PILLERIEN JÄLKEEN YRITTÄVIÄ!?

Olisko kohtalontovereita vauvakuumeisista,jotka on syönyt pillereitä KAUAN!? Olis kiva keskustella niistä oudoista tuntemuksista ja muista muutoksista, joita on tullu. Lähtiskö tämä liikkelle :p
 
Kaa
En oikein kuulu enää tälle palstalle, mutta en osaa poiskaan lähteä... :D

Itse söin pillereitä yli 10 vuotta, ennen kuin ne jätin pois. Eka kierto oli 30 päivää ja ihan normaali menkat. Oviksen tunsin ja huomasin selvästi. Toinen kierto oli(si ollut) noin 31 päivää, mutta plussa tuli testiin. Eli meikäläisellä meni tuo pillereiden lopetus yllättävän kivuttomasti.

Tsemppiä yritykseen ja rentoutta "treenaamiseen"!
 
kaa: säkin olet vielä täällä :D:D mäkään en vaan osaa lähtee pois!!

no mutta itse kysymykseen. mä söin pillereitä 2 vuotta about. jätin kesken liuskan pois. eka kierto olikohan 29 päivää, toinen 31 ja tämä kolmas oli 32 päivää. tästä kolmannesta siis raskauduin :heart:
 
Onnea teille! Ihana kuulla että on mahdollista tärpätä nopeasti, kun oon ihmisiltä kuulu vaan negatiivisiä asioita pillerien lopettamisen jälkeen... Mä söin vajaa 6 vuotta ja nyt yk 3, ekat "normaalit" menkat oli yhtä tuskaa. Mutta kyllä tää tästä helpottaa, toisaalta ei mitään hajua koska seuraavat tulee :/
 
Mulla kanssa 11 vuotta takana pillereitä, nyt yk 2 menossa. Ekat luomumenkat oli niukemmat kuin pillereitä syödessä, eikä olleet juuri kipeetkään. Kesti vain kolme päivää, enne noin 5 päivää. Taisin minäkin jo ekasta kierrosta tuntee oviksen, ainakin luulen näin jälkeenpäin että sitä se oli.
Toivottavasti mullakin tärppää jo tästä toisesta kierrosta :)
Oon kyllä varautunut vähän pidempäänkin odotteluun, mutta vauva on tervetullut kyllä heti kun vaan on tullakseen!
 
en nyt ihan varsinaisesti tähän kuulu tähän. yritys tarkotus alottaa vasta talvella. Pillerit kuitenkin jätin jo nyt pois jotta kroppa ehtii "palautua" pillerin syönnistä. Mutta siis asiaan: onko teillä kellään tullut ekassa luomukierrossa tuhrua oletetun oviksen aikaan? Mulle tää oli ihan uus juttu ja aattelin sen liittyvän pois jätettyihin pillereihin.
 
Taidan minäkin tulla kurkkaamaan tätä palstaa. nyt on yk1 menossa pillereiden jälkeen, niitä tuli syötyä vähän yli 5v tässä välissä. edellisellä kerralla meni 4kk ennen kun tärppäsi pillereiden jälkeen ja sitä edellisellä kerralla tulin heti raskaaksi kun jätin pillerit pois et saapi nähdä kuinka käy nyt.
Hiukan jännittää kuinka pitkä odotus tulee ennen plussaa.

Koodi:
[url=http://lilypie.com][img]http://tt.lilypie.com/05EOp3/.png[/img][/url]
 
Jaa-a pitäskö mun masennuttaa teitä, ei vaan toivottavasti teillä tärppää aikaisemmin kun mulla nyt siis menossa yk 10 ja yli 10 vuotta tuli mutusteltua... Alkaa usko loppua, mut ei kai nyt vielä ;)
 
Mulla on menossa eka luomukierto 6v pillerien ja renkaan käytön jälkeen. On ollut vähän raskausoireita, menkkojen pitäisi alkaa vasta ensi maanantaina, jos on sama kuin renkaan kanssa. Saas nähdä miten tässä käy. Vähän epäilyttää että oireet vaan johtuvat ehkäisyn lopettamisesta ja hormoonien poistumisesta kehosta. Onko teillä ollut raskauteen viittaavia oireita mutta nega silti, ehkäisyn lopettamisen jälkeen?
 
Mä olin ihan varma että oon raskaana just n.kuukausi pillereitten syömisen jälkeen. Kesti 51 päivää eenen kun tuli ne ekat "luomumenkat". Oireita oli jatkuva näläntunne, paha olo (johtuen varmaan siitä nälästä), raudan maku suussa, jalat ja kädet koko ajan ihan jäässä, alavastassa välillä vihlovaa kipua, naama kukkii ja hiukset rasvottuu nopeemmin.Näitä "oireita" välillä vieläkin, varsinkin se raudan maku. Ovista en kyllä tunne enkä oo huomannu tuhrujakaan, periaatteessa on kierto vielä niin sekasin,etten tiedä millon se olis niin en osaa yhdistää. Onko muilla samoja oireita ollu ja silti nega!? :wave:
 
Hmm... noita samoja oireita mullakin paitsi ett nännit ovat vieläkin kosketusherkät ja särkevät vähän väliä, ollu kohta viikon verran. Eli voi hyvinkin olla etten ole raskaana. Noh, ens viikolla se selviää. :attn:
 
täällä yks, söin kanss joku 10v....nyt yk3 käynnis ja
[/quote]

niin ja viime kierros oli kyllä niin mahtavat raskausoireet, mutta mielikuvitus pani mua ihan helpolla 6-0, oireina oli kaikki, päänsärky, lämmön nousu, väsy!!...ilmavaivat, alavatsan nippailua...outo valkkari...

Jotenkin luulen että mulla menee aikaa ennenkö raskaudun ja sen takia en stressaa, se tulee sit ku kaikki hormoonit on pois vartalosta...niin ainaki ajattelen..
 
Olen justiinsa lopettamassa pillereitä(yasmin) ja viimeinen lista alkoi tänään.:) Jänskää, kuitenkin 6v tullut syötyä. Ei ole tarkoitus heti alotella yritystä, vaan odotellaan, että kierto tasaantuu... ehkä ensi keväänä alotellaan.

Kertokaapas nyt tietämättömälle, että minkalainen olo on ollut pilsujen lopetuksen jälkeen? Onko ollut pirteämpi olo/ seksihalut lisääntyneet? Vai onko tullut jotain negatiivisia "oireita"? Itellä pillerit on vieneet lähes kokonaan seksihalut ja mielialat vaihtelee. Toisaalta taas rasittaa alkaa jollain kumeilla touhuilemaan, mutta onpahan sitten ihan omat hormoonit mitkä jyllää. =)
 
No me ollaan jotain vuoden päivät käytetty liukastetta, kun ei luista ni ei luista..:D Mutta oikeesti v.tuttaa. Luulen kyllä, että tää johtuu vain ja ainoastaan pillereistä. Koska just tekis mieli, mutta jotenkin kroppa ei oo mukana, "värkki ei toimi"! :kieh:
 
No hyvä, jos jollain muullakin on ollut samanlaisia tuntemuksia! Tunteet on kuitenkin koko ajan miestä kohti syventyneet, että ei voi oikeen mistään sellasestakaan tää haluttomuus johtua. Innolla kyllä ootan, että millasta on sitten lopetuksen jälkeen. :p 17-v aloin syömään, ja sen verran kierroista muista, että oli tasaset, mutta kuukautiset oli yhtä helvettiä. Se hyvä näissä pilsuissa kyllä on, että menkat on tosi niukat. Muuta hyvää ei sitten ookaan...
 
Se rengas kuulostaa taas jotenkin hankalalta vaihtoehdolta ja samaten se ehkäisylaastari, mutta on nää pilleritkin rasittavia aina muistaa. Nyt ois tarkotus tosiaan kumia käytellä ens kevääseen asti ja sitten..... :heart:
 
Tuolla toisessa pinossa mietittiin että pitääkö kierukan poiston jälkeen antaa yhdet menkat tulla ennenkuin voi ruveta yrittämään. Mietin vaan että onko joku kuullut että pillerien/renkaan/laastarin jälkeen pitäisi olla yhdet luomumenkat ennenkuin yrittää tulla raskaaksi? :p
 
Minä olin käyttänyt pillereitä 4 vuotta kunnes 2 vuotta sitten lopetin ne.
Vauvan yritys alkoi toiveikkaana heti pillereiden jäätyä...turhaan.
Mulla ei kroppa meinannut palautua pillereistä millään. Ensimmäisten kuukautisten tuloa piti odottaa aika tarkaan vuoden. Vuoden ajan rinnoista myös valui kirkasta nestettä, jolle gynegologi ei keksinyt muuta syytä kuin pillereiden lopettamisen ja oman hormoonitoiminnan hitauden. Hormoonihoidolla en halunnut ongelmaa lähteä korjaamaan, vaan odottaa luonnollisen hormoonitoiminnan käynnistymistä.

Omien kokemusteni perusteella en enää aio palata koskaan käyttämään pillereitä jos ne noin luonnottomasti häiritsevät normaalia hormoonitoimintaa. Enkä välttämättä olisi valmis suosittelemaan hormonaalista ehkäisyä muutenkaan kenellekään :|

Nyt asiat ovat hyvin ja odotan vihdoinkin kovasti toivottua pienokaista, mutta kyllä se kärsivällisyyttä vaati... Onnea kaikille vaavin yritykseen! :heart:

Terveisin
Katti + pieni (22+3)
 

Yhteistyössä