Pillereiden jälkeen yritys ei onnistu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mieli maassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mieli maassa

Vieras
Pakko kysyä muiden kokemuksia asiasta. Söin serazette pillereitä 1v 3kk jonka jälkeen ne loptetin toiveissa toinen lapsi. Olen ollut nyt ilman pillereitä puoli vuotta. Kierto on nykyään 23-28 päivää. Ennen se oli kellontarkat 28 päivää. Aina ennen menkkoja alkaa vaaleanpunainen vuoto, jota kestää 3-5 päivää. Tikutin ovisplussan 1.1 ja tänään alkoi taas se tuhruvuoto kp 23. Tärppiä ollaan yritetty mutta sitä ei vaan tuu..
oon aivan maassa tämän asian kanssa. Meinasin maanantaina soittaa lääkärille asiazta. Onko teillä kokemuksia siitä, miten pillereiden jälkeen on raskaus onnistunut ja onko tarvittu esim. Lisähormoneja?
Kiitos kaikille jotka osaavat auttaa :)

Itse söin vuoden Yasmineja ja sitten mekin alettiin yrittämään toista lasta.

Pari kk oli normaalit kierrot, 28 pvää, sitten vaan venyi ja venyi, parhaimmillaan kierto oli 40 päivää ja oli ihmeellisiä välivuotoja. Papa ok.
Sitten kokeilin Gelee Royalia jonka avulla sain kierron takaisin n. 30 päivään.

Kun olimme tasan vuoden yrittäneet tuloksetta, tulinkin raskaaksi, mutta se oli kohdunulkoinen :'(

Nyt juuri loppui ensimmäiset menkat kohdunulkoisen jälkeen ja taas voi homma jatkua ja pillereiden lopettamisesta on nyt sitten 1v2kk.

Pillereillä ei ole raskautumisen kanssa mitään tekemistä tai oikeastaan paras hetki on tulla heti niiden lopettamisen jälkeen raskaaksi, koska pillerit ovat säilöneet munasarjat tuoreina. Lopettamisen jälkeen ne alkavat vanheta siihen ikään, joka oikeasti olet.

Minä söin pillereitä 15 vuotta, joten munasarjani olivat säilyneet nuoren naisen kunnossa. Tulin raskaaksi toisesta kierrosta. Menkat olivat ennen pillereitä epäsäännölliset, samoin niiden lopettamisen jälkeen.

Kuulostaa ennemmin siltä, että yritystä on nyt liikaa päällä ja stressi estää raskautumisesi.

Itse söin noita samoja pillereitä, joita aloittaja, ja silloinkin vain vähän aikaa, mutten saanut kunnon kuukautisia takaisin VUOTEEN pillereiden lopettamisen jälkeen. Sen jälkeen tulin ensimmäisen normaalin kierron aikana raskaaksi. Eli voit odotella ihan rauhassa sen toisen puoli vuotta...

Stressiä todellakin on tässä viimeaikoina ollut tämän vauvahomman kanssa. Neuvolassa ainakin terkkati sanoi että lääkäri ottaa vastaan ja määrää tod näk jotain lisähormonia että kierto tasottuu. Toisaalta pelottaa vaan alkaa sotkemaan pakkaa vielä jollain muulla hormonilla kun on päässy pillereistä eroon.. Uskon vahvasti että nuo cerazetet ei tule enää ikinä kuulumaan minun elämään.

Stressiä todellakin on tässä viimeaikoina ollut tämän vauvahomman kanssa. Neuvolassa ainakin terkkati sanoi että lääkäri ottaa vastaan ja määrää tod näk jotain lisähormonia että kierto tasottuu. Toisaalta pelottaa vaan alkaa sotkemaan pakkaa vielä jollain muulla hormonilla kun on päässy pillereistä eroon.. Uskon vahvasti että nuo cerazetet ei tule enää ikinä kuulumaan minun elämään.

Odottele rauhassa vielä se toinen puoli vuotta. Kyllä ne siitä normalisoituvat. Minäkin olin jo aivan varma, että ole pysyvästi maho, kun ei menkat millään alkaneet ja kun lopulta alkoivat, olivat sellaista ihme tihrua. Cezaretteja siis söin, mutta ainoastaan muutaman kuukauden, koska sain niistä omituisia oireita, joita kukaan ei ottanut todesta. Lääkärikin lähinnä nauroi, kun niistä kerroin. Eli siis odottele rauhassa. Itsekään en sinuna koskisi lisähormoneihin. Kärsivällisyys palkitaan.

Minäkään en enää pillereihin koske. Mielestäni koko terveydenhuolto vähättelee niiden haittoja. Itselläni ei edes ole ollut niistä niin paljon harmia kuin tutuilla, mutta tarpeeksi kuitenkin. Naiset ei usein itse huomaa pillereiden kaikkia haittoja. Voi kestää kauankin, että elimistö palautuu noiden myrkkyjen jäljiltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Yök;27865911:
Minäkään en enää pillereihin koske. Mielestäni koko terveydenhuolto vähättelee niiden haittoja. Itselläni ei edes ole ollut niistä niin paljon harmia kuin tutuilla, mutta tarpeeksi kuitenkin. Naiset ei usein itse huomaa pillereiden kaikkia haittoja. Voi kestää kauankin, että elimistö palautuu noiden myrkkyjen jäljiltä.

Älä jauha sontaa. Sinä et haittoja tunne, joten älä väitä niitä myrkyiksi. Minutkin ne säästivät lapsettomuudelta, kun vanhoilla päivilläni aloin lapsia väsäämään. Onneksi pillerit olivat säilöneet munasarjani nuorina.

Jos jotain ongelmia on tutuillasi ollut, niin niitä olisi tullut varmasti ilman pillereitäkin. Turha siis niitä on syyttää. Ikääntymisen myötä on ongelmia aina luvassa.

Pillereillä ei ole raskautumisen kanssa mitään tekemistä tai oikeastaan paras hetki on tulla heti niiden lopettamisen jälkeen raskaaksi, koska pillerit ovat säilöneet munasarjat tuoreina. Lopettamisen jälkeen ne alkavat vanheta siihen ikään, joka oikeasti olet.

Minä söin pillereitä 15 vuotta, joten munasarjani olivat säilyneet nuoren naisen kunnossa. Tulin raskaaksi toisesta kierrosta. Menkat olivat ennen pillereitä epäsäännölliset, samoin niiden lopettamisen jälkeen.

Mitähähtäh?? Voiko tämmönen nyt pitää paikkansa?? Eli niin kauan kun on syöny pillereitä, ei ikä vaikutakaan hedelmällisyyteen?
Yhdistelmäpillerit käsittääkseni estävät sitä munasolua irtoamasta?? Munasolu siellä silti kypsyy kuitenkin. Tämä irtoamattomuusko säilöö munasarjoja??

Voisitko pikkusen avata tota näkemystä?

Mitä ap:n kysymykseen tulee, niin minustakin puoli vuotta on pieni aika yrittää.

Loppukierron tiputtelu on viite siitä että keltarauhanen ei toimi kunnolla jolloin alkio ei kiinnity.. Voidaan hoitaa lääkkeillä. Myöskin ressi, ylipaino yms vaikuttaA asiaan

Täälläkin tulee nyt puoli vuotta kun ollaan yritetty. vai mistä sen nyt laskee kun tulin vähän reilu vuosi sitten raskaaksi, mutta keskeytyi viikolla 19, siinä oli sitten 4kk paussia kaiken maailman kokeitten takia.

Mullakin ollu kierto tasan 28pv mutta nyt syksyllä kierto on ollu 27-33pv.
Toivottavasti meillä pian tärppäis!!

Vaikuttavatko ehk

"Ehkäisypillereillä on todettu myös monia hedelmällisyyttä säilyttäviä tekijöitä, joilla on merkitystä pillereiden lopettamisen jälkeen. Joillakin naisilla on taipumusta toiminnallisiin munasarjakystoihin. Tämä voi liittyä myös epäsäännöllisiin kuukautisiin. Kystat saadaan vähenemään, jos käytetään ehkäisypillereitä. Puhjetessaan munasarjakystat voivat aiheuttaa verenvuotoa ja joissakin tapauksissa myös kiinnikkeitä."

Mutta joo se 6kk ei ole vielä mitään :) Ottakaa ihan rauhassa ja yrittäkää olla stressaamatta.. Puolen vuoden päästä kannattaa sitten hakeutua vasta hoitoihin ym.

Mulla kävi vähän samanlailla. Pillereiden jälkeen kierto alkoi lyhentyä ja mukaan tuli loppukierron tiputtelu. Diagnoosi: varhaiset vaihdevuodet. Ja ikää alle 30v. Onneksi kävin yksityisellä gynellä enkä odotellut sitä vuotta.

Yhteistyössä