten vuoden päästä uudelleen.

Tärkeintä kuitenkin oli saada selville, että ilmeisesti on siis normaalia, että kierron tasaantumisessa menee aikansa, eli siis ettei vielä siitä tarvi huolestua.

Raskaus ei välttämättä vielä näy testissä, eli jos menkat ei viikon parin sisällä ala niin sinuna testaisin uudestaan. Onhan toki mahdollista sekin, että kiertosi vaan heittelee.

Jos ette oikeasti halua tällä hetkellä lapsia, kehottaisin teitä kyllä hankkimaan jonkun oikean ehkäisymenetelmän keskeytetyn yhdynnän sijaan.

Yhteistyössä