pillereiden

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lopetus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lopetus

Vieras
Hei
Olen ajatellut kokeilla elämää ilman pillereitä, koska halut ovat olleet kadoksissa jo jonkin aikaa. Te, jotka olette lopettaneet joskus pillerit, renkaan käytön tms. kuinka pian vaikutukset ovat tuntuneet jos ovat? Kuukausi, puoli vuotta? Onko ollut jotain epämiellyttäviä oireita kuten välivuotoa tms.? Että tietäisi vähän, mihin varautua...

mä olen ollut nyt ilman pillereitä lähes puolitoista vuotta. lopetin juurikin niiden sivuoireiden takia, eikä tarkoituksena ole tulla raskaaksi vaikka parisuhteessa olenkin.

musta tuntuu että psykologinen vaikutus tuli heti niiden lopettamisen jälkeen, eli ei enää ylimääräisiä hormoneja ja kovia päänsärkyjä yms. eikä tarvinnut huolehtia joka päivä pillereiden syömisestä.

muutkin vaikutukset alkoivat muistaakseni suht äkkiä, kuukautiskierto heitti/heittää vain parilla päivällä, tosin paluu runsaampaan vuotoon on tullut. migreenityyliset päänsäryt loppuivat heti, ennen niitä oli kerran kuussa. seksihalut palasivat mun mielestä äkkiä ja sain jotenkin energiaa ja laihduinkin.
kuulostaa ehkä liikaa hehkuttamiselta, mutta mulle se sopii, pidän elämästä luomuna ja siitä, että mieli on parempi!

Ministeri Karpela sanoi, että on pahempiakin paikkoja kuin lapsen syntymä! Onko hänellä itsellään kenties kokemuksia tästä asiasta?
Ja onko lapsen syntymä niin paha paikka, kuin Karpela sanoo?!?!

hei:

Kuinka kauan söit pillereitä ja mitä merkkiä? Söin reilut kaksi vuotta Diane Novaa ja reilun vuoden Yasminia. Lopetin jatkuvan turvotuksen, lisääntyneiden migreenien, yleisen lakonisuuden, haluttomuuden ja limakalvojen kuivuuden vuoksi. Nyt olen ollut kuukauden ilman, enkä ole huomannut mitään muutosta entiseen, mitä nyt migreenit ja lakonisuus ovat hieman hellittäneet. Seksihaluja olisi, mutta touhut ei onnistu, kun alapäässä on kuivaa kuin Saharassa, vaikka kuinka veivaisi (liukasteet tuntuvat ikäviltä, lähes poikkeuksetta aiheuttavat kuumotusta, kirvelyä tai kihelmöintiä). Kuukautiset minulla on olleet säännölliset alusta asti (9-vuotiaasta), mutta nyt niitä ei näy eikä kuulu. Raskaana en voi olla, sen verran tarkkaan on ehkäisy hoidettu.

Minuakin kiinnostaisi kuulla lisää kokemuksia, kauanko paluu normaaliin keskimäärin kestää.

moi ananas,
mä söin 2.5vuotta ensin melianeja jonka jälkeen vaihdoin merciloniin, mitä napsin puolisen vuotta. eli saman verran kuin sinä. kai se ""toipuminen"" on sit niin henkilökohtaista. mulla kuukautiset (alk.14-vuotiaana) olivat suht epäsäännölliset ennen pillereitä, mutta nyt siis säännöllisyys on jatkunut pillerittömänäkin.

mulla oli muuten myös tuota limakalvojen kuivuutta, mutta se kyllä on vähän helpottanut. mietin, että sekin on sellainen pieni oravanpyörä: pillereitä syödessäni tunteet olivat jotenkin tasapaksuja kokoajan, joten kun ei ollut oikein petihaluja, mitä muuta siellä alapäässä olisi ollut kuin kuivuutta?

en väitä, että kuivuuteen ei vaikuttaisi myös fysiologiset asiat, mutta tosiaan myös sillä, että nykyään tekeekin mieli seksiä ja kiihottuminen on helpompaa on vaikutusta kosteuteen. mieskin on huomannut eron, tosin välillä vieläkin on havaittavissa kuivuutta mille mies naurahtelee, mutta mun kohdalla tarpeeksi hellä ja pitkä esileikki korjaa useimmiten asian. tsemppiä, kyllä se keho siitä varmasti palautuu.