Pilkille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Ootteko käyny pilkillä?
Minä kohkasin viime viikonloppuna että pitäs lähtiä ja pitäs lähtiä kun esim.poikamme 5vee ei oo koskaan käyny vielä jäälläkään niin mieheni vastasi ettei oo kiirus hän ei oo koskaan käyny pilkillä ja on 35vee..
HÖH! Minen ollu moista asiaa edes tienny, kulttuurit törmää mie olen pohjosen tyttö maalta jossa aina keväällä päryytettiin moottorikelkalla järvenjäälle pilkille kun vähänkin aurinko paistoi, kaakaota termariin ja eväät ja mukavaa oli ja pisamainen naama.
Mies on taas kaupungissa varttunu ja ei olleskaan erähenkinen, oon saanu opettaa virvelöimäänkin, patikoimaan, marjastamaan..
No tällä viikolla menen ostelemaan pilkit, jakkarareput jne.ja jos sää hyvä viikonloppuna niin köörään koko poppoon järven jäälle..vauvasta vaariin B)

On meillä ollut tapana keväisin käydä.Saalista ei joka kerta ole saatu,mutta se on niin mukavaa yhdessäoloa muuten.Meillä on aina suuri porukka mukana;meidän perhe,isovanhemmat ja muita lähisukulaisia.
Eväät on tietysti mukana ja monta "kattausta" yhden reissun aikana.Sehän on pilkkireissun kohokohta.
Pääsiäisen aikaan varmaankin viimeistään ollaan taas kairaamassa reikiä jäähän jossain päin Lappia :D B)

Kyllä se on mullakin vähän kuin selkäytimessä, että lasten kanssa pitäis päästä pilkille. Kun olin ite lapsi, mentiin aina viikonloppuisin luontoon ja kaikki koulujen lomat vietettiin Lapissa. Saman kun sais välitettyä omillekin lapsille. Mutta vielähän tässä on parasta kevättalvea jäljellä, ei kai se ole kuin lähteä tuonne jäälle B) =)

Meillä mies on kova kalamies. Pojat on oppinut kalastuhommat sekä kesä että talviversiot jo pienestä pitäen. Esikoiselle ostettiin pilkkijakkara jo vähän alle 2 v. Muistan aina kun hän pienenä tomerana poikana selvitti ettei äitiä voi ottaa pilkille mukaan, kun ei äiti osaa olla hiljaa... :laugh: Kala ei kuulemma syö! =) Itse olen joskus kanssa käynyt pilkillä, mutta meillä se on enemmän miesväen hommia. Mukava puoli tuossa kalastuksessa on se, että joka viikko on tuoretta kalaa tarjolla enemmän tai vähemmän. =)

Kovasti olen odottanut, että päästäisiin. Sairastelut tehneet tepposet. Pilkit on olleet iät ja ajat, kairakin saatiin joululahjaksi yli vuosi sitten. 5-v. poika käy miehen veljen = kummasetänsä kanssa kerran talvessa, itsekin kävin silloin kun ei ollut toista lasta huolehdittavana.

Meillä on ongelmana, mistä saataisiin kunnon toukkia. Pk-seudulla asustellaan.

Ymmärrän miestäsi. Itse olen tosin käyny pilkillä lapsena. Nyt en vaan oikein ymmärrä mikä hinku ihmisillä on sinne jäälle kun eväät voi nauttia auringon paisteessa lumisessa rinteessä tai jossain muualla mukavalla paikalla.

Yhteistyössä